Newsy

Enea wprowadzi kolejne produkty finansowe i ubezpieczeniowe

2014-11-17  |  06:20

Enea stawia na sprzedaż łączoną energii i produktów finansowych. Spółka w ubiegłym tygodniu wprowadziła do oferty pakiet Energia z Ubezpieczeniem. Zarząd Enei liczy na to, że nowy produkt – podobnie jak oferta z kontem bankowym – również będzie cieszył się popularnością wśród klientów.

Mamy przygotowany pakiet nowych rozwiązań na 2015 rok – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Grzegorz Kinelski, członek zarządu ds. handlowych spółki Enea. – Nasz ostatni produkt bankowy cieszy się dużym powodzeniem klientów, dlatego myślimy, że kolejne projekty okołoenergetyczne też zdobędą uznanie.

W ramach wprowadzonej w połowie br. roku oferty Energia z Kontem Enea proponuje klientom założenie rachunku w Getin Banku. Od każdego zapłaconego za jego pośrednictwem rachunku przysługuje m.in. zwrot 15 proc. opłaty za prąd (do 200 zł rocznie).

Nowe produkty także będą związane z sektorem finansowym i sektorem ubezpieczeń – zapowiada Kinelski. – Ich głównym celem ma być zapewnienie klientowi bezpośredniej korzyści. Chodzi nam o to, by mógł łatwo przełożyć ich funkcjonalności na własną, prywatną korzyść.

W ubiegłym tygodniu Enea rozpoczęła sprzedaż kolejnego produktu – Energia z Ubezpieczeniem. Klienci indywidualni zyskują gwarancję stałych cen prądu oraz ubezpieczenie od utraty pracy i następstw nieszczęśliwych wypadków skutkujących niezdolnością do pracy – w razie utraty źródła dochodów mogą zyskać do 600 zł na pokrycie rachunków za energię. Do polisy dołączony jest pakiet assistance, w ramach którego klienci otrzymują pomoc w poszukiwaniu nowej pracy.

Enea w ostatnim kwartale rozpoczęła również sprzedaż gazu ziemnego w ofercie dual-fuel.

Oprócz pracy nad nowymi produktami spółka intensywnie prowadzi negocjacje z dostawcami węgla. Na rynkach światowych utrzymuje się tendencja spadkowa.

W Polsce również w tym roku obserwujemy przy negocjacjach węglowych niższe ceny węgla. Nie są to jakieś znaczne obniżki, raczej drobne, czasem około 1 proc., ale jest to jednak trend malejący – wyjaśnia Kinelski. – Jeśli chodzi o ceny energii, to cały czas obserwujemy trend boczny. Jest to zróżnicowane w przypadku produktów notowanych na giełdzie – BASE (kontrakty bazowe) i PEAK (kontrakty szczytowe). Widzimy, że PEAK jest bardziej dynamiczne, są tam większe zmiany, a na podstawowych produktach energetycznych mamy trend stabilny – podkreśla.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.