Newsy

Klienci galerii handlowych atrakcyjną grupą dla reklamodawców. Dzięki digitalom Clear Channel Poland łatwiej do niej dotrą

2015-02-26  |  06:30

Klienci odwiedzający galerie handlowe to coraz ważniejsza grupa dla marketingowców. Polacy średnio spędzają w nich już 2 godziny, robiąc zakupy lub tylko spędzając tam wolny czas. Clear Channel Polska chce umożliwić reklamodawcom dotarcie do tej cennej grupy konsumentów, instalując w trzech warszawskich galeriach handlowych innowacyjne nośniki reklamowe z 65-calowymi ekranami cyfrowymi, tzw. digitale. To nowość na polskim rynku.

Cyfrowe ekrany umieszczamy w miejscach, gdzie mają największe szanse dotarcia do wyrobionych odbiorców, czyli w galeriach handlowych. Przeciętny kupujący spędza dwie godziny w galerii handlowej, więc ma czas się rozejrzeć i jest zainteresowany tego typu treściami – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes William Eccleshare, CEO Clear Channel Outdoor Worldwide. Podkreśla: ‒ Polski rynek reklamowy nie różni się od globalnego, następują na nim te same przemiany i postępuje cyfryzacja.

Clear Channel umieścił ekrany cyfrowe w trzech warszawskich galeriach handlowych zarządzanych przez francuski koncern Unibail-Rodamco – Arkadii, Galerii Mokotów oraz CH Wileńska. Digitale to 65-calowe ekrany LCD firmy Samsung osadzone na ponad 2-metrowym totemie. 58 takich nośników zostało umieszczonych w najbardziej ruchliwych miejscach tych centrów.

Galerie handlowe dostarczają unikatowej przestrzeni publicznej, która gromadzi niezwykle wartościową dla komunikacji marketingowej widownię. Jest to widownia bogatsza, bardziej otwarta na nowości, starająca się próbować nowych rzeczy, spędzająca czas wolny w galeriach – argumentuje Kalina Janicka, CEO Clear Channel Poland.

Cyfrowe ekrany umożliwiają prowadzenie nowych, bardziej innowacyjnych i skutecznych kampanii reklamowych. Nośniki dają możliwość emisji innych kampanii w zależności od pory dnia lub pogody, a wyświetlana treść jest dostosowywana automatycznie. Po instalacji czujników ruchu możliwa jest interaktywna kampania.

Jak dodaje Janicka, digitale umożliwiają przekazanie treści o najwyższej, nieoferowanej do tej pory na polskim rynku, jakości obrazu. Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia twórców kampanii. Jak zapewnia Janicka, takie reklamy są znacznie lepiej zapamiętywane, a przez to – skuteczniejsze.

Digitale umożliwiają również instalację czujników NFC, dzięki którym możliwa jest komunikacja pomiędzy nośnikiem reklamowym a urządzeniami mobilnymi konsumentów. To połączenie dwóch najważniejszych trendów w reklamie zewnętrznej, czyli cyfryzacji i wykorzystania technologii mobilnych – tłumaczy Eccleshare.

Chodzi również o to, co dzieje się na mobilnych ekranach, najróżniejszych urządzeniach, takich jak smartfony, na których treść również może się wyświetlać. Smartfony są już tak inteligentne, że można przez nie kupować dzięki technologii NFC. To jest przyszłość – podkreśla Eccleshare.

Za pomocą takich nośników Clear Channel realizowane były już kampanie m.in. chipsów Walker’s w Londynie, która umożliwiała natychmiastowy zakup chipsów na przystanku autobusowym oraz filmu „Minionki rozrabiają”, podczas której odwiedzający galerie handlowe mogli za pomocą SMS-ów sterować zachowaniem Minionków na ekranie.

Clear Channel na świecie ma już 5 tys. digitali w 19 krajach. Jak podkreśla Janicka, to nośniki o tak dużych możliwościach, że ta liczba zainstalowanych na świecie ekranów cyfrowych ma bardzo duże znaczenie dla marketingowców.

Spółka zamierza rozwijać tę ofertę w Polsce, bo to bardzo obiecujący rynek.

Jesteśmy globalną firmą, mamy przedstawicielstwo w około 30 krajach. Są to zarówno rynki dojrzałe, np. w Zachodniej Europie czy w Stanach, jak i rynki wschodzące. Polska jest jednym z rynków wschodzących, perspektywicznym, chociażby ze względu na wysoki rozwój gospodarczy – mówi Eccleshare.

Janicka zapowiada, że w Polsce jest co najmniej 35 galerii handlowych premium, w których instalacja digitali mogłaby przynieść wymierne korzyści. Na razie spółka nie zdecydowała jednak, czy będzie inwestować w te nośniki głównie w Warszawie, czy również w innych miastach.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.