Mówi: | Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu, PGE Polska Grupa Energetyczna Paweł Majewski, prezes zarządu, PGE Obrót S.A. |
PGE otwiera nowe biuro obsługi klienta na Lubelszczyźnie. W dobie kryzysu energetycznego rośnie zapotrzebowanie na bezpośrednie spotkania z doradcą
Przywrócenie – po ponad 10 latach przerwy – Rejonu Energetycznego w Janowie Lubelskim było jednym z istotniejszych ostatnich projektów PGE na Lubelszczyźnie, który wpłynął na poprawę bezpieczeństwa dostaw energii dla kilkudziesięciu tysięcy odbiorców. Teraz dostawca energii postanowił ułatwić im załatwianie spraw związanych z umowami i fakturami, ponownie otwierając w Janowie stacjonarne biuro obsługi. Jak podkreślają przedstawiciele Grupy, możliwość bezpośredniej rozmowy z doradcą jest szczególnie istotna teraz, w dobie kryzysu energetycznego i związanych z nim działań osłonowych ze strony rządu.
– Otwieramy biuro obsługi klienta w Janowie Lubelskim, ponieważ to miasto leży na styku dwóch województw – podkarpackiego i lubelskiego – i czterech powiatów z łączną liczbą ok. 300 tys. mieszkańców. Dzięki temu nasi odbiorcy będą mieć dostęp do stacjonarnego punktu, w którym załatwią wszystkie sprawy związane m.in. z obsługą bieżących umów na dostawę energii elektrycznej i naszych dodatkowych usług proekologicznych, obejmujących np. montaż fotowoltaiki i pomp ciepła – wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Paweł Majewski, prezes zarządu PGE Obrót.
Z nowo otwartego Punktu Obsługi Klienta PGE Obrót mieszkańcy mogą korzystać od wtorku, 27 grudnia br. Wcześniej – aby załatwić chociażby prostą sprawę związaną z umową dostarczania energii elektrycznej – musieli jeździć w tym celu do Stalowej Woli. To ponad 45 km w jedną stronę, co nierzadko wiązało się z całodniową eskapadą, zwłaszcza w przypadku osób korzystających z publicznego transportu.
– Polska Grupa Energetyczna jest firmą usługową, świadczymy usługi dla naszych klientów, których mamy prawie 6 mln, a punkty obsługi służą do tego, abyśmy mieli z nimi jak najlepszy kontakt. Pomimo że gros tej obsługi odbywa się już kanałami zdalnymi, drogą cyfrową, to jednak punkty bezpośredniego kontaktu klientów z naszymi pracownikami wciąż są bardzo ważne – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Jak wskazuje, możliwość bezpośredniego spotkania z pracownikiem, zasięgnięcia informacji i wyjaśnienia wątpliwości na miejscu jest dla klientów ważna szczególnie teraz, w realiach kryzysu energetycznego.
– Mamy dziś do czynienia z sytuacją niestandardową: mamy kryzys energetyczny wywołany wojną Rosji w Ukrainie, który spowodował pewne zawirowania na rynku i duży szum medialny. Dlatego nasi klienci potrzebują wyjaśnień, potrzebują informacji, jak zachować się w tej sytuacji – mówi Wojciech Dąbrowski.
Stacjonarne punkty obsługi klienta, które wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem, odgrywają też ważną rolę we wdrażaniu rządowej Tarczy Solidarnościowej. Obejmuje ona szereg działań osłonowych, które mają uchronić odbiorców energii przed skokowym wzrostem cen. Na miejscu, w POK PGE Obrót, mogą się oni dowiedzieć m.in., co trzeba zrobić, aby w 2023 roku móc skorzystać z preferencyjnych rozliczeń i obniżyć wysokość rachunków.
– Jako największa w Polsce firma produkująca energię elektryczną i odpowiadająca za bezpieczeństwo energetyczne czujemy się w obowiązku informowania naszych klientów o zmianach legislacyjnych, prowadzenia ich za rękę poprzez meandry transformacji energetycznej i te trudności, które są związane z kryzysem energetycznym powstałym w wyniku wojny w Ukrainie – mówi prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Jak zauważa, nowy Punkt Obsługi Klienta PGE Obrót w Janowie Lubelskim został otwarty w ślad za przywróceniem po 10 latach Rejonu Energetycznego w tym obszarze, które nastąpiło w sierpniu br. To jeden z najważniejszych ostatnimi czasy projektów PGE na Lubelszczyźnie, który wpłynął na poprawę bezpieczeństwa dostaw energii dla blisko 40 tys. odbiorców i usprawnił działania obejmujące m.in. modernizację sieci dystrybucyjnych i reagowanie na awarie. Przywrócenie po ponad dekadzie Rejonu Energetycznego Janów Lubelski pozwoliło też na odciążenie Rejonu Energetycznego Stalowa Wola, gdzie funkcjonuje jedna z największych stref ekonomicznych we wschodniej Polsce.
– Wszędzie tam, gdzie prowadzimy działalność, współpracujemy z lokalnymi społecznościami i lokalnymi władzami. W Janowie Lubelskim jest bardzo duża przychylność władz lokalnych dla współpracy z nami, a bezpośrednia obsługa klienta jest ważna dla klientów Lubelszczyzny – mówi Wojciech Dąbrowski.
Czytaj także
- 2025-01-10: Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2025-01-07: W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2025-01-03: Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.