Newsy

Polacy najczęściej wykupują ubezpieczenia na życie o wartości 50–100 tys. zł

2015-12-02  |  06:35

Ponad połowa Polaków wybiera ubezpieczenia na życie na kwotę od 50 tys. do 100 tys. zł. Polisy uprawniające do wypłaty odszkodowania w kwocie 400500 tys. zł wybiera jedynie 9 proc. ubezpieczonych, głównie mężczyźni. Najbardziej przezorni są mieszkańcy województwa śląskiego.

Analiza zapytań ofertowych w serwisie Oferteo.pl pokazuje, że Polacy najczęściej decydują się na ubezpieczenia na życie w kwocie od 50 do 100 tys. zł. Prawie połowa ankietowanych zdecydowała się właśnie na takie polisy. Najwyższe kwoty ubezpieczenia – rzędu 400500 tys. zł – są wybierane tylko przez 9 proc. respondentów – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Karol Grygiel, dyrektor działu marketingu i członek zarządu Oferteo.

34 proc. wybiera polisy o wartości 100–200 tys., a 14 proc. te o wartości 200–300 tys. zł

Aby zapewnić rodzinie prawdziwą ochronę, polisa na życie powinna opiewać na sumę odpowiadającą co najmniej pięcioletnim zarobkom – mówi Karol Grygiel. – Taka kwota będzie adekwatna w przypadku śmierci. Natomiast z finansowego punktu widzenia w razie kalectwa sytuacja jest bardziej wymagająca. Wiąże się z nią bowiem konieczność uzyskania pomocy w utrzymaniu do końca życia.

Przez ubezpieczonych najczęściej wybierane są polisy gwarantujące ochronę na wypadek śmierci i bezpieczeństwo finansowe najbliższym. Na te kwestie zwraca uwagę 1/3 użytkowników składających zapytania w serwisie.

Natomiast 20 proc. decyduje się zawrzeć również w polisie ochronę na wypadek niezdolności do pracy – mówi Grygiel.

Tylko 5 proc. osób zainteresowanych ubezpieczeniami chce zgromadzić dodatkowy kapitał na emeryturę.

Według Polskiej Izby Ubezpieczeń w pierwszym półroczu br. ubezpieczyciele wypłacili ponad 10 mld zł świadczeń z tytułu ubezpieczeń na życie. Dane serwisu Oferteo.pl świadczą o tym, że najbardziej zainteresowane taką polisą są osoby urodzone w latach 1970–1989, mieszkające w województwie śląskim (18 proc. zapytań ofertowych). Najmniejszą uwagę tego rodzaju polisy przywiązują osoby mieszkające w województwach świętokrzyskim i podlaskim (po 1 proc.).

Widoczne są także różnice w wysokości kwot ubezpieczeń w zależności od płci – precyzuje Karol Grygiel. – Kobiety decydują się głównie na najniższe kwoty ubezpieczeń. 45 proc. osób płci żeńskiej i 37 proc. mężczyzn składających zapytania ofertowe wybrało polisy o wartości od 50 tys. do 100 tys. zł. Natomiast kwoty od 200 tys. do 300 tys. zł zostały wskazane przez jedną na dziesięć kobiet, ale przez 15 proc. mężczyzn. Natomiast najbardziej wartościowe polisy, od 400 do 500 tys. zł, są wybierane tylko przez 6 proc. osób płci żeńskiej i 10 proc. osób płci męskiej.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.