Newsy

Polacy najczęściej wykupują ubezpieczenia na życie o wartości 50–100 tys. zł

2015-12-02  |  06:35

Ponad połowa Polaków wybiera ubezpieczenia na życie na kwotę od 50 tys. do 100 tys. zł. Polisy uprawniające do wypłaty odszkodowania w kwocie 400500 tys. zł wybiera jedynie 9 proc. ubezpieczonych, głównie mężczyźni. Najbardziej przezorni są mieszkańcy województwa śląskiego.

Analiza zapytań ofertowych w serwisie Oferteo.pl pokazuje, że Polacy najczęściej decydują się na ubezpieczenia na życie w kwocie od 50 do 100 tys. zł. Prawie połowa ankietowanych zdecydowała się właśnie na takie polisy. Najwyższe kwoty ubezpieczenia – rzędu 400500 tys. zł – są wybierane tylko przez 9 proc. respondentów – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Karol Grygiel, dyrektor działu marketingu i członek zarządu Oferteo.

34 proc. wybiera polisy o wartości 100–200 tys., a 14 proc. te o wartości 200–300 tys. zł

Aby zapewnić rodzinie prawdziwą ochronę, polisa na życie powinna opiewać na sumę odpowiadającą co najmniej pięcioletnim zarobkom – mówi Karol Grygiel. – Taka kwota będzie adekwatna w przypadku śmierci. Natomiast z finansowego punktu widzenia w razie kalectwa sytuacja jest bardziej wymagająca. Wiąże się z nią bowiem konieczność uzyskania pomocy w utrzymaniu do końca życia.

Przez ubezpieczonych najczęściej wybierane są polisy gwarantujące ochronę na wypadek śmierci i bezpieczeństwo finansowe najbliższym. Na te kwestie zwraca uwagę 1/3 użytkowników składających zapytania w serwisie.

Natomiast 20 proc. decyduje się zawrzeć również w polisie ochronę na wypadek niezdolności do pracy – mówi Grygiel.

Tylko 5 proc. osób zainteresowanych ubezpieczeniami chce zgromadzić dodatkowy kapitał na emeryturę.

Według Polskiej Izby Ubezpieczeń w pierwszym półroczu br. ubezpieczyciele wypłacili ponad 10 mld zł świadczeń z tytułu ubezpieczeń na życie. Dane serwisu Oferteo.pl świadczą o tym, że najbardziej zainteresowane taką polisą są osoby urodzone w latach 1970–1989, mieszkające w województwie śląskim (18 proc. zapytań ofertowych). Najmniejszą uwagę tego rodzaju polisy przywiązują osoby mieszkające w województwach świętokrzyskim i podlaskim (po 1 proc.).

Widoczne są także różnice w wysokości kwot ubezpieczeń w zależności od płci – precyzuje Karol Grygiel. – Kobiety decydują się głównie na najniższe kwoty ubezpieczeń. 45 proc. osób płci żeńskiej i 37 proc. mężczyzn składających zapytania ofertowe wybrało polisy o wartości od 50 tys. do 100 tys. zł. Natomiast kwoty od 200 tys. do 300 tys. zł zostały wskazane przez jedną na dziesięć kobiet, ale przez 15 proc. mężczyzn. Natomiast najbardziej wartościowe polisy, od 400 do 500 tys. zł, są wybierane tylko przez 6 proc. osób płci żeńskiej i 10 proc. osób płci męskiej.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.