Newsy

PZU Życie zmieniło zakwestionowane przez UOKiK przepisy przed nałożeniem kary

2012-07-02  |  06:45
Mówi:Michał Witkowski
Funkcja:Rzecznik prasowy
Firma:PZU S.A.
  • MP4

    PZU Życie zmieniło kontrowersyjne zapisy w umowach, zanim UOKIK nałożył karę - twierdzi rzecznik PZU. Sprawa dotyczy definicji zawału serca, która zdaniem UOKiK, mogła uniemożliwić wypłatę odszkodowań. – Jeśli chodzi o samą karę nałożoną na nas przez Urząd, wyrok nie jest prawomocny. Rozważymy odwołanie – podkreśla Michał Witkowski, rzecznik PZU.

    W ubiegły czwartek Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zatwierdził karę, jaką UOKiK w grudniu 2010 roku nałożył na ubezpieczyciela. Urząd zakwestionował definicję zawału serca stosowaną w umowach ubezpieczenia na życie. Zdaniem UOKiK-u, nie odpowiadała ona obowiązującej wiedzy medycznej, co spowodowało, że część poszkodowanych, u których wystąpił zawał serca, nie dostała odszkodowania, ponieważ ich przypadek nie odpowiadał stosowanej przez PZU Życie definicji.

    Wątpliwości Urzędu potwierdzili eksperci z resortu zdrowia i Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego.

    Jak zaznacza rzecznik PZU, zakwestionowane przepisy już dawno zniknęły z umów, więc sprawa, z punktu widzenia klientów, jest już zamknięta.

     – Zanim prezes UOKiK nałożył na nas karę za zapisy, których sprawa dotyczy, my zmieniliśmy te definicje w trosce o klientów i w trosce o to, żeby nasi klienci mieli jasność, co do zawieranych umów – wyjaśnia Michał Witkowski.

    Jeśli chodzi o nałożoną karę 4 mln zł, ubezpieczyciel czeka na pisemne uzasadnienie wyroku SOKiK-u.

     – Postępowanie trwa, wyrok nie jest prawomocny. Po otrzymaniu uzasadnienia pisemnego zadecydujemy o tym, czy będziemy się odwoływać czy nie – mówi Michał Witkowski.

    Od wyroku sądu antymonopolowego spółka może złożyć odwołanie w Sądzie Apelacyjnym.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

    Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

    Prawo

    Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

    Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

    Transport

    Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

    W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.