Mówi: | Adam Kołodziejczyk |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | Sephora Polska |
Sephora chce otwierać 3-5 sklepów rocznie i rozwijać sprzedaż przez internet
Sephora do swoich 92 perfumerii w tym roku dołączy jeszcze kolejny salon w Olsztynie. W kolejnych latach sieć będzie rozwijać się w podobnym tempie jak do tej pory, czyli planuje 3-5 otwarć rocznie. Dodatkowo tak jak w ubiegłych latach, co roku około 6-8 już działających salonów będzie przechodzić remodeling, dzięki czemu będą jeszcze bardziej atrakcyjne dla klientów. Firma mocno stawia też na rozwój swojego e-sklepu, który powstał zaledwie cztery miesiące temu, a już stał się najbardziej rozpoznawaną spontanicznie marką wśród wszystkich e-sklepów perfumeryjnych z branży beauty w Polsce.
– Już w kilku pierwszych tygodniach mieliśmy milion wejść na stronę naszego e-sklepu. W marcu sklep internetowy był trzeci pod względem wielkości sprzedaży w całej naszej sieci. Odczytujemy ten wynik jako sukces – komentuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska. – Jeżeli chodzi o miasta, rozłożenie sprzedaży sklepu internetowego jest bardzo równe. Dotyczy to zarówno dużych miast, jak i mniejszych miejscowości, w których nie ma stacjonarnych perfumerii Sephora.
Sephora ma dziś ponad połowę udziału w rynku sprzedaży kosmetyków selektywnych wśród sieci perfumeryjnych w Polsce. W kraju działają 92 perfumerie marki, a według planów ma powstawać 3-5 nowych placówek rocznie. Firma koncentruje swoją działalność na dużych i średnich miastach – powyżej 100 tys. mieszkańców.
– Nasz dalszy rozwój numeryczny jest uzależniony od planów deweloperów i jakości nowo powstających centrów handlowych. W przypadku, gdyby pojawiły się nowe, ciekawe projekty, jesteśmy w stanie zwiększyć liczbę otwieranych perfumerii – deklaruje dyrektor generalny.
Trwa też remodeling już działających salonów – swój wygląd każdego roku zmienia 6-8 perfumerii. W ramach tych działań instalowane są np. w wybranych perfumeriach duże ekrany LCD w strefie kas, wprowadzane jest nowoczesne i energooszczędne oświetlenie LED. Cała przestrzeń jest zmieniana tak, aby łatwiej było się poruszać po salonie i testować produkty.
– Wszystko po to, aby zwiększyć zadowolenie klientów. Oferujemy też zarówno nowe, unikalne usługi, jak i nowe marki – wyjaśnia Adam Kołodziejczyk.
Perfumerie – poza sprzedażą kosmetyków z segmentu premium– oferują również markę własną Sephora oraz usługi, takie jak regulacja brwi, makijaż czy manikiur.
– Oferujemy też klientkom indywidualne lekcje makijażu przeprowadzane przez naszych świetnie przeszkolonych makijażystów. Inwestujemy w ich rozwój poprzez liczne szkolenia, m.in. unikalny w branży program Sephora University. Nasi makijażyści znani są również w branży modowej – ekipa najlepszych, pod wodzą dyrektora artystycznego Sephora Sergiusza Osmańskiego, odpowiedzialna jest za make-up modelek podczas pokazów znanych projektantów mody, z którymi mamy okazję współpracować. Tych samych wizażystów można spotkać na co dzień w perfumeriach Sephora – mówi Adam Kołodziejczyk.
Sephora prowadzi także Sephora Make Up School, czyli bezpłatne warsztaty makijażu, z którymi odwiedzi w tym roku 20 perfumerii w Polsce. Podczas warsztatów klientki uczone są, jak wykonać jeden z trzech najpopularniejszych makijaży – business make-up, smokey eye oraz makijaż paryski. W ramach tych wydarzeń wspólnie z wielkimi markami np. Esteé Lauder, Givenchy, Guerlain czy Benefit oferowane są też lekcje poświęcone m.in. perfekcyjnemu makijażowi ust, rozświetlaniu cery i podkreślaniu atutów urody.
– Tej jesieni zorganizujemy już po raz szósty Sephora Trend Report. To nasza największa impreza prezentująca najgorętsze trendy w makijażu, pielęgnacji i modzie na nadchodzący sezon – tłumaczy dyrektor generalny Sephora Polska.
Czytaj także
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2024-12-06: Luksusowe wydania książek w centrum zainteresowania kolekcjonerów. W Warszawie można zobaczyć ponad 20 białych kruków z Polski i zagranicy
- 2024-09-18: Część kosmetyków może być groźna dla kobiet w ciąży. Zwiększają ryzyko nadciśnienia
- 2024-08-23: Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-06-27: Unijne przepisy przyspieszają zieloną transformację branży kosmetycznej. Zielony Ład może zmniejszyć konkurencyjność europejskich producentów
- 2024-08-08: Joanna Przetakiewicz: Klienci nie odchodzą od fast fashion i co roku rynek wielkich sieciówek bardzo rośnie. Niestety cierpi na tym nasza planeta
- 2024-04-02: Rynek wynajmu krótkoterminowego bardzo szybko rośnie. Co roku przybywa na nim kilka tysięcy apartamentów i domów wakacyjnych
- 2024-05-02: Wraz ze wzrostem cen standardowych nieruchomości rośnie zainteresowanie segmentem premium. Co 10. lokal w Polsce ma podwyższony standard
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.