Newsy

Sylwester i święta pod palmami albo na narciarskim stoku

2013-12-24  |  06:30
Mówi:Magda Plutecka-Dydoń
Funkcja:PR Manager
Firma:Neckermann Polska
  • MP4
  • Wystarczyło wziąć pięć dni urlopu i mieć ponad dwutygodniową przerwę w pracy. Wyjątkowo sprzyjający w tym roku kalendarz oraz większy optymizm co do przyszłości gospodarki i domowych budżetów sprawiły, że więcej Polaków niż przed rokiem święta i Sylwestra spędzi poza domem.

     Sylwester to najpopularniejszy termin wyjazdowy w sezonie zimowym. Coraz więcej osób spędza go poza domem, łącząc świętowanie z wypoczynkiem. Dotychczas Polacy wyjeżdżali na Sylwestra tuż po Wigilii. Natomiast w tym roku ze względu na korzystny układ dni wolnych wiele osób łączyło święta z Sylwestrem wypoczywając nawet 17 dni – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Magdalena Plutecka-Dydoń z Neckermann Polska.

    W tym roku wystarczy wziąć pięć dni wolnego, aby zimowe wakacje trwały ponad dwa tygodnie. Wiele osób korzysta z okazji, by naładować akumulatory w pełnym słońcu.

     – Dlatego wybierają ciepłe, słoneczne kierunki, zarówno te bliskie, jak chociażby Wyspy Kanaryjskie, Egipt, Maroko, Tunezję, jak i dalsze – Meksyk, Dominikanę, Kubę, Tajlandię. Coraz częściej decydujemy się na mniej znane, mniej odkryte miejsca, jak chociażby Oman albo Wietnam – wymienia Magda Plutecka-Dydoń.

    W Neckermannie wzrost grudniowych rezerwacji wyjazdów do egzotycznych miejsc wyniósł ponad 60 proc.

     – W Tunezji tygodniowy wypoczynek połączony z Sylwestrem w czterogwiazdkowym hotelu to koszt od około 1,8 tys. zł, na Wyspach Kanaryjskich od 3,5 tys. zł. Natomiast za dziewięciodniowy wyjazd w tym czasie do Meksyku zapłacimy od około 9,5 tys. zł – wylicza Magda Plutecka-Dydoń.

    Biorąc pod uwagę wszystkie wykupione wycieczki, także na narciarskie stoki, Neckermann odnotowuje blisko 12-procentowy wzrost liczby klientów, która wyjedzie w grudniu na wakacje.

     – W okresie świątecznym wiele osób rozpoczyna również sezon narciarski. Najpopularniejsze są kurorty alpejskie, głównie we Włoszech oraz w Austrii. Tygodniowe wakacje połączone z Sylwestrem to koszt od około 1,8 tys. zł z wyżywieniem – mówi przedstawicielka biura podróży.

    Czytaj także

    Transmisje online

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna

    Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.

    Bankowość

    Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

    Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

    Media i PR

    Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

    Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.