Newsy

Konto bankowe z obsługą księgowości online. Banki ułatwiają przedsiębiorcom prowadzenie małych firm

2018-11-22  |  06:20
Mówi:Adrian Kaczmarek
Funkcja:dyrektor ds. zarządzania projektami i rozwoju narzędzi MŚP
Firma:Santander Bank Polska

Jednoosobowa działalność gospodarcza to w Polsce najpopularniejsza forma prowadzenia firmy. Decyduje się na nią coraz więcej osób – w tym roku liczba jednoosobowych firm przekroczyła już 3 mln. Prowadzenie takiej działalności jest coraz prostsze dzięki wprowadzanym przez rząd ułatwieniom, ale i bankom, które wychodzą naprzeciw potrzebom małych przedsiębiorców. Od połowy września mogą oni prowadzić księgowość online – Santander Bank Polska w nowej usłudze umożliwi też dostęp do dedykowanego zdalnego księgowego.

– Przedsiębiorcy z sektora MŚP oczekują obecnie prostych rozwiązań, które zaoszczędzą im czas. Najlepiej dostępnych z poziomu aplikacji mobilnej, w każdej sytuacji i w każdym miejscu. Odpowiadając na te potrzeby, Santander Bank Polska uruchamia usługę e-księgowości, dostępną zarówno z poziomu bankowości internetowej, jak i specjalnej aplikacji, w której przedsiębiorcy będą mogli swobodnie dodawać faktury, koszty, obserwować bieżący przepływ swoich finansów – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adrian Kaczmarek, dyrektor ds. zarządzania projektami i rozwojem narzędzi MŚP w Santander Bank Polska.

Jednoosobowa działalność gospodarcza to w Polsce najpopularniejsza forma prowadzenia firmy. Decyduje się na nią coraz więcej osób – w tym roku liczba jednoosobowych firm przekroczyła już 3 mln. Od połowy października przedsiębiorcy, którzy mają zarejestrowaną jednoosobową działalność gospodarczą, mogą prowadzić swoją księgowość online. Taką usługę – we współpracy z firmą inFakt – wprowadził Santander Bank Polska. Narzędzie umożliwia wystawianie faktur zarówno w bankowości internetowej, jak i w aplikacji mobilnej inFakt oraz zapisywanie faktur do formatu .pdf i przesyłanie ich e-mailem do kontrahentów.

– Dostęp do e-księgowości daje możliwość prostego, intuicyjnego dodawania nowych faktur. Przykładowo, będąc w siedzibie kontrahenta, przedsiębiorca może wyciągnąć telefon z kieszeni i w kilka sekund, w trzech prostych krokach dodać nowego odbiorcę, usługę oraz wysłać fakturę e-mailem. Podobnie z dodawaniem kosztów, zatrzymując się na stacji benzynowej i odbierając fakturę, można zrobić jej zdjęcie, a system automatycznie pobierze z niej wszystkie wartości. Sprawdzi, że np. zakupiony dodatkowo towar, np. posiłek, nie powinien się na niej znaleźć, usunie go i zaksięguje prawidłową wartość faktury w systemie – tłumaczy Adrian Kaczmarek.

Wystawiając fakturę, przedsiębiorca może skorzystać z dostępnych w eKsięgowości gotowych szablonów, a w razie problemów – poprosić o wsparcie księgowe lub techniczne. Stworzona w tym celu infolinia jest czynna od poniedziałku do soboty, w wydłużonych godzinach 7–22. W pakiecie samodzielnej księgowości możliwe jest również generowanie i wysyłka plików JPK, a także generowanie Księgi Przychodów i Rozchodów, deklaracji VAT-7 i PIT-5. Przedsiębiorcy mogą również kontrolować terminy płatności i wysokość składek do ZUS i Urzędu Skarbowego.

Santander Bank Polska przygotował również płatne pakiety dla przedsiębiorców, którzy chcą powierzyć prowadzenie finansów swojej firmy zdalnemu księgowemu.

– Usługa eKsięgowości jest realizowana w trzech wariantach, wystawianie faktur, które jest darmowe lub płatne w zależności od liczby takich dokumentów, samodzielne prowadzenie księgowości oraz ogólnopolskie biuro rachunkowe. Ceny są zróżnicowane w zależności od rodzaju wybranej usługi i liczby dokumentów, jaką operuje klient – mówi Adrian Kaczmarek.

W ramach tej ostatniej oferty, zdalny księgowy lub księgowa zewidencjonuje wszystkie koszty, wyśle deklaracje podatkowe do US, będzie reprezentować przedsiębiorcę przed urzędami i doradzi najlepsze rozwiązania. Co istotne, narzędzie w jednej z opcji daje też możliwość dostępu do jednego, wybranego księgowego bądź księgowej, który będzie się zawsze zajmował sprawami danej firmy i znał jej specyfikę. Dzięki temu przedsiębiorca zaoszczędzi czas (np. nie będzie musiał każdorazowo wyjaśniać, z czym ma problem) i będzie mógł się skupić na prowadzeniu biznesu.

– Przedsiębiorcy nie są w tym wszystkim sami, dostają od nas wsparcie księgowych, do których mogą się odzywać w każdym momencie, z każdą wątpliwością. To istotne o tyle, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy nasza ustawa o podatku dochodowym zmieniała się już czternaście razy, w związku z tym nie jest to proste zagadnienie, chcemy wspierać, a przede wszystkim ułatwiać przedsiębiorcom prowadzenie biznesu. eKsięgowość to rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić czas, a dzięki temu właściciel małej firmy może poświęcić go rozwój swojego biznesu – mówi Adrian Kaczmarek, dyrektor ds. zarządzania projektami i rozwojem narzędzi MŚP w Santander Bank Polska.

Czytaj także

Kalendarium

CES 2019

Firma

Duże zmiany na rynku nieruchomości komercyjnych. Przez 10 lat przybyło dwa razy więcej powierzchni handlowej, trzy razy więcej biur i magazynów

Od 2009 roku niemal dziesięciokrotnie wzrosła wartość inwestycji w magazyny na polskim rynku. Liczba biur jest trzykrotnie większa, a powierzchni handlowej jest dwa razy więcej niż 10 lat temu – wynika z analizy CBRE, będącej odpowiedzią na #10yearschallenge. Ostatnia dekada na rynku nieruchomości komercyjnych to przede wszystkim diametralne zmiany. Nie tylko znacznie przybyło nowych budynków w każdym segmencie, lecz także zmieniła się ich jakość. W kolejnych latach na rynek największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania użytkowników oraz rozwój nowych technologii.

Bankowość

Nowa strategia banku Citi Handlowy oparta na innowacyjnych technologiach. Do 2021 roku cyfryzacja obejmie klientów, pracowników i usługi banku

Sztuczna inteligencja, wykorzystanie danych oraz technologie chmurowe – te obszary zamierza rozwijać Citi Handlowy w ramach cyfrowej transformacji, która jest głównym filarem nowej strategii do 2021 roku. Jeszcze w tym półroczu bank wdroży system, który pozwoli udzielać finansowania klientom w oparciu o biometrię twarzy. W obszarze detalicznym Citi postawi na bankowość kontekstową – bank dostępny zawsze wtedy, gdy klient go potrzebuje. Cyfrowa transformacja ma objąć również pracowników banku. 

Konsument

Klienci Volvo stopniowo odchodzą od diesla, za to rośnie popularność hybryd. W krótkim czasie koncern chce kilkukrotnie zwiększyć ich sprzedaż

Ubiegły rok był najlepszym w dotychczasowej historii Volvo na polskim rynku. Marka po raz szósty z rzędu pobiła swój rekord sprzedaży i zanotowała 15-proc. wzrost. Wyraźnym trendem jest stopniowe odchodzenie od silników diesla – w ubiegłym roku wybrało je 60 proc. kierowców, ale rok wcześniej było to 76 proc. Hybrydy wciąż stanowią niecałe 2 proc., ale ich popularność rośnie skokowo. W ciągu kilkunastu miesięcy koncern chce zwielokrotnić ich sprzedaż. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też SUV-y, które w Polsce stanowią 70 proc. sprzedaży Volvo.

Firma

Rynek pracy przechodzi transformację. Wymuszają ją nowe technologie, starzejące się społeczeństwo i brak pracowników

Niedobory siły roboczej, zmiany demograficzne i rosnący udział technologii to dziś główne czynniki, które przeobrażają rynek pracy w Europie. Wpływają na niego również zmieniające się oczekiwania młodych pracowników, którzy szukają nowych sposobów zatrudnienia. Wszystko to wymaga zmian w edukacji i legislacji, tak by zapewnić rynkowi pracy większą elastyczność i dopasować go do potrzeb przedsiębiorstw. Polska może czerpać dobre wzorce z takich państw jak Niemcy, Szwajcaria czy Wielka Brytania.