Mówi: | Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska Katarzyna Szestak, laureatka konkursu „Piórko 2015 5. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” Jarosław Gugała, dziennikarz, Telewizja Polsat |
Biedronka nagrodziła za najlepszą książkę dla dzieci. Do jej autorki trafi 100 tys. zł
Ponad 4 tysiące prac zostało zgłoszonych w pierwszym etapie konkursu sieci „Piórko 2015. Biedronka na najlepszą książkę dla dzieci”. Laureatka – pani Katarzyna Szestak – otrzyma 100 tys. zł, a książka z jej tekstem ukaże się w sklepach pod koniec roku. Teraz szansę na wygraną mają ilustratorzy – drugi etap konkursu trwa do 6 sierpnia.
– To niesamowite, że aż 4 tys. prac napłynęło na konkurs. Przeczytałem tylko 100 wyselekcjonowanych wcześniej przez wydawnictwo, ale niektóre z nich były zachwycające. W zasadzie bardzo wiele z nich można by było wydać i znalazłyby swoich czytelników, i dałyby im dużo radości – mówi Jarosław Gugała, dziennikarz Telewizji Polsat, członek kapituły nagrody w kategorii „Tekst”.
Spośród zgłoszonych prac wybrano jedną, najlepszą – autorstwa Katarzyny Szestak z Żor.
– Zdecydowałam się wziąć udział w konkursie, ponieważ jest to ogromna szansa dla kogoś takiego jak ja, czyli dla marzyciela, który do tej pory pisał swoje utwory głównie do szuflady albo dla znajomych. To ogromna szansa i wielkie spełnienie marzeń – mówi laureatka konkursu. – Spodobało mi się sformułowanie na plakacie w sklepie, które mówiło o tym, że zachęcają do oczarowania dzieci. Ponieważ lubię czarować słowem i miałam w swojej szufladzie wiele różnych materiałów, stwierdziłam, że to jest właśnie ten moment, kiedy powinnam napisać coś dla dzieci.
Jak podkreśla, pierwszym krytykiem prac jest jej 6-letni syn.
Motywem przewodnim opowiadania jest tęsknota za przyjaźnią, miłością oraz towarzystwem bliskich osób. Autorka w oryginalny sposób ożywia przedmioty, w tym także tytułowy szary domek, nadając im typowo ludzkie cechy.
– W literaturze często pojawia się motyw człowieka poszukującego swojego miejsca w świecie czy wracającego do domu. Postanowiłam ten motyw odwrócić. Czyli tutaj dom szuka swojego mieszkańca. Ta opowieść jest wyrazem mojego ogromnego przywiązania do domu jako najpiękniejszego i najbezpieczniejszego miejsca w świecie – mówi Katarzyna Szestak.
Autorka dostanie 100 tys. zł, a jej książka ukaże się pod koniec roku. Będzie dostępna wyłącznie w sklepach Biedronki.
To pierwsza edycja konkursu na najlepszą książkę dla dzieci organizowanego przez Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka. Podobny został zorganizowany w Portugalii, gdzie też cieszył się dużym zainteresowaniem.
– Od pewnego czasu w naszej ofercie pojawiły się książki, a od zawsze temat dzieci i ich potrzeb był bardzo ważny z punktu widzenia naszych działań społecznych. Połączywszy te dwa wątki, staraliśmy się zainspirować młodych autorów do tego, żeby wystąpili w konkursie zarówno na tekst, jak i ilustracje – mówi Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska.
Sieć stara się popularyzować czytelnictwo, wprowadzając do oferty książki w przystępnej cenie. Biedronka uczestniczy też w różnego rodzaju akcjach promocyjnych określonych tytułów – ostatnio były to np. publikacje związane z futbolem.
– Staramy się szukać różnych form promowania książek i przy każdej okazji łączyć je z ofertą handlową, żeby zachęcać do czytelnictwa. Chcemy, żeby to był konkurs bezterminowy, by w przyszłym roku i kolejnych latach był kontynuowany – podkreśla Kubczak.
Do 6 sierpnia potrwa drugi etap konkursu – na ilustracje do zwycięskiego tekstu literackiego. Do wygrania jest również nagroda w wysokości 100 tys. zł.
Zwycięski tekst i ilustracje zostaną opublikowane w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy w postaci książki dla dzieci, która trafi na półki sklepów Biedronka jeszcze w tym roku.
Czytaj także
- 2025-02-20: Ubóstwo dotyka prawie miliona dzieci w Polsce. Głód i niedożywienie jednym z najpoważniejszych objawów
- 2025-02-21: Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie dla Ukrainy ponad 134 mld euro
- 2025-02-14: Dzieci mają zbyt łatwy dostęp do pornografii i patostreamingu. Rzecznik Praw Dziecka apeluje o zaostrzenie prawa
- 2025-02-19: Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego
- 2025-02-06: OECD chwali Polskę za sprawne przejście przez kryzysy. Rekomenduje też rewizję podatków i wydatków budżetowych
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-01-31: Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce
- 2025-01-28: Powstała koalicja na rzecz zmniejszenia dopuszczalnego limitu alkoholu u kierowców do 0,0 promila. Jest wniosek o zmiany prawne w tym zakresie
- 2025-01-28: Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji
- 2025-01-28: Europoseł AfD: Elon Musk poprawił nasz wizerunek za granicą. Jego wsparcie nam pomaga
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.
Polityka
Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.