Newsy

Organizator Open’era i Orange Polska łączą siły. Chcą konkurować z innymi festiwalami muzycznymi w Europie

2015-12-11  |  06:30

Orange Warsaw Festival i Open’er Festival, czyli dwa największe wydarzenia muzyczne, będą się uzupełniały programowo. Alter Art, organizator gdyńskiego festiwalu, i Orange Polska, sponsor warszawskiej imprezy, rozpoczynają współpracę. Wspólnymi siłami chcą do Polski przyciągać najlepszych i najbardziej popularnych artystów i w ten sposób umacniać swoją pozycję na rynku największych europejskich festiwali. 

Orange i Alter Art rozpoczynają współpracę. To na pewno będzie nowy etap i nowy impuls do rozwoju rynku muzycznego i rynku festiwalowego w Polsce. Alter Art staje się organizatorem Orange Warsaw Festival, a Orange będzie od tej pory głównym sponsorem Open’era – mówi agencji Newseria Mikołaj Ziółkowski, szef Alter Art, organizator Open’er Festival.

Warszawska i gdyńska impreza na stałe wpisały się w kalendarz letnich wydarzeń muzycznych. Orange Warsaw Festival odbędzie się w 2016 roku po raz dziewiąty na początku czerwca. Osiem poprzednich edycji przyciągnęło ponad 120 wykonawców i pół miliona fanów.

Z kolei Open’er Festival odbędzie się w tym roku po raz piętnasty. Tegoroczna edycja przyciągnęła 185 tys. uczestników. W przyszłym roku fani muzyki będą bawić się w Gdyni między 29 czerwca a 2 lipca.

Początek czerwca będzie rozpoczynał sezon festiwalowy, jak do tej pory, w Warszawie. Z racji szerszej współpracy będzie to wydarzenie komplementarne do Open’era. Obydwa wydarzenia będą się wspierały, tworzyły pewną całość, ale tak naprawdę dzięki tej współpracy będziemy w stanie poszerzyć ofertę muzyczną, by zorganizować coś dla wszystkich fanów muzyki, dla wszystkich odbiorców festiwali – wyjaśnia Ziółkowski.

Anna Kowalik-Mizgalska z Orange Polska podkreśla, że muzyka jest głównym obszarem strategii sponsoringowej marki. Cel jest taki, żeby do Polski przyciągnąć najlepszych artystów i w ten sposób konkurować z innymi, podobnymi imprezami w Europie.

Swój udział w przyszłorocznym Open’erze już ogłosili m.in. Red Hot Chili Peppers, Florence and the Machine i Wiz Khalifa. Pierwsi artyści na Orange Warsaw Festival zostaną ogłoszeni w kolejnych tygodniach. Jak podkreśla Ziółkowski, atrakcyjny program festiwalu jest gwarantem sukcesu wydarzenia.

Bardzo się cieszę z tej współpracy, ponieważ dwóch liderów rynku, Orange jako marka i Alter Art jako największy niezależny promotor, łączy siły. Już w przyszłym roku, a także w kolejnych latach fani będą mogli się cieszyć jeszcze większą ilością muzyki i z jeszcze większej ilości wspaniałych emocji z tym związanych – mówi szef Alter Art.

Współpraca przy tworzeniu obu festiwali pozwoli nie tylko zbudować uzupełniającą się ofertę muzyczną. Osoby zainteresowane zarówno gdyńską, jak i warszawską imprezą będą mogły skorzystać ze specjalnych zniżek na karnety.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.