Newsy

Rośnie popularność treści wideo dostępnych przez internet. Napędzają one konkurencję w sektorze telekomunikacji i mediów

2016-09-19  |  06:40
Mówi:Tomasz Izydorczyk
Funkcja:członek zarządu, dyrektor ds. marketingu
Firma:UPC Polska
  • MP4
  • Jak wynika z raportu Boston Consulting Group rynek telekomunikacji i mediów istotnie się zmienia. Większego znaczenia nabierają treści wideo dostępne przez internet. To zaś sprawia, że przybywa graczy na rynku, którzy muszą ze sobą coraz mocniej konkurować. Klienci oczekują bowiem nieograniczonego wyboru treści najwyższej jakości i coraz większej swobody dostępu.

    – Rynek zmienia się bardzo szybko, bardzo dynamicznie, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Chcemy, żeby klient miał dostęp do jak najszerszej oferty , którą my mu dostarczamy i aby była ona dostępna za pomocą wszystkich możliwych urządzeń –  mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Izydorczyk, UPC Polska– To oznacza dostęp nie tylko na głównym ekranie telewizora w mieszkaniu, ale także na komputerze, laptopie, komórce, zarówno w domu, jak i poza domem.

    Jak podkreśla Boston Consulting Group w raporcie „The Value of Content” przygotowanym na zlecenie Liberty Global, właściciela UPC Polska, pojawienie się na rynku telekomunikacyjnym nowych podmiotów oraz rosnąca popularność treści dostępnych przez internet doprowadziły do powstania nowych modeli biznesowych. Klienci oczekują obecnie nieograniczonego wyboru treści najwyższej jakości oraz coraz większej swobody dostępu.

    – Widzimy teraz bardzo mocno, że trend rozwoju wideo jest dzisiaj jednym z wiodących trendów. Do 2019 roku 80 proc. w ogóle treści w internecie ma być generowanych właśnie przez wideo – mówi Natalia Hatalska, analityk trendów i autorka bloga Hatalska.com. – Rozwijają się zarówno krótkie formy tak jak chociażby Snapchat, Instagram, Bumerang mamy długie formy, czyli tzw. slow TV, gdzie mamy programy, filmy, które trwają po 6-7 godzin i ludzie to oglądają. Mamy wideo 360 stopni, wirtualną rzeczywistość, livestreaming, wielopłaszczyznowość też we wszystkich możliwych kanałach dotarcia.

    Spełnienie tych oczekiwań wymaga doskonałej jakości sieci szerokopasmowej, ponieważ coraz częściej treści dostarczane są za pomocą dostępu do internetu. Dlatego zasadniczą wartością jaką oferuje UPC klientom jest nie tylko internet szerokopasmowy, ale także możliwość korzystania ze stabilnego łącza Wi-Fi w całym domu.

    – Rynek bardzo dynamicznie się zmienia m.in. dzięki temu, że pojawiło się wielu nowych graczy, konkurencja jest bardzo duża, ale dzięki temu ten rynek wygląda lepiej – mówi Izydorczyk. – Zarówno oferta , jak i sposób jej jest coraz bardziej dostosowany do potrzeb klienta, coraz bardziej atrakcyjny.

    Dzięki wprowadzonemu niedawno modemowi Connect Box, klienci UPC mogą korzystać z jeszcze lepszej jakości Wi-Fi w domu wraz z ofertą superszybkiego internetu szerokopasmowego na rynku, który dociera do 3 mln gospodarstw domowych.

    Firma chce w ciągu kilku lat podwoić ten zasięg.

    – Odpowiedź UPC na zmieniające się warunki rynkowe jest bardzo prosta, chcemy dać klientowi więcej wartości. Zarówno jeżeli chodzi o platformy, które są prostsze, łatwiejsze w użyciu, dają więcej możliwości, jak i dostęp do naszego kontentu w domu i poza domem – mówi dyrektor ds. marketingu UPC Polska. – I to, o czym nie możemy zapominać, że najważniejszy dla klienta obecnie jest szybki, dostęp do internetu. Dlatego dzięki naszym połączeniom internetowym i modemowi, który w ostatnich dniach wprowadziliśmy, dajemy klientowi najlepszy dostęp, najszerzej otwarte okno na świat.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Handel

    Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

    Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.

    Problemy społeczne

    Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

    Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.