Newsy

SkyShowtime zadowolone z liczby subskrybentów w Polsce. Planuje oryginalne, lokalne produkcje

2023-06-21  |  06:20

Serwis streamingowy SkyShowtime zadebiutował w Polsce w lutym i – jak informuje CEO Monty Sarhan – już może się pochwalić szybko rosnącą liczbą subskrybentów, a w planach ma intensywne plany podboju tutejszego rynku. Mają się do tego przyczynić nie tylko premiery i najlepsze hollywoodzkie tytuły, ale i lokalne produkcje, takie jak polski serial „Warszawianka”, który zadebiutował w serwisie 19 czerwca. Produkcja jest jedną z pierwszych, które pojawią się na platformie jako SkyShowtime Originals. – Premiera „Warszawianki” to dopiero początek, mamy plany na kolejne wartościowe produkcje oryginalne – zapowiada Monty Sarhan.

Polska to jeden z naszych najważniejszych rynków i od samego początku idzie nam tutaj rewelacyjnie. Jesteśmy zadowoleni z liczby subskrybentów i cieszy nas zaangażowanie, z jakim ludzie oglądają i dyskutują o naszych treściach – mówi agencji informacyjnej Newseria Monty Sarhan, CEO platformy SkyShowtime.

Nowy europejski serwis streamingowy jest wspólnym przedsięwzięciem Comcastu i Paramount Global. Oficjalnie zadebiutował we wrześniu ubiegłego roku na początku w Danii, Finlandii, Norwegii i Szwecji, a w tej chwili jest już dostępny łącznie w 22 krajach. W Polsce wystartował w lutym tego roku, kusząc subskrybentów tańszym, promocyjnym dostępem i szeroką ofertą filmów i seriali wyprodukowanych przez Universal Pictures i Paramount Pictures czyli dwa najstarsze hollywoodzkie studia filmowe, a także DreamWorks Animation, Nickelodeon, Paramount+, Showtime, Sky Studios i Peacock.

– Polska jest dla nas bardzo ważna. Weszliśmy na tutejszy rynek cztery miesiące temu i jesteśmy na nim całkowicie zaangażowani. Chcemy dawać widzom autentyczne i ważne historie, które bez nas nie mogłyby się przebić do szerszej publiczności – mówi CEO SkyShowtime.

Oprócz premier i najlepszych hollywoodzkich tytułów SkyShowtime ma oferować widzom również lokalne produkcje, stworzone specjalnie na tę platformę. Firma już ogłosiła pozyskanie 21 seriali oryginalnych  w tym nowych, które zadebiutują na platformie w tym roku jako SkyShowtime Originals. Jako pierwsze są to czeski „The Winner” i polska „Warszawianka”.

– Własne produkcje mają kluczowe znaczenie, zdecydowanie przysporzą nam widzów – mówi Monty Sarhan. – Widzowie lubią oglądać historie, które są im bliskie, i postacie, z którymi się identyfikują, i chcemy, żeby takie produkcje w Polsce były właśnie u nas. Wiemy, że realizując seriale oryginalne, takie jak „Warszawianka”, możemy liczyć na jeszcze większe zainteresowanie naszą platformą.

„Warszawianka” to 11-odcinkowy serial, który można oglądać na platformie od 19 czerwca br. Został wyreżyserowany przez Jacka Borcucha i wyprodukowany przez Izabelę Łopuch na podstawie scenariusza Jakuba Żulczyka. Obok Borysa Szyca w roli głównej zagrali w nim też m.in. Krystyna Janda, Jerzy Skolimowski, Ilona Ostrowska i Jan Peszek. Produkcja opowiada o tragikomicznych losach Franka Czułkowskiego 40-letniego playboya, imprezowicza, seryjnego uwodziciela, który próbuje odnaleźć się w otaczającej go rzeczywistości.

W ubiegłym tygodniu w stolicy „Warszawianka” miała swoją oficjalną premierę, a na czerwonym dywanie obok występujących w niej gwiazd nie zabrakło osób ze świata kultury i rozrywki oraz znanych influencerów, wśród których znaleźli się m.in. Karol Paciorek, Kamil Szymczak, Adrianna Krysian czy Izabela Zabielska.

– Jesteśmy dumni z tego serialu, ale premiera „Warszawianki” to dopiero początek. Mamy plany na kolejne wartościowe produkcje oryginalne i już nie możemy się doczekać, kiedy trafią one do naszych subskrybentów – zapowiada CEO SkyShowtime.

„Warszawianka” została zrealizowana w Polsce ze wsparciem finansowym na podstawie ustawy o finansowym wspieraniu produkcji audiowizualnej, przyznanym przez Polski Instytut Sztuki Filmowej ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Natomiast serwis SkyShowtime jest dostępny dla subskrybentów w Polsce za pośrednictwem aplikacji na urządzeniach Apple iOS, tvOS, Android oraz na stronie internetowej: www.skyshowtime.com. Miesięczna, regularna opłata za korzystanie z serwisu wynosi 24,99 zł.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.