Newsy

Legendarny sterowiec znów transmituje najważniejsze wydarzenia sportowe w Europie. Wyjątkowo pojawił się także w Polsce [DEPESZA]

2021-08-02  |  06:20
Wszystkie newsy

Jeden z największych na świecie sterowców pojawił się nad Wrocławiem. To Goodyear Blimp jeden z powietrznych statków, które w Stanach mają już status popkulturowej ikony. Sterowce opatrzone logo jednej z największych marek oponiarskich od lat relacjonują najważniejsze wydarzenia ze świata sportu. Teraz, po latach przerwy, sterowiec Goodyeara wrócił do Europy, gdzie odwiedzi szereg imprez sportowych, odbywając loty m.in. nad Londynem i Mediolanem. Jego tegoroczne tournée ma związek z celebrowaniem powrotu marki Goodyear do motorsportu. W ostatni weekend Goodyear Blimp zawitał także do Polski, która jest wyjątkowym krajem na mapie jego przelotu. Mimo że nie odbywają się u nas żadne wyścigi, jego obecność miała podkreślić, jak ważny jest polski rynek dla oponiarskiej marki.

– Sterowce są ważną częścią historii Goodyeara. Od ponad 100 lat rozsławiają markę zarówno w Ameryce, jak i na Starym Kontynencie. W Stanach Zjednoczonych latają trzy tego typu modele. Tam Blimp stał się niemal popkulturową ikoną. Zdjęciami z jego obecności na niebie chętnie dzielą się w swoich mediach społecznościowych znane osoby, jak np. koszykarz Los Angeles Lakers, LeBron James czy twórca Tesli, Elon Musk – mówi agencji informacyjnej Newseria Paweł Jezierski, kierownik ds. komunikacji Grupy Goodyear w regionie EEN.

Sterowce opatrzone logo jednej z największych marek oponiarskich na świecie latają po niebie od 1910 roku, kiedy powstał specjalny departament na potrzeby współpracy z przemysłem lotniczym. Od tego czasu zdążyły już się zapisać w historii. W 1929 roku sterowiec Defender został ochrzczony przez słynną pilotkę Amelię Earhart – pierwszą kobietę, która samotnie przeleciała nad Oceanem Atlantyckim. W latach 60. sterowce Goodyeara po raz pierwszy relacjonowały finały Super Bowl, a dwie dekady później – dzięki specjalnemu pozwoleniu brytyjskiego parlamentu – transmitowały z powietrza Royal Wedding księcia Karola i Diany.

Na przestrzeni kolejnych lat występowały też w hollywoodzkich filmach, transmitowały igrzyska olimpijskie, a nawet niosły pomoc ofiarom huraganów. Jednak przede wszystkim – relacjonowały najważniejsze wydarzenia ze świata sportu. W latach 1970–1979 sterowce Goodyeara współtworzyły aż 275 relacji telewizyjnych m.in. z wyścigów Indianapolis 500, Daytona 500 czy US Open.

– Nasze sterowce do dziś pojawiają się podczas legendarnych imprez sportowych, w tym m.in. wyścigów NASCAR, rozgrywek NBA, finałów Super Bowl czy igrzysk olimpijskich – wymienia Paweł Jezierski.

Powietrzne statki opatrzone logo Goodyeara zapisały się już w amerykańskiej kulturze, jednak Goodyear Blimp jest też – zwłaszcza wśród fanów sportu – dobrze znany w Europie. Brał udział w wielu ważnych wydarzeniach sportowych i kulturalnych, m.in. Grand Prix Niemiec na Nürburgringu w 1985 roku czy French Open na kortach Rolanda Garrosa rok później. Po latach przerwy Goodyear Blimp wrócił w tym roku do Europy, żeby towarzyszyć najważniejszym wydarzeniom motorsportowym na Starym Kontynencie.

W tym roku po raz pierwszy pojawił się na europejskim niebie w czerwcu, podczas wyścigów WTCR na legendarnym torze Nürburgring w Niemczech. Następnie poleciał do Londynu na Brytyjskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (BTCC), wywołując niemałą sensację podczas przelotu nad miastem. Z kolei w lipcu Goodyear Blimp odwiedził Mediolan, gdzie towarzyszył sześciogodzinnemu wyścigowi serii World Endurance Championship na torze Monza.

– Jego pojawienie się w Europie jest jednocześnie sposobem na świętowanie naszego powrotu do sportów motorowych – podkreśla kierownik ds. komunikacji Grupy Goodyear w regionie EEN. – Goodyear został oficjalnym dostawcą opon do klasy LMP2 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), Europejskiej Serii Le Mans, Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych (BTCC) oraz dla Pucharu Świata Samochodów Turystycznych FIA (WTCR) i Pure ETCR – pierwszej serii wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych wielu marek.

Co ciekawe, sterowiec Goodyear Blimp pojawił się też w Polsce, mimo że nie odbywają się u nas żadne wyścigi. Jego obecność miała jednak pokazać, jak ważny jest polski rynek dla oponiarskiej marki.

– Po przelocie nad słoweńską Lublaną i czeską Pragą Goodyear Blimp dotarł do Szymanowa. Na Dolnym Śląsku gościł aż trzy dni – od 31 lipca do 2 sierpnia, odbywając regularne loty nad Wrocławiem i okolicami oraz zapewniając mieszkańcom niepowtarzalne widoki. I chociaż nie odbywają się tutaj żadne wyścigi, uznaliśmy, że wizyta legendarnego statku powietrznego sprawi mieszkańcom Dolnego Śląska i pasjonatom lotnictwa wiele radości – mówi Paweł Jezierski.

Po przystanku w Polsce sterowiec Goodyeara poleci teraz do Kopenhagi, gdzie będzie towarzyszył serii Pure ETCR – wyścigom w pełni elektrycznych samochodów turystycznych. Ostatnim przystankiem na jego trasie będzie legendarny, 24-godzinny wyścig Le Mans w dniach 21–22 sierpnia, podczas którego Goodyear Blimp zapewni obszerną relację telewizyjną na żywo, nadawaną przez Eurosport.

– Blimp towarzyszy najważniejszym wydarzeniom motorsportowym, gdzie pełni podwójną rolę. Jest rozpoznawalnym ambasadorem naszej marki, ale zapewnia też relacje telewizyjne z powietrza, dzięki czemu fani motorsportu mogą oglądać wyścigi z nowej perspektywy – mówi ekspert Grupy Goodyear.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Bankowość

Banki mogą odgrywać kluczową rolę w budowaniu innowacyjności gospodarki po pandemii. Same też zapowiadają inwestycje w tym obszarze

Pandemia pokazała, że polski sektor finansowy – choć sam w sobie jest postrzegany jako bardzo innowacyjny – wciąż planuje kolejne inwestycje w obszarze technologii. W horyzoncie czasowym 2021–2024 za największe wyzwania technologiczne dla branży uznawane są m.in. personalizacja usług, kwestie regulacyjne czy rozwiązania chmurowe. Co ciekawe, w konsekwencji pandemii COVID-19, skutkującej przyspieszeniem procesów digitalizacji we wszystkich branżach, banki zaczęły zaliczać do tych wyzwań także nową organizację pracy i aspekty kadrowe, a zwłaszcza pozyskanie wykwalifikowanych pracowników IT. Takie konkluzje przyniosło badanie przeprowadzone przez KIR i Accenture wśród CIO dziewięciu kluczowych banków na polskim rynku. Eksperci podkreślają też, że kondycja sektora finansowego i jego innowacyjność będą odgrywać znaczącą rolę w budowaniu konkurencyjności polskiej gospodarki po pandemii.

Konsument

Od 2022 roku planowane są zmiany w ocenianiu jakości szpitali. Najlepsze będą mogły liczyć na dodatkowe finansowanie

Ustawa o jakości w ochronie zdrowia wprowadzi nowy model oceniania i certyfikowania szpitali przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Najlepsze będą mogły liczyć na większe dotacje. Pod koniec lipca projekt nowych przepisów został skierowany do konsultacji społecznych. Jego skutkiem ma być poprawa jakości działania placówek medycznych. Prezes NFZ liczy na to, że zmotywuje to placówki medyczne do konkurowania i podnoszenia jakości świadczonych usług. Przedstawiciele szpitali mają jednak wątpliwości co do nowego systemu oceny.

Infrastruktura

Bezpieczeństwo na drogach w Polsce wciąż wymaga poprawy. Dodatkowe szkolenia i warsztaty potrzebne nawet doświadczonym kierowcom

W 2020 roku w Polsce doszło do ponad 23 tys. wypadków drogowych, w których zginęło 2491 osób, a ponad 26 tys. zostało rannych. W tegorocznych statystykach nie widać znacznej poprawy. Wśród przyczyn niebezpiecznych zdarzeń na drodze wciąż można wymienić nadmierną prędkość i wymuszanie pierwszeństwa. – Kierowcy często popadają w pewną nonszalancję. Wsiadają do samochodu z przekonaniem, że nic złego się dzisiaj nie wydarzy, bo jest piękny, słoneczny dzień – mówi Mariusz Sztal, ekspert ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jak podkreśla, potrzebna jest przede wszystkim zmiana podejścia do bezpieczeństwa na drodze. Okazją do tego są otwarte warsztaty z bezpieczeństwa ruchu drogowego, którym patronuje firma kurierska DHL Parcel.

Konsument

Rośnie popularność TikToka w działaniach reklamodawców. Serwis promuje zarówno globalne, jak i małe, lokalne biznesy

Ubiegły rok, zdominowany przez pandemię i lockdown, spowodował skokowy wzrost konsumpcji treści w social mediach. Na tym trendzie skorzystał także TikTok, który króluje w globalnych zestawieniach najczęściej pobieranych aplikacji. W Europie TikTok ma już 100 mln aktywnych kont i ta liczba stale rośnie. To z kolei przekłada się na jego potencjał reklamowy, zwłaszcza że TikTok udostępnia rozwiązania, które wspierają w komunikacji z użytkownikami każdy biznes, niezależnie od branży i wielkości.