Newsy

Liczba użytkowników smartfonów przestała rosnąć. Rynek się nasycił.

2013-08-16  |  06:35

Ze smartfonów korzysta ponad połowa internautów, jednak liczba ich użytkowników przestała rosnąć. Ostatnie miesiące to przede wszystkim czas boomu na tablety. Ma je już 17 proc. polskich internautów, czyli blisko dwa razy więcej niż przed rokiem (9 proc. ankietowanych przez firmę MEC).

 – Grupa osób korzystających ze smartfonów utrzymuje się na stałym poziomie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Anna Kowalczyk MEC Insight Specialist. – Wydaje mi się, że pod tym względem rynek już trochę się nasycił. Jest część osób, która nie jest przekonana do smartfonów i prawdopodobnie trudno będzie ich do tego nakłonić. Prędzej osoby, które już mają takie urządzenia, będą chciały je wymienić na nowsze modele – twierdzi Kowalczyk.

Boom na smartfony był rok temu. Jeszcze w 2011 roku ze smartfona korzystało 14 proc. polskich internautów. W ubiegłym roku ponad połowa badanych przez firmę MEC.

Liderem na polskim rynku smartfonów jest Samsung (32 proc.), natomiast w kategorii „zwykłych” telefonów komórkowych wygrywa Nokia (38 proc.). 

Posiadacze smartfonów to zazwyczaj miłośnicy nowych technologii. Na razie jednak nowe rozwiązania technologiczne nie są bardzo powszechne. Tylko 9 proc. użytkowników ma na swoim smartfonie technologię NFC (płatności mobilne),  a skorzystało z niej zaledwie 3 proc. Bardziej popularne stały się QR kody, aplikacje pozwalające na zakodowanie informacji w kodzie. Aplikację do ich odczytywania ma co trzeci użytkownik, a korzystało z niej 26 proc.

Większość użytkowników zainstalowało mniej niż 10 aplikacji. Generalnie preferujemy aplikacje darmowe – te płatne ściągało tylko 22 proc. osób, ale średnio nie wydają na nie więcej niż 10 zł miesięcznie.

Firma MEC Insight Specialist prowadzi badania dotyczące użytkowania smartfonów przez polskich internautów od 2011 r. W edycji badania z 2013 r. przeprowadzono ankiety z 2259 osobami w wieku powyżej 14 roku życia.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.