Mówi: | Sebastian Domeracki |
Funkcja: | dyrektor marki Citroën i DS w Polsce |
Marka DS stawia na duże samochody premium. W ciągu kolejnych trzech lat zaprezentuje sześć nowych modeli
Marka DS pracuje nad kolejnymi premierami. W ciągu trzech lat firma zaprezentuje sześć modeli w nowych dla niej segmentach crossoverów i SUV-ów. 1 kwietnia do salonów trafił nowy DS 3. Koncern rozbuduje też sieć sprzedaży w 8–10 największych miastach w Polsce. W ten sposób chce wzmacniać wśród klientów świadomość marki DS jako odrębnego od Citroëna brandu.
– Stawiamy na segmenty, w których jest najwięcej klientów, czyli stawiamy na segmenty crossoverów i SUV-ów. W tej chwili marka DS jeszcze w tych obszarach nie istnieje, natomiast na przestrzeni kolejnych trzech lat wprowadzimy sześć nowości – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Sebastian Domeracki, dyrektor marki Citroën i DS w Polsce. – W tej chwili przebudowujemy sieć, mamy docelowo mieć sieć sprzedaży w głównych miastach Polski, jest to od 8 do 10 lokalizacji i musimy to zrobić w ciągu 2 lat, przed nadejściem nowych modeli.
Na razie w Polsce działa jeden salon sprzedaży – w Warszawie. Grupa PSA pracuje nad budowaniem wśród klientów świadomości nowej marki, jaką jest DS. Marka ta aspiruje do segmentu premium, który z roku na rok rośnie. W ubiegłym roku zarejestrowano 40 tys. takich samochodów (dane PZPM i KPMG). To o 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Segment marek popularnych wzrósł natomiast o 7 proc.
– Rynek motoryzacyjny w segmencie premium, jaki reprezentuje marka DS, cały czas rośnie. To jest jedyny segment rynku, który od kilku lat notuje wzrosty – mówi Domeracki. – Obserwując inne koncerny i to, jak wiele jest nowości w markach premium, jesteśmy przekonani, że to jest kierunek, który będzie cały czas rósł w Polsce i w Europie.
Marka DS pojawiła się na polskim rynku aut premium przed rokiem, w marcu 2015 roku. Do grudnia zarejestrowano łącznie 531 samochodów tej marki. Tegoroczne plany zakładają podwojenie sprzedaży.
– W tej chwili cały segment rośnie w tempie 8–10 proc. rocznie. Takie są przewidywania. Marki premium są bardzo podatne na zmiany podatkowe, więc trudno jest oszacować, ile on urośnie w przyszłości. Na pewno ten wzrost nie będzie mniejszy niż wzrost całego rynku – przewiduje dyrektor marki DS na Polskę.
Na targach Motor Show w Poznaniu w ubiegłym tygodniu DS zaprezentował swoje modele DS 4 oraz DS 4 Crossback i polską premierę nowego DS 3, który jest najmniejszym samochodem z gamy. Przed rokiem firma pokazała model DS 5.
– W tej chwili budujemy rozpoznawalność marki DS jako marki oddzielnej od Citroëna, bazując na tradycji Citroëna. Jesteśmy przed wprowadzeniem nowych modeli, do 2020 roku będziemy mieli w swojej ofercie sześć modeli DS. Wraz z wprowadzeniem nowych modeli poczynimy inwestycje marketingowe i reklamowe, które tę rozpoznawalność zwiększą – zapowiada Domeracki.
Model DS 3, który 1 kwietnia trafił do salonów, ma charakterystyczne dwukolorowe nadwozie (dach w innym kolorze) i środkowe słupki w kształcie płetwy rekina. Nowy DS 3 może być wyposażony w jeden z pięciu silników benzynowych o mocy od 82 do 208 KM, w tym silnik roku 2015 PureTech o mocy 110 KM. Ma też kolorowy ekran dotykowy o przekątnej siedem cali.
– Samochody marki DS oprócz podstawowych rzeczy, takich jak nowoczesne silniki, mają również mnóstwo technologii. Wydaje mi się, że jest jeszcze mało marek premium, które są w stanie oferować we wszystkich samochodach chociażby CarPlay, czyli połączenie telefonów marki Apple z urządzeniami pokładowymi. Tak samo jesteśmy gotowi do wprowadzenia i możemy korzystać z Androida, czyli możemy łączyć technologie Google'a z naszymi samochodami. To wszystko jest dostępne w DS-ach – mówi Sebastian Domeracki.
Czytaj także
- 2025-04-25: Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-23: Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system
- 2025-03-24: Ministerstwo Zdrowia wraca do pomysłu zakazu sprzedaży aromatyzowanych saszetek nikotynowych. Według ekspertów oznacza to likwidację całego rynku
- 2025-03-12: Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek
- 2025-03-11: Dawid Kwiatkowski: W programie „MBtM” były wyznania miłości w moim kierunku. To było miłe, ale za uczestnikiem musi iść też dobra muzyka
- 2025-03-13: Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
- 2025-04-01: Małgorzata Potocka: Jestem absolutnie oddana mojemu teatrowi. Jak się robi teatr z pasji, to nie trzeba odpoczywać
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.