Newsy

Dostawcy płatnej telewizji walczą o widzów. Ich bronią są nowe technologie i treści na żądanie

2014-12-05  |  06:45
Mówi:Ramiro Lafarga, prezes UPC Polska

Doron Hacmon, dyrektor ds. produktów i online media, Liberty Global

  • MP4
  • Polski rynek rozrywki jest coraz potężniejszy i w przyszłym roku może osiągnąć wartość 12,6 mld dolarów. Na wykrojenie udziałów w tym torcie liczą nie tylko krajowi potentaci, lecz także np. globalny dostawca usług VoD amerykański Netflix. Na polskim rynku płatnej telewizji dokonuje się rewolucja technologiczna, która ma przyciągnąć nowych widzów i pozwolić zatrzymać starych. UPC Polska rusza z nową platformą, na której udostępni ponad tysiąc filmów i seriali.

    Najważniejsi dostawcy usług telewizyjnych walczą o klienta, tworząc platformy dające widzom coraz szerszy dostęp do najnowszych produkcji rozrywkowych. Na życzenie są dziś dostępne światowe hity, filmy, seriale i programy. Ta strategia nie dziwi, bo zapotrzebowanie na takie usługi zgłaszają klienci. Z raportu PwC wynika, że w 2015 roku globalne roczne wydatki na rozrywkę i media sięgną 1,9 bln dolarów. W ciągu pięciu lat wzrosły one o 500 mld dolarów. Polski rynek szacowany jest przez analityków na 12,6 mld dolarów.

    UPC Polska, która dostarcza swe usługi do ponad 1,4 mln polskich abonentów, tak jak inni dostawcy dostrzega, że zmienia się mentalność naszych odbiorców. Dzięki postępowi technologicznemu Polacy mają dostęp do zasobów internetu i nie wystarcza im już tradycyjna telewizja.

    Klienci potrzebują na pewno więcej możliwości komunikacji, łączności, i to na wielu płaszczyznach. Chcą również interakcji, czyli nie tylko chcą odbierać, lecz także komunikować się z innymi. Poza tym potrzebują rozrywki, dlatego stawiamy na rozwój platform oferujących dostęp do niej – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Ramiro Lafarga, prezes UPC Polska.

    UPC Polska postawiło na platformę Horizon, która pozwala oglądać filmy na życzenie na dowolnym urządzeniu mobilnym abonenta. Dzięki niej firma chce konkurować z ofertą innych dostawców treści na żądanie: TVN-u, który połączył siły z siecią T-Mobile, czy telewizji publicznej, która też otworzyła własną platformę VoD z filmami na życzenie.

    Konsumenci coraz bardziej potrzebują różnych rodzajów rozrywki – ocenia Doron Hacmon, dyrektor ds. produktów i online media z Liberty Global, koncernu do którego należy UPC. – Nie wystarcza im tradycyjna telewizja linearna. Potrzebują nieograniczonego dostępu do filmów i seriali oraz szybkiego połączenia z internetem, bo to jest dla nich kluczowe. Jeśli odpowiemy na te potrzeby, powstanie usługa zupełnie inna od tych, które dostępne są dzisiaj. Wierzymy, że to jest kierunek, w którym rynek będzie się rozwijać i że platforma Horizon, którą właśnie uruchamiamy, wpisuje się w ten trend.

    W ramach platformy Horizon UPC oferuje usługę MyPrime Filmy i Seriale. Widzowie uzyskają przez nią dostęp do tysiąca filmów i seriali. UPC liczy, że MyPrime, która od stycznia ma kosztować 20 zł miesięcznie, zdobędzie co trzeciego klienta sieci.

    Dokonujemy przełomu, dostarczając najnowsze osiągnięcia technologiczne i wdrażając je do naszej oferty telewizyjnej. Postrzegamy siebie jako lidera w zakresie szerokopasmowego dostępu do sieci, a teraz dodatkowo stajemy się liderem w zakresie oferty telewizji – mówi prezes UPC Polska.

    Na polskim rynku telewizyjnym dostawców czeka walka o klienta. Nie tylko między sobą, lecz także z zapowiadającym swoje wejście do naszego kraju amerykańskim potentatem, czyli platformą Netflix dostarczającą VoD 30 mln abonentów na świecie. Liberty Global liczy jednak na atuty oferty UPC.

    Po pierwsze, bardzo unikalny interfejs użytkownika, po drugie, integracja w jednym miejscu różnych treści, czego do tej pory nie było. Po trzecie, użytkownik ma możliwość równoległego nagrywania nawet czterech programów – to opcja, którą klienci bardzo cenią. Kolejna rzecz, również ważna, to fakt, że wszystkie te możliwości dostarczamy w jednej skrzynce, która oprócz telewizji ma internet, WiFi i telefon –  wylicza Doron Hacmon.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.