Newsy

Juliusz Braun: TVP Info bez programów regionalnych

2012-10-02  |  06:30

TVP Info i programy regionalne będą osobno. Władze telewizji publicznej czekają tylko na koncesję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.  TVP Info będzie znowu pełnowymiarowym kanałem informacyjnym – deklaruje Juliusz Braun, prezes TVP. Nowe rozwiązania już są testowane.

Kanał informacyjny Telewizji Polskiej dzielił do tej pory pasmo programowe z ośrodkami regionalnymi TVP. Teraz władze testują nowe rozwiązania. 

  Już w tej chwili tak się dzieje, że na zasadzie pewnego roboczego eksperymentu przez satelitę idzie program warszawski, a regionalnie idzie inny program, a czasami przez satelitę idzie program centralny – wyjaśnia Agencji Informacyjnej Newseria Juliusz Braun, prezes TVP.

TVP Info nadaje w tej chwili programy typowe dla stacji informacyjnej, m.in. informacje, transmisje na żywo, konferencje prasowe i serwisy tematyczne, w tym m.in. ekonomiczny i sportowy. Poza tym na antenie pojawiają się też programy telewizji regionalnych.

Jak zapowiada prezes TVP stację czekają zmiany, które mają związek z wnioskiem złożonym do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przyznanie koncesji dla TVP Info. Kanał docelowo przestanie funkcjonować jako wspólne przedsięwzięcie kanałów regionalnych.

 TVP Info będzie znowu pełnowymiarowym programem informacyjnym, a ponieważ w tej chwili jest jeszcze miejsce na multipleksach naziemnych, będą na nim mogły funkcjonować kanały regionalne, oczywiście z dużym pasmem wspólnym, ale to już nie będzie to pasmo wyłącznie informacyjne – zapowiedział w czasie Europejskiego Forum Nowych Idei Juliusz Braun.

W praktyce oznacza to, że rozdzielony zostanie kanał informacyjny i kanały regionalne. Na obecnym etapie bliższych szczegółów nie ujawniono.

Do KRRiT trafił także wniosek o koncesję dla nowych kanałów tematycznych: TVP Dokument i TVP Rozrywka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Transport

Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.