Newsy

Juliusz Braun: TVP Info bez programów regionalnych

2012-10-02  |  06:30

TVP Info i programy regionalne będą osobno. Władze telewizji publicznej czekają tylko na koncesję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.  TVP Info będzie znowu pełnowymiarowym kanałem informacyjnym – deklaruje Juliusz Braun, prezes TVP. Nowe rozwiązania już są testowane.

Kanał informacyjny Telewizji Polskiej dzielił do tej pory pasmo programowe z ośrodkami regionalnymi TVP. Teraz władze testują nowe rozwiązania. 

  Już w tej chwili tak się dzieje, że na zasadzie pewnego roboczego eksperymentu przez satelitę idzie program warszawski, a regionalnie idzie inny program, a czasami przez satelitę idzie program centralny – wyjaśnia Agencji Informacyjnej Newseria Juliusz Braun, prezes TVP.

TVP Info nadaje w tej chwili programy typowe dla stacji informacyjnej, m.in. informacje, transmisje na żywo, konferencje prasowe i serwisy tematyczne, w tym m.in. ekonomiczny i sportowy. Poza tym na antenie pojawiają się też programy telewizji regionalnych.

Jak zapowiada prezes TVP stację czekają zmiany, które mają związek z wnioskiem złożonym do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przyznanie koncesji dla TVP Info. Kanał docelowo przestanie funkcjonować jako wspólne przedsięwzięcie kanałów regionalnych.

 TVP Info będzie znowu pełnowymiarowym programem informacyjnym, a ponieważ w tej chwili jest jeszcze miejsce na multipleksach naziemnych, będą na nim mogły funkcjonować kanały regionalne, oczywiście z dużym pasmem wspólnym, ale to już nie będzie to pasmo wyłącznie informacyjne – zapowiedział w czasie Europejskiego Forum Nowych Idei Juliusz Braun.

W praktyce oznacza to, że rozdzielony zostanie kanał informacyjny i kanały regionalne. Na obecnym etapie bliższych szczegółów nie ujawniono.

Do KRRiT trafił także wniosek o koncesję dla nowych kanałów tematycznych: TVP Dokument i TVP Rozrywka.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego

Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska​ proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.

Handel

Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.

Nauka

Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej​ odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.