Mówi: | Paweł Sanowski |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Instytut Monitorowania Mediów |
Monitoring social mediów coraz lepszej jakości. Wiemy, kto, co, gdzie i z jakim skutkiem publikuje w mediach społecznościowych
Dzięki nowoczesnym narzędziom PR-owcy i blogerzy czerpią wiedzę o obecności osób, firm, marek, a nawet całych branż w social media. Mogą poznać nie tylko liczbę wzmianek i ich lokalizację, lecz także ogólny wydźwięk informacji publikowanych przez użytkowników. Dokładny monitoring jest o tyle istotny, że media społecznościowe stają się coraz ważniejszą częścią kampanii reklamowych. W tym roku w ramach konkursu PRotony Instytut Monitorowania Mediów przyznał specjalną nagrodę dla osoby odpowiedzialnej za kampanię w social media. Laureatką została Natalia Hatalska, autorka bloga hatalska.com.
W mediach społecznościowych internauci bez żadnych zahamowań komentują, recenzują i prowadzą niezliczone dyskusje o produktach i usługach, nie bacząc na wolę ich producentów, sprzedawców czy dostawców. Często firmy nie są nawet świadome, że stały się obiektem zainteresowania sieciowej społeczności. Dlatego właśnie monitoring aktywności internautów w mediach społecznościowych ma niebagatelne znaczenie dla skuteczności prowadzonych w nich kampanii PR. Analiza danych z takiego monitoringu pozwala na ocenę m.in. liczby źródeł, częstotliwości, lokalizacji oraz ogólnego wydźwięku informacji publikowanych przez użytkowników.
– Bardzo szybki jest czas reakcji od ukazania się informacji w internecie do uzyskania tej informacji. Mamy również możliwość informowania odbiorców o tym, czy materiały są pozytywne, negatywne czy neutralne, i to jest bardzo istotne – mówi Paweł Sanowski, prezes IMM, agencji informacyjnej Newseria Biznes. – Jakość monitoringu mediów społecznościowych jest coraz lepsza.
Nowoczesne narzędzia analityczne, jak Kompas Social Media, wskazują, które media społecznościowe dysponują największym potencjałem komunikacyjnym, wizerunkowym i sprzedażowym oraz jaką siłę rażenia mają publikacje dotyczące określonej marki, produktu, idei, zjawiska lub opinii.
– Żeby dowiedzieć się, jaka jest siła danego przekazu z social mediów, ważne jest dowiedzenie się również, jaki jest zasięg danego komentarza, jaka jest siła autora danego komentarza. Te informacje też są dodawane. A więc monitoring social mediów to nie tylko informacja o wpisie, o danym materiale, lecz przede wszystkim o tym, jakie skutki on spowodował albo jakie może spowodować – wyjaśnia Paweł Sanowski.
Najpoważniejszym skutkiem wywołanym przez pojedynczy wpis na profilu użytkownika portalu społecznościowego może być kryzys spowodowany wirusowym rozprzestrzenieniem się negatywnej informacji i jej przeniknięciem do tradycyjnych mediów. Jednak odpowiednio wczesna reakcja pozwala na zminimalizowanie skutków, a nawet uniknięcie kryzysu.
– Kryzysy, które zaczęły się od 140 znaków na Twitterze, a skończyły wielominutowymi reportażami w najważniejszych stacjach telewizyjnych, nie należą do rzadkości. Dlatego bardzo istotne jest monitorowanie social mediów i internetu i reagowanie w jak najszybszym czasie po to, by uniknąć skutków kryzysów albo je zminimalizować. Kiedyś taką rolę głównie pełnił monitoring mediów regionalnych czy mediów niszowych, teraz tę rolę w dużym stopniu przejęły właśnie social media – wyjaśnia prezes zarządu IMM.
Media społecznościowe pozwalają na dotarcie z informacją o produkcie, usłudze, idei czy wydarzeniu w zasadzie do każdej zainteresowanej osoby. Umożliwiają też wskazanie osób kluczowych i liderów opinii. Dlatego stanowią nieocenioną platformę dla kampanii PR-owych. Wysiłki specjalistów z dziedziny public relations w kreowaniu kampanii w social mediach docenił Instytut Monitorowania Mediów, przyznając nagrodę specjalną w kategorii osoba/zespół ds. kampanii w social mediach w ramach konkursu PRotony organizowanego przez proto.pl. Laureatką została Natalia Hatalska, autorka bloga hatalska.com.
Czytaj także
- 2025-06-02: UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
- 2025-04-30: W Centralnym Rejestrze Umów znajdą się wydatki publiczne powyżej 10 tys. zł. Z powodu tak wysokiego progu wiele umów pozostanie niejawnych
- 2025-04-07: Księża zgłaszają duże poczucie zagrożenia. Połowa badanych doświadczyła agresji w ostatnim roku
- 2025-04-07: Duże zmiany w globalnym handlu. Polska może stracić nawet 0,43 proc. PKB
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-03-25: Brakuje kompleksowej strategii dotyczącej uzależnień dzieci i młodzieży. Problemem nie tylko alkohol i nikotyna
- 2025-03-20: Prace nad deregulacją przyspieszają. Przedsiębiorcy wyczekują korzystnych zmian
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-04-24: Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu
- 2025-02-27: Komisja Europejska podtrzymuje dążenie do pełnej dekarbonizacji. Polityka klimatyczna zakładać będzie wsparcie przemysłu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.