Newsy

Na sponsoring ze strony spółek Skarbu Państwa będą mogły liczyć bardziej niszowe dyscypliny sportu

2016-07-19  |  06:50

Ministerstwo Sportu i Turystyki stawia na wielowymiarową promocję sportu. Na wsparcie mogą liczyć sportowe środowiska lokalne. Pomoc ma trafić tam, gdzie odkrywa się i kształtuje talenty. Kodeks dobrych praktyk sponsoringowych ma zaś pomóc tym dyscyplinom, które dotychczas nie miały możliwości pozyskania sponsora w postaci spółki Skarbu Państwa. Obecnie z 36 klubów reprezentujących dyscypliny olimpijskie osiem korzysta z tej formy wsparcia.

Bardzo mocno stawiamy na szkolenie oraz sport dzieci i młodzieży. To fundament budowy sportu wyczynowego. Podejmujemy szereg działań upowszechniających sport wśród młodzieży, wspierających imprezy sportowe, także w kategoriach masowych. Finansujemy też szkolenia realizowane przez związki sportowe. W tym roku uruchomiliśmy program „Klub”, największy w dziejach ministerstwa program wsparcia małych i średnich klubów sportowych poprzez dofinansowanie pracy trenerów, zgrupowań i sprzętu – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Witold Bańka, minister sportu i turystyki.

Program „Klub” to nowy model w postaci pomocowego programu. Ma on bezpośrednio wspierać sportowe lokalne środowiska, których filarem jest klub sportowy. Centrum aktywności fizycznej jest miejscem identyfikacji i kształcenia talentów sportowych. Ministerstwo chce wspierać miejsca, gdzie odkrywane są talenty, a młodzi ludzie stawiają pierwsze kroki w sporcie.

W tym roku uruchomimy środki dla około 2 tys. klubów sportowych w Polsce. Chcemy przekazać środki finansowe tam, gdzie zaczyna się przygoda ze sportem wielu medalistów mistrzostw Europy, mistrzostw świata czy igrzysk olimpijskich – zapowiada Bańka.

Resort wspólnie z Ministerstwem Skarbu Państwa opracował też „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa”. Dokument ten porządkuje zagadnienia związane z działalnością sponsoringową, określa jej obszary (m.in. sport profesjonalny, wychowanie fizyczne, sport dzieci i młodzieży) i ramy prawne dla jej prowadzenia.

Planując sponsoring, spółki mają brać pod uwagę informacje udostępniane przez MSiT.

Program ma wspierać te dyscypliny sportu, które dotychczas nie mogły pozyskać sponsora w postaci spółki Skarbu Państwa. Czekamy teraz na oferty, strategie marketingowe związków sportowych. Będziemy sportowym think tankiem, który tego rodzaju projekty będzie opiniował, przedstawiał spółkom Skarbu Państwa i zachęcał je do zainwestowania środków – tłumaczy minister sportu.

Sponsorowane przez spółki z udziałem Skarbu Państwa dyscypliny sportowe należą do najbardziej popularnych dyscyplin. To m.in. siatkówka, piłka ręczna, lekkoatletyka i narciarstwo. Bardziej niszowe dyscypliny, mimo że często również przynoszą medale na najważniejszych imprezach są przez sponsorów pomijane. Przykładem może być choćby narciarstwo szybkie, boks, podnoszenie ciężarów, wioślarstwo czy strzelectwo.

Mam nadzieję, że związki sportowe staną na wysokości zadania i przygotują takie oferty, które będą atrakcyjne dla spółek Skarbu Państwa. Te zaś są otwarte na tego rodzaju współpracę, budowę marki, odbudowę dyscyplin sportu, które z naszego punktu widzenia są medalodajne, mają tradycję i potencjał na kolejne sukcesy – podkreśla Witold Bańka.

Warunkiem wsparcia danego związku sportowego będzie wskazanie przez zarząd spółki rzeczywistych i wymiernych korzyści wynikających z udziału w jego finansowaniu. Ministerstwo Skarbu Państwa podkreśla, że w ten sposób będzie można uniknąć przypadkowości w wydatkowaniu środków przez spółki.

W Polsce działa 36 związków sportowych, które reprezentują olimpijskie dyscypliny. Obecnie ze wsparcia spółek Skarbu Państwa korzysta osiem z nich.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.