News powiązane z sponsoring sportowy
2022-05-31 | 06:20
Sport
PGE planuje kolejne umowy sponsoringowe. Każda zainwestowana w sport i kulturę złotówka zwróciła się koncernowi dziewięciokrotnie
Korzyści wizerunkowe to niejedyny benefit płynący z działalności sponsoringowej. Jak pokazuje przykład Polskiej Grupy Energetycznej, ma ona także wymiar finansowy. Z raportu spółki za 2021 rok wynika, że wydatki na wspieranie sportu i kultury zwracają się dziewięciokrotnie, a efektywność projektów sponsoringowych wzrosła o 60 proc. Na ten rok PGE planuje dalsze rozszerzanie swojej działalności sponsoringowej.
2022-01-27 | 06:10
Sport
Polskie łyżwiarstwo przeżywa renesans. Sponsoring PGE pomoże w rozbudowie bazy szkoleniowej i szukaniu młodych sportowych talentów
Zmagania polskich łyżwiarzy będziemy mogli oglądać podczas rozpoczynających się za tydzień zimowych igrzysk olimpijskich w Pekinie. Do 2023 roku łyżwiarstwo figurowe i szybkie będą sponsorowane przez PGE Polską Grupę Energetyczną. W ramach współpracy spółka zostanie sponsorem reprezentacji oraz zawodów krajowych i międzynarodowych. – Sponsoring biznesu dla rozwoju sportu jest bardzo ważny, pomaga nie tylko wspierać kadrę narodową i najważniejsze wydarzenia sportowe, ale i odnajdywać nowe talenty – przekonuje Anna Krupka, wiceminister sportu i turystyki.
2020-04-24 | 06:15
Sport
Kluby sportowe w coraz gorszej sytuacji finansowej. Obniżki wynagrodzeń dotyczyć będą nawet najlepszych zawodników
Pandemia koronawirusa sprawiła, że kluby sportowe są w trudnej sytuacji. Brak bieżących wpływów i cięcia środków od stacji telewizyjnych i sponsorów powodują, że nie są one w stanie wywiązywać się ze swoich zobowiązań, zwłaszcza względem zawodników. To może oznaczać, przynajmniej w krótkiej perspektywie, duże obniżki wynagrodzeń, nawet dla najlepszych graczy. – W dalszej perspektywie sport może jednak okazać się odtrutką na globalny kryzys ekonomiczno-finansowy, więc pieniądze sponsorów mogą zaczną płynąć szerszym strumieniem – ocenia Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
2019-10-10 | 06:15
Sport
Firmy coraz częściej inwestują w sponsoring sportowy. 74 proc. z nich chce w ten sposób budować świadomość marki
Sponsoring sportowy to już nie tylko forma reklamy, lecz także integralna część strategii komunikacji marketingowej. Firmy coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że sponsoring pomaga angażować konsumentów, promuje markę i zwiększa sprzedaż. Obecnie w Polsce największy wpływ na wartość rynku sponsoringowego mają spółki z udziałem Skarbu Państwa, a zaangażowane są zwłaszcza branża energetyczna i paliwowa. Za blisko 1/3 łącznej wartości praw sponsoringowych w Polsce odpowiada piłka nożna, ale dużym zainteresowaniem sponsorów cieszą się też siatkówka i sporty motorowe.
2019-09-27 | 06:20
Sport
Wydatki na sponsoring sportowy szybko rosną. Wyzwaniem dla rynku jest rozwój własnych platform streamingowych przez federacje i kluby
Wydatki na sponsoring sportowy są najwyższe od lat. Łącznie na wspieranie różnych dyscyplin w Polsce w 2018 roku sponsorzy przeznaczyli ponad 916 mln zł – wynika z raportu Sponsoring Insight. To efekt nie tylko lepszych wyników polskich sportowców, lecz także większej liczby organizowanych wydarzeń. Prym wiedzie piłka nożna, która odpowiada za 1/3 przychodów ze sprzedaży praw sponsoringowych. Wysoko są także siatkówka i sporty motorowe.
2019-03-29 | 06:20
Sport
KGHM wesprze sportowców w drodze na igrzyska w Tokio i Pekinie. Najbardziej obiecujący dostaną stypendia w wysokości 50 tys. zł rocznie
Co roku, w porozumieniu z Ministerstwem Sportu i Turystyki, spółka KGHM Polska Miedź wyłoni 20 stypendystów spośród najbardziej utalentowanych polskich sportowców. Każdy z nich otrzyma wsparcie finansowe w wysokości 50 tys. zł rocznie. Pierwsi laureaci programu Miedziane Rywalizacje zostali przedstawieni w tym tygodniu. Dodatkowe środki zapewnią im spokój i wsparcie w trakcie przygotowań do igrzysk w Tokio i Pekinie w 2020 i 2022 roku.
2017-09-18 | 06:45
Sport
Tylko 7 proc. największych spółek w Polsce angażuje się w sponsoring piłki nożnej. Profesjonalizacja klubów ma pomóc przyciągnąć sponsorów
Piłka nożna to już nie tylko sport, lecz przede wszystkim biznes. Mecze przyciągają na trybuny dziesiątki tysięcy widzów i sponsorów, którzy często inwestują duże pieniądze. W Polsce sponsoring piłki nożnej dopiero się rozwija. Przychody komercyjne w klubach Ekstraklasy stanowią nieco ponad 40 proc., w najlepszych europejskich klubach to już ponad połowa. W Polsce dominują firmy o zasięgu lokalnym, tylko 7 proc. największych spółek w Polsce inwestuje w futbol. Zdaniem ekspertów, aby mogło się to zmienić, potrzebna jest inwestycja w kluby i ich profesjonalne zarządzanie.
2016-09-14 | 06:55
Finanse
Minister sportu: Zmieni się sposób finansowania sportu. Zwiększy to szanse na więcej medali na międzynarodowych imprezach
W systemie finansowania polskiego sportu istotne są nie tylko przeznaczane środki, lecz także sposób zarządzania. Uruchomiony Kodeks Dobrych Praktyk Sponsoringowych ma pomóc tym dyscyplinom, które dotychczas nie miały możliwości pozyskania sponsora w postaci spółki z udziałem Skarbu Państwa. Nowe przepisy wymuszają większą profesjonalizację związków sportowych. Bardziej efektywny ma być też nadzór nad wydatkowaniem przez nie środków finansowych.
2016-07-21 | 06:25
Sport
Totalizator Sportowy angażuje się w nowe dyscypliny sportu. Decyzje sponsoringowe mają być podejmowane w oparciu o kodeks dobrych praktyk
Po olimpijczykach przyszła pora na piłkę nożną i Ekstraklasę, ale to nie koniec zwiększania zaangażowania Totalizatora Sportowego w sport. Nowe decyzje sponsoringowe będą podejmowane zgodnie z Kodeksem dobrych praktyk, przygotowanym przez ministrów sportu i skarbu państwa. Chcemy być obecni w największych dyscyplinach sportu, bo wymaga tego nasza marka – wskazuje prezes Totalizatora Sportowego.
2016-07-19 | 06:50
Sport
Na sponsoring ze strony spółek Skarbu Państwa będą mogły liczyć bardziej niszowe dyscypliny sportu
Ministerstwo Sportu i Turystyki stawia na wielowymiarową promocję sportu. Na wsparcie mogą liczyć sportowe środowiska lokalne. Pomoc ma trafić tam, gdzie odkrywa się i kształtuje talenty. Kodeks dobrych praktyk sponsoringowych ma zaś pomóc tym dyscyplinom, które dotychczas nie miały możliwości pozyskania sponsora w postaci spółki Skarbu Państwa. Obecnie z 36 klubów reprezentujących dyscypliny olimpijskie osiem korzysta z tej formy wsparcia.