Newsy

Polskie łyżwiarstwo przeżywa renesans. Sponsoring PGE pomoże w rozbudowie bazy szkoleniowej i szukaniu młodych sportowych talentów

2022-01-27  |  06:10
Mówi:Anna Krupka, wiceminister sportu i turystyki
Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej
Jacek Tascher, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego
Rafał Tataruch, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego
  • MP4
  • Zmagania polskich łyżwiarzy będziemy mogli oglądać podczas rozpoczynających się za tydzień zimowych igrzysk olimpijskich w Pekinie. Do 2023 roku łyżwiarstwo figurowe i szybkie będą sponsorowane przez PGE Polską Grupę Energetyczną. W ramach współpracy spółka zostanie sponsorem reprezentacji oraz zawodów krajowych i międzynarodowych. – Sponsoring biznesu dla rozwoju sportu jest bardzo ważny, pomaga nie tylko wspierać kadrę narodową i najważniejsze wydarzenia sportowe, ale i odnajdywać nowe talenty – przekonuje Anna Krupka, wiceminister sportu i turystyki. 

    – Sponsoring biznesu dla rozwoju sportu jest bardzo ważny. To kolejne wsparcie finansowe, które pomaga nie tylko wspierać kadrę narodową i najważniejsze wydarzenia sportowe. Dzięki temu sportowcy, którzy odnoszą sukcesy w sporcie wyczynowym, są najlepszą inspiracją do uprawiania sportu. A nie ma sukcesów w sporcie wyczynowym bez wsparcia dla współzawodnictwa dzieci i młodzieży, bez wsparcia dla sportu powszechnego, bo dzięki temu mamy dopływ świeżej krwi – młodych sportowych talentów – mówi agencji Newseria Biznes Anna Krupka, wiceminister sportu i turystyki.

    PGE Polska Grupa Energetyczna do marca 2023 będzie sponsorem Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego i Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego. Zadaniem spółki będzie wspieranie reprezentacji, zawodów krajowych i zagranicznych. Oprócz tego spółka ma także kontynuować patronat nad projektem „Chodź na łyżwy”, który ma na celu odkrycie młodych talentów i upowszechnianie łyżwiarstwa jako sportu dla każdego, niezależnie od wieku.

     PGE staje się największym partnerem polskiego łyżwiarstwa. Wspieramy ten sport, aby wspólnie przyczynić się do jego dalszego rozwoju. Łyżwiarstwo jest sportem rekreacyjnym, integrującym całe rodziny. Chcemy, aby ta dyscyplina na nowo zyskała serca Polaków. Obok wsparcia finansowego chcemy aktywnie współpracować z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Szybkiego i Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego nad popularyzacją tej dyscypliny sportu. Jestem przekonany, że wsparcie PGE zachęci coraz więcej osób do uprawiania tej dyscypliny  tłumaczy Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

    – Polskie łyżwiarstwo szybkie przeżywa dobrą passę już od igrzysk olimpijskich w Soczi, gdzie złoty medal zdobył Zbigniew Bródka. Ale i ten początek roku nastraja bardzo pozytywnie: Natalia Maliszewska zwyciężyła w zawodach Pucharu Świata w short tracku na dystansie 500 metrów. Piotr Michalski został mistrzem Europy w łyżwiarstwie szybkim na torze długim, także na dystansie 500 metrów – mówi Anna Krupka. – Jestem przekonana, że polscy sportowcy po zbliżających się igrzyskach olimpijskich w Pekinie będą świetnymi ambasadorami swoich dyscyplin i zainspirują młodych ludzi właśnie do tego, aby włożyć łyżwy i zacząć trenować. Może w przyszłości także oni będą odnosić ogromne sukcesy w sporcie wyczynowym.

    – Umowa sponsorska z PGE to gwarancja tego, że będziemy mogli dużo szerzej funkcjonować na polu grup naborowych, upowszechniania łyżwiarstwa szybkiego poprzez juniorów i młodzieżowców, łącznie z kadrami seniorów, które za chwilę wylatują na igrzyska olimpijskie. Daje to  gwarancję, że oprócz środków ministerialnych mamy jeszcze dosyć duże środki na to, żeby wspomóc juniorów, którzy nie zawsze od razu lądują w kadrze narodowej – przekonuje Rafał Tataruch, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego.– Im szersza piramida szkoleniowa, tym większa gwarancja, że będziemy mieli po 8–10 latach nazwiska pokroju Zbigniewa Bródki czy Natalii Maliszewskiej.

    Także polskie łyżwiarstwo figurowe po kilku słabszych latach przeżywa renesans. Reprezentująca Polskę Jekatierina Kurakowa zajęła piąte miejsce w rywalizacji solistek w mistrzostwach Europy w łyżwiarstwie figurowym w Tallinie. Będzie ona jedną z trzech osób – obok Natalii Kaliszek i Maksyma Spodyriewa, które wystąpią na igrzyskach w Pekinie. Wsparcie sponsora pomoże również w tej dyscyplinie odnaleźć kolejne talenty i rozwijać niezbędną infrastrukturę.

    – Nasze najważniejsze potrzeby to baza szkoleniowa, czyli kryte, pełnowymiarowe lodowiska, a właśnie podpisana umowa bardzo nas tutaj wspomaga. To jest także dostęp do międzynarodowej czołówki szkoleniowej i reorganizacja, modernizacja centrali związku w kwestiach organizacyjno-szkoleniowych – wymienia Jacek Tascher, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego. – Umowa z PGE pozwala nam wejść o poziom wyżej, jeśli chodzi o finanse. To zaś większa elastyczność w planowaniu projektów, czyli większy komfort pracy dla szkoleniowców i zawodników.

    Polski Instytut Ekonomiczny wylicza, że wartość rynku sponsoringu sportowego w ostatnich latach znacząco wzrosła: z 743,2 mln zł w 2012 roku do 1,035 mld zł w 2019 roku. W 2020 roku ta wartość utrzymała się praktycznie na tym samym poziomie. I to mimo trudnego okresu lockdownów, kiedy zamknięto stadiony i odwołano największe imprezy sportowe. Dane PIE i Sponsoring Insight wskazują, że najczęściej wspierane przez biznes dyscypliny to piłka nożna, siatkówka i sporty motorowe. Z kolei najbardziej zaangażowana we wspieranie sportu jest branża paliwowa oraz energetyka. Koncern energetyczny PGE jest m.in. sponsorem tytularnym stadionu PGE Narodowy im. Kazimierza Górskiego, zespołu PGE Skra Bełchatów i ligi żużlowej PGE Ekstraliga.

    Jednocześnie zwiększyła się liczba Polaków, którzy dostrzegają pozytywne oddziaływanie sponsoringu na rozwój polskiego sportu. Jak wynika z raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia, blisko połowa ankietowanych podkreślała, że chętniej sięga po zakup produktów firm, które znane są ze sponsoringu sportowego.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Transport

    Ruch Ryanaira z Modlina spadnie w sezonie letnim o 30 proc. Przewoźnik obsłuży tam o ponad milion pasażerów mniej niż w 2024 roku

    Ryanair zakończył negocjacje z lotniskiem w Modlinie. Nie udało się podpisać wieloletniej umowy rozwojowej, w efekcie letnia siatka połączeń będzie o ok. 30 proc. mniejsza niż rok wcześniej. Przewoźnik zlikwiduje 11 tras i zredukuje częstotliwość na kolejnych 28 połączeniach, łączna liczba oferowanych miejsc z lotniska spadnie o ponad milion. – Jedynym powodem redukcji jest kwestia cen w Modlinie, które w tej chwili są wyższe niż rok czy dwa lata temu – tłumaczy Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.

    Prawo

    UE wciąż zmaga się z dużą presją migracyjną. Przemytnicy ludzi czerpią miliardowe zyski

    Z danych Frontexu wynika, że w ub.r. liczba nielegalnych migracji do UE spadła o 38 proc., ale presja migracyjna na Europę wciąż pozostaje duża. Europol podaje, że 90 proc. migrantów korzysta z usług przemytników, co sprawia, że ten proceder jest jednym z najbardziej dochodowych obszarów przestępczości zorganizowanej, a pozyskane w ten sposób pieniądze mogą być przekazywane organizacjom terrorystycznym. Dlatego też europosłowie podkreślają m.in. konieczność dalszego zwiększenia finansowania Frontexu i lepszej współpracy między agencjami bezpieczeństwa.

    Zdrowie

    Eksperci: e-papierosy to poważny problem wśród dzieci. Nowe przepisy to dobry krok, ale absolutnie niewystarczający

    Konsumpcja e-papierosów wśród młodzieży rośnie alarmująco: statystyki pokazują, że sięga po nie już ponad 20 proc. nastolatków w wieku 13–15 lat. Eksperci alarmują, że takie produkty są specjalnie zaprojektowane pod młodych użytkowników, oferując atrakcyjne smaki, opakowania i marketing. Rząd skierował do Sejmu projekt nowelizacji przepisów, który wprowadza zakaz sprzedaży wszystkich e-papierosów i woreczków nikotynowych nieletnim oraz ogranicza możliwość ich używania w miejscach publicznych. Jednak specjaliści podkreślają, że konieczne jest dalsze uszczelnienie przepisów, zwłaszcza w zakresie sprzedaży internetowej. Konsultant krajowy ds. zdrowia publicznego, prof. Łukasz Balwicki, mówi wprost, że należy wyeliminować z obrotu jednorazowe e-papierosy, jako produkty najbardziej atrakcyjne dla dzieci i młodzieży.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.