Mówi: | Marcin Żukowski |
Firma: | Mint Media |
Rosną wydatki firm na reklamę w mediach społecznościowych
To ma być kolejny rok dynamicznego rozwoju reklamy w internecie. Rynek spodziewa się dwucyfrowych wzrostów. Najszybciej rozwijającymi się formami mają być wciąż reklamy w urządzeniach mobilnych i za pośrednictwem social mediów. Serwisy społecznościowe stają się dla firm nie tylko miejscem działań marketingowych, lecz także miejscem do komunikacji z klientami.
Z badania IAB AdEx wynika, że w I półroczu ub.r. wydatki firm na reklamę w internecie wzrosły o ponad 12 proc. w ujęciu rocznym. Tylko w II kwartale ubiegłego roku nakłady na reklamę mobilną wzrosły o 81 proc. rok do roku, a na social media – o 74 proc.
– Jest jeszcze bardzo duże pole do zagospodarowania pod kątem wydatków reklamowych, bo trzeba sobie jasno powiedzieć, że dzisiaj bez wydatków na reklamę w mediach społecznościowych, praktycznie nie ma szansy na skuteczną promocję – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marcin Żukowski z Mint Media.
Firmy dostrzegają coraz większą potrzebę inwestowania w reklamę internetową, a za tym idą coraz większe budżety reklamowe. Natomiast branża reklamowa działająca w oparciu o media tradycyjne w ostatnich latach częściej mówi o słabnącym rynku niż o sukcesie.
Wraz z rosnącymi budżetami na reklamę w sieci będzie rozwijał się poziom oferowanych rozwiązań. Coraz częściej obok podstawowego fanpage'u użytkownicy mediów społecznościowych będą zaczepiani przez interaktywne aplikacje zachęcające do podjęcia konkretnych zachowań konsumenckich.
– Kiedyś można było sobie założyć fanpage i wirusowo faktycznie to się rozprzestrzeniało, bez wydatków reklamowych. Natomiast dzisiaj bez wydatków nie mamy szansy na osiągnięcie sukcesu, zresztą tak jest też w innych mediach. To jest naturalny proces – twierdzi Żukowski.
Jednym z najpopularniejszych kanałów dotarcia do odbiorców jest dziś Facebook. W ubiegłym roku na tym portalu społecznościowym reklamę wykupiło ponad milion firm. Ponadto 25 mln firm posiada swój fanpage, więc potencjalnie może poszerzyć swoją aktywność i zainwestować w dodatkowe narzędzia reklamowe.
– Na Facebooku mamy bardzo wiele form reklamowych. Mamy klasyczne bannery, mamy też znacznie bardziej interaktywne i skuteczne formy reklamowe, które wyświetlają się nam w newsfeedzie. I takie reklamy możemy komentować, możemy je lajkować, możemy je udostępniać naszym znajomym – opisuje ekspert.
Wybór formy reklamy w social mediach powinien być uzależniony od celu, jaki firma chce osiągnąć. Od jego precyzyjnego określenia zależy też skuteczność podejmowanych działań, jednak dla wielu firm stanowi to problem.
Serwisy społecznościowe są też coraz częściej wykorzystywane przez firmy do innych celów niż marketingowe. Stają się skutecznym narzędziem komunikacji z klientem.
– Dotąd mieliśmy call center i formularz na stronie internetowej. Dziś do tego dokładamy fanpage czy aplikację, która nam zapewnia szybszą obsługę klientów – podkreśla ekspert.
Czytaj także
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2024-12-30: Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2025-01-02: Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-12-10: Katarzyna Ankudowicz: Jak ludzie odbiorą moje rolki, to jest ich sprawa. Muszę stawić czoło krytyce
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy
Wprowadzenie instytucji tzw. ślepego pozwu pozwoli skuteczniej ścigać za naruszenie dóbr osobistych popełnione przez anonimowych internautów. Przepisy pozwolą na złożenie pozwu w sytuacji, gdy poszkodowany nie zna danych identyfikujących hejtera. Krajowa Rada Sądownictwa i Sąd Najwyższy ostrzegają, że nowelizacja może doprowadzić do znacznego przeciążenia sądów, a krótkie terminy na identyfikację sprawcy mogą skutkować wzrostem odszkodowań za przewlekłość postępowania.
Ochrona środowiska
Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa
1 stycznia weszła w życie ustawa zmieniająca przepisy o odpadach, która nakłada na wytwórców odpadów budowlanych i rozbiórkowych obowiązek ich segregacji i zapewnienia dalszego ich zagospodarowania. To efekt implementacji unijnej dyrektywy. Ostateczną treść przepisów branża poznała w ostatnich tygodniach 2024 roku. Nie jest wciąż jasne, czy w przypadku budów dopuszczona będzie frakcja odpadów zmieszanych, których nie da się posegregować. Następnym krokiem będą prawdopodobnie poziomy recyklingu odpadów budowlanych, jakie przedsiębiorcy będą musieli zapewnić. Nowe obowiązki nie dotyczą osób fizycznych.
Handel
T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
– Współpraca na linii Unia Europejska – USA w ciągu czterech najbliższych lat rządów Donalda Trumpa może być trudna – ocenia europoseł Tobiasz Bocheński. Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ostrzega, że potencjalne zmiany w polityce USA, w tym zwiększenie ceł, mogą dotknąć wszystkich partnerów Stanów Zjednoczonych. Dużą niewiadomą jest również kwestia wsparcia dla Ukrainy i ewentualnego zakończenia wojny. Polityka nowego prezydenta może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa całej Europy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.