Mówi: | Anna Bartosiewicz |
Firma: | Instytut Monitorowania Mediów |
W ostatnich tygodniach ferie zimowe były popularnym tematem wśród internautów
Ferie zimowe były jednym z hitów polskiego internetu ostatnich tygodni. Pisano o nich w kontekście zarówno warunków pogodowych, jak i pomysłów na spędzenie wolnego czasu. Większość wzmianek ukazała się na portalach o profilu ogólnoinformacyjnym. Cennym źródłem informacji o sposobach organizowania wypoczynku był Facebook.
Spośród zbadanych przez IMM tekstów na temat ferii zimowych publikowanych online, aż 77 proc. ukazało się w mediach ogólnoinformacyjnych, a jedynie 23 proc. w mediach tematycznych.
– Instytut Monitorowania Mediów zauważył bardzo duże zainteresowanie tematem ferii zimowych w internecie. W ciągu miesiąca pojawiło się ponad 10 tys. wzmianek na temat ferii zimowych na forach społecznościowych i portalach, z czego ponad 5 tys. ukazało się w serwisach społecznościowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Anna Bartosiewicz z Instytutu Monitorowania Mediów.
W niektórych województwach ferie rozpoczęły się w połowie stycznia, w innych – jeszcze trwają. Już na początku okresu wypoczynkowego wyjeżdżający i właściciele hoteli narzekali na bezśnieżną zimę. Wiele publikacji dotyczyło sposobów na spędzenie wolnego czasu w mieście.
Choć temat ferii zimowych dominował wśród portali ogólnoinformacyjnych, duże znaczenie miały publikacje na portalach tematycznych. Wśród pierwszej trójki portali, które najczęściej poruszały ten temat znalazły się: CzasDzieci.pl, portal StrefaImprez.pl oraz Podlasie24.pl.
– Nie jest to przypadkowy wybór – ocenia Anna Bartosiewicz. – O feriach zimowych najczęściej piszą urzędy, instytucje, samorządy, portale informacyjno-kulturalne i parentingowe [strony, których adresatami są rodzice – red.].
W publikacjach w mediach społecznościowych dominował Facebook – w tym serwisie ukazało się 93 proc. wszystkich publikacji z social media. Pozostałe portale miały niewielki udział: 3 proc. wpisów o feriach zimowych pojawiło się na Plus.Google.pl, 2 proc. – na Twitterze i po 1 proc. na Photoblog.pl oraz Forum.Gazeta.pl.
– Facebook pełni funkcję wielkiej tablicy informacyjnej, na której nie tylko urzędy i instytucje, lecz także szkoły narciarskie, ośrodki sportowe, domy kultury i inne organizacje, które zajmują się animacją kultury i szukają uczestników swoich zajęć, zamieszczały swoje ogłoszenia – wyjaśnia przedstawicielka IMM. – Wśród publikacji związanych z feriami zimowymi przeważały te, które zawierały wszelkiego rodzaju oferty warsztatów, turniejów, a także całkiem nietypowe propozycje, takie jak jazda na jednej narcie czy skiring.
Rosnąca fala komentarzy może być podpowiedzią dla marketerów na temat tego, gdzie szukać za pośrednictwem monitoringu mediów informacji na temat ich potencjalnych klientów, którym mogą zaoferować usługi z zakresu spędzania wolnego czasu.
– Ze względu na dużą popularność Facebooka i Twittera oddzieliliśmy te media, dzięki czemu użytkownik może z łatwością ograniczyć swój monitoring właśnie do nich – podkreśla Anna Bartosiewicz. – Instytucje, które szukają kontaktu z odbiorcą w mediach społecznościowych, dzięki platformie IMM zyskują narzędzie do tego, żeby sprawdzić, gdzie komunikaty wysyła konkurencja i jak reagują na nie społeczności.
Do pobrania
Czytaj także
- 2025-04-18: Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie
- 2025-04-02: Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-04-15: Piotr Zelt: Na Święta Wielkanocne zamierzam wyjechać na narty w Alpy. Jak mam czas, to pracuję jako instruktor narciarski
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-02-26: Przez brak więzi z rodzicami dziecko szuka wsparcia w smartfonie. Psychiatrzy ostrzegają przed taką pułapką
- 2025-03-11: Nowe prawo ograniczy dostęp dzieci do niebezpiecznych treści w sieci. Obecnie większość nastolatków ma dostęp do pornografii czy hazardu
- 2025-04-14: Nawet połowa ekodeklaracji w reklamach może być nieprawdziwa. Wkrótce konsumenci będą lepiej chronieni przed greenwashingiem
- 2025-02-25: Radosław Majdan: Do swojego domu chamstwa nie zapraszam i tak samo jest z Instagramem. Jeżeli ktoś zachowuje się nieładnie, to z dużą przyjemnością go blokuję
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.