Mówi: | Juliusz Braun |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Telewizja Polska S.A. |
W połowie kwietnia startuje TVP Rozrywka, w dalszej kolejności TVP Dokument i kanał dla dzieci
TVP Rozrywka gotowa do startu. Za tydzień na multipleksie naziemnym będzie można odbierać nowy kanał tematyczny telewizji publicznej, który będzie emitował programy satyryczne, kabaretowe, festiwale i widowiska telewizyjne oraz koncerty i filmy komediowe. Trwają również przygotowania do uruchomienia TVP Dokument, natomiast na nowy kanał dla dzieci i młodzieży złożony został wniosek o koncesję. Kanał ma się opierać głównie na programach archiwalnych, polskich i zagranicznych. Na produkcję własnych na razie nie będzie pieniędzy.
TVP Rozrywka wystartuje 15 kwietnia br. Kanał będzie obecny na multipleksie naziemnym oraz w niektórych sieciach kablowych. Według szacunków, w pierwszych dniach nadawania program dotrze do co najmniej 500 tys. odbiorców. Oferta budowana będzie wokół programów o charakterze rozrywkowym.
Na TVP Rozrywka plany nadawcy dotyczące nowych kanałów tematycznych się nie kończą.
– Przygotowujemy się do uruchomienia kanału TVP Dokument, który wystartuje w nieco późniejszym terminie – zapowiada w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Juliusz Braun, prezes TVP S.A.
Spółka stara się również o miejsce na pierwszym multipleksie dla nowego, dużego kanału dla dzieci i młodzieży.
– Jeśli wszystko pójdzie tak jak się spodziewamy, a nie widzę powodów, żeby stało się inaczej, i otrzymamy koncesje, to w połowie 2014 roku ten kanał wystartuje na multipleksie naziemnym, czyli będzie dostępny dla wszystkich Polaków – zapowiada Juliusz Braun.
Wyjaśnia, że według pierwotnych założeń stacji, program miał być adresowany do dzieci, które nie ukończyły 12 roku życia. Jednak zgodnie z oczekiwaniami Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji formuła została dopasowana do granicy wiekowej 14 lat.
– Więc będzie to kanał nie tylko dla najmłodszych dzieci, ale przede wszystkim dla starszych przedszkolaków i w wieku szkoły podstawowej – mówi Braun.
Oferta programowa oparta będzie zarówno o produkcje polskie, jak i zagraniczne.
– Będziemy dużo korzystać z archiwów, które są bardzo bogate, bo to nie tylko bajki, to także spektakle teatralne, programy popularno-naukowe adresowane do dzieci – tłumaczy prezes TVP.
Publiczny nadawca zapewnia, że część programów chce produkować we własnym zakresie, ale na to potrzeba pieniędzy. Tych Telewizji Polskiej wciąż brakuje. Tym bardziej, że – jak podkreśla Braun – koszty produkcji animacji są ogromne. Wyprodukowanie kilkunastominutowego odcinka animowanego filmu kosztuje mniej więcej tyle samo, co produkcja 40-minutowego serialu aktorskiego.
Szef TVP mówi, że na własną produkcję animacji na kanale dziecięcym nie da się zarobić.
– Odwołujemy się do tego, że to powinno być finansowane ze środków publicznych, czyli z abonamentu – mówi Braun. – Jeśli tych środków nie będzie, to i nowej produkcji będzie bardzo mało.
Czytaj także
- 2025-04-08: Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-03-25: Brakuje kompleksowej strategii dotyczącej uzależnień dzieci i młodzieży. Problemem nie tylko alkohol i nikotyna
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-03-21: KE chce uznawania rodzicielstwa we wszystkich krajach. Europosłanka PiS nazywa to de facto legalizacją surogacji
- 2025-02-20: Ubóstwo dotyka prawie miliona dzieci w Polsce. Głód i niedożywienie jednym z najpoważniejszych objawów
- 2025-02-14: Dzieci mają zbyt łatwy dostęp do pornografii i patostreamingu. Rzecznik Praw Dziecka apeluje o zaostrzenie prawa
- 2025-03-11: Nowe prawo ograniczy dostęp dzieci do niebezpiecznych treści w sieci. Obecnie większość nastolatków ma dostęp do pornografii czy hazardu
- 2025-01-31: Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce
- 2025-01-23: Rośnie pokolenie osób otyłych i z nadwagą. To duże obciążenie dla zdrowia fizycznego i psychicznego młodych ludzi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.