Mówi: | Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland Radosław Lesiak, prezes Avis Polska |
Coraz więcej hybryd w ofercie polskich wypożyczalni aut. Rusza wspólny projekt Toyoty i sieci Avis
40 hybrydowych modeli Toyoty Auris trafi do oferty polskich wypożyczalni Avis. Do tej pory wypożyczalnie w Polsce miały pojedyncze auta z hybrydowym napędem, a sieć Avis jako pierwsza na rynku przygotowała wyodrębnioną grupę takich samochodów dla klientów. Firmy liczą, że w ten sposób do hybrydowego napędu przekona się więcej kierowców. Atutem oferty ma być koszt wypożyczenia, który dzięki niewielkiemu zużyciu paliwa będzie w ostatecznym rozrachunku niższy niż tradycyjnego samochodu.
– Jeszcze niedawno hybrydy były postrzegane jako bardzo drogie, a teraz są coraz bardziej dostępne, do tego stopnia, że będą dostępne w wielu wypożyczalniach samochodów – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland.
Różnica w cenach samochodów z tradycyjnym napędem i z napędem hybrydowym jest coraz mniejsza. Te drugie w ostatnich latach znacząco potaniały. Dziś takie modele są od kilku do maksymalnie kilkunastu tysięcy złotych droże niż samochody podobnej klasy i marki z tradycyjnym napędem. Dlatego zainteresowanie kierowców hybrydami rośnie. Widać to po wynikach sprzedaży – w I półroczu Polacy kupili ich o 50 proc. więcej niż rok wcześniej. Teraz będą one dostępne również w wypożyczalniach sieci Avis.
– Avis jako pierwsza wypożyczalnia w Europie Środkowo-Wschodniej wprowadziła do oferty wynajmu samochody z silnikiem hybrydowym – mówi Radosław Lesiak, prezes Avis Polska. – Wybraliśmy model Toyota Auris w wersji kombi ze względu na jego walory ekonomiczne, tj. małe zużycie paliwa oraz bardzo dużą funkcjonalność nadwozia.
Do wypożyczalni w całej Polsce, głównie na lotniskach, trafi na początek 40 samochodów Toyota Auris. To pierwsza tak liczna partia tych modeli dla wypożyczalni. Inne sieci mają w swoich ofertach pojedyncze sztuki.
– Oferta wynajmu samochodów z silnikiem hybrydowym została skalkulowana w taki sposób, aby mogli z niej skorzystać klienci oczekujący samochodu wielkości średniej, nazywanych potocznie kompaktowymi – mówi Lesiak.
– Wypożyczenie tego auta po odliczeniu oszczędności na paliwie tak naprawdę będzie tańsze niż wypożyczenie auta konwencjonalnego – podkreśla Pawlak.
Przewagą hybryd jest niższy koszt eksploatacji. Samochody te są zasilane na przemian energią elektryczną oraz benzyną. Dzięki temu kierowca korzysta z dynamicznego i taniego silnika elektrycznego i dopiero gdy to paliwo się kończy, przechodzi na droższy napęd spalinowy, który pracując, napędza wóz i ponownie ładuje akumulator.
Jak mówi prezes polskiej filii Toyoty, wypożyczenie hybrydowego Aurisa to dobra okazja, żeby poznać technologię XXI wieku. Avis Polska liczy, że hybrydowy model spotka się z dużym zainteresowaniem klientów wypożyczalni.
– Dodatkowym walorem jest to, że samochody wyposażone są, jak wszystkie hybrydy, w automatyczną skrzynię biegów, co w znacznym stopniu podnosi przyjemność podróżowania – mówi prezes sieci Avis. – Wynik tego eksperymentu będzie dla nas wskazówką do rozwoju tego segmentu w naszej ofercie.
Przygotowując ofertę wynajmu pojazdów hybrydowych, Avis oraz Toyota Motor Polska myślały też o ochronie środowiska. By podkreślić ekologiczne walory tego typu napędu, wypożyczalnia wsparła szczytny cel.
– Wynajmując samochód hybrydowy w naszej sieci, klienci przyłączają się do akcji charytatywnej i wspierają ochronę morświna bałtyckiego – mówi Radosław Lesiak.
Czytaj także
- 2025-05-07: PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar
- 2025-05-05: Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł
- 2025-05-14: Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-10: Nowa wersja programu Czyste Powietrze zwiększa wymagania wobec wykonawców instalacji. Nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-05-02: Kajra: Samochody mogą służyć nam latami. Mamy ze Sławomirem trzydziestoletniego golfa III, który wygląda, jakby wczoraj zszedł z linii produkcyjnej
- 2025-03-11: Dawid Kwiatkowski: W programie „MBtM” były wyznania miłości w moim kierunku. To było miłe, ale za uczestnikiem musi iść też dobra muzyka
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-13: Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.