Mówi: | Adam Rodak |
Funkcja: | kierownik strefowy w Wydziale Rozwoju Sieci Dilerskiej |
Firma: | Toyota Bank Polska SA |
Firmy motoryzacyjne szykują oferty dla osób z niepełnosprawnościami. Specjalne warunki finansowania dają duże oszczędności przy zakupie auta
Wiele niepełnosprawności, jak upośledzenie narządów ruchu, powstrzymuje ludzi od kierowania samochodem. Tymczasem własne auto pomaga przezwyciężyć część trudności, jakie stawia miasto i infrastruktura drogowa, i ułatwia dotarcie do miejsc trudno dostępnych. Producenci samochodów pracują nad rozwiązaniami wspierającymi mobilność osób z niepełnosprawnościami. Chodzi nie tylko o odpowiednie wyposażenie aut i systemy zapewniające bezpieczeństwo, ale też o finansowanie takich zakupów. Przykładem może być nowa oferta Toyota Banku z niższą marżą i oprocentowaniem, która pozwala kupić dopasowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami Toyotę Proace z oszczędnością rzędu kilkunastu tysięcy złotych. Dodatkowym wsparciem może być do tego dofinansowanie PFRON.
– Polskie miasta cały czas rozszerzają swoją ofertę dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Pojawiają się windy, podjazdy, które ułatwiają osobom niepełnosprawnym poruszanie się, jednak nadal jest ich stosunkowo mało, szczególnie w miejscach mniej popularnych. Osoby z niepełnosprawnością ruchową spotykają się przede wszystkim z ograniczeniami w postaci kostek brukowych, studzienek czy krawężników, ale trawniki, żwir czy piach również stanowią dla nich barierę – mówi agencji Newseria Biznes Adam Rodak, kierownik strefowy w Wydziale Rozwoju Sieci Dilerskiej Toyota Bank Polska.
Problemem jest też transport publiczny, nie zawsze przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. W pokonaniu trudności związanych z mobilnością pomóc może własny samochód.
– Przede wszystkim samochodem możemy dojechać w dalsze rejony, szczególnie posiadając np. niebieską kartę parkingową dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Pozwala ona na wjazd pod zakaz ruchu w obu kierunkach, która ułatwia dotarcie do miejsc trudno dostępnych – mówi Adam Rodak.
Jak wskazuje raport Instytutu Łączności „(Nie)pełnosprawni w sieci 5G”, barierą w samodzielnym przemieszczaniu się jest m.in. kosztowna modyfikacja pojazdów pod kątem określonych rodzajów niepełnosprawności, np. wprowadzenia ręcznych pedałów gazu i „klapkowej” dźwigni zmiany biegów. To zaś powstrzymuje część osób z niepełnosprawnościami od kierowania samochodem. Dlatego najwięksi producenci wprowadzają na rynek pojazdy ułatwiające mobilność.
– Toyota dąży do udostępnienia mobilności wszystkim, którzy tego potrzebują, dlatego też nasze samochody w znacznej części są wyposażone w silniki hybrydowe, które mają automatyczne skrzynie biegów. To już jest jedno z udogodnień dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Kolejnym udogodnieniem jest zamontowana platforma w Toyocie Proace, która umożliwia bezpieczny wjazd wózka oraz jego poprawne zabezpieczenie podczas podróży – wymienia ekspert.
Model Toyota Proace może zostać wyposażony w specjalne platformy, najazdy teleskopowe z bieżnią antypoślizgową i windy elektryczne. Umożliwiają one wprowadzenie do samochodu osoby na wózku inwalidzkim. Atestowany zestaw, który składa się z listew cargo na podłodze, pasów mocujących wózek oraz trzypunktowych pasów bezpieczeństwa, dba o bezpieczeństwo jazdy. Z kolei na podstawie zaświadczenia o niepełnosprawności w wybranych samochodach marki Toyota, dostępnych z finansowaniem w kredycie lub leasingu Toyota Financial Services (TFS), można bezpłatnie zamontować system Carospeed. Umożliwia on prowadzenie samochodu osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim i działa na zasadzie gaz-hamulec.
– Notujemy coraz większe zainteresowanie tego typu pojazdami, dlatego też oferta Toyota Mobility została uzupełniona o ofertę Toyoty Bank Polska, kredyt Mobility, która pozwala na korzystanie z samochodów osobom o niepełnej sprawności ruchowej w korzystnej i dostosowanej do swoich potrzeb racie – wyjaśnia ekspert Toyoty.
Toyota Financial Services oferuje specjalny kredyt na zakup modeli Proace (Verso i Verso City) ze specjalną zabudową Mobility. Obniżone koszty obsługi kredytu, niższa marża i oprocentowanie pozwalają kupić dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami samochód taniej niż w przypadku standardowego kredytu. Kupujący mogą także ubiegać się o dofinansowanie PFRON do zakupu oprzyrządowania samochodu dla osób z dysfunkcją narządu ruchu.
Toyota Financial Services kontynuuje także udział w akcji #jedziemyzpomocą, zapoczątkowany podczas pandemii przez Toyota Motor Poland. W ramach akcji TFS bezkosztowo przekazuje auta szpitalom, które walczą z pandemią koronawirusa.
– W ramach #jedziemyzpomocą Toyota przekazała kilkadziesiąt samochodów jako wyraz wsparcia da medyków i szpitali. Toyota Financial Services również uczestniczyła w akcji. Dziś, półtora roku po wybuchu pandemii, przekazujemy kolejne samochody. Uniwersytecki Szpital Kliniczny w Opolu otrzyma toyotę corollę w wersji hybrydowej, która ma ułatwić mobilność medykom i przeciwdziałać pandemii w Polsce – wskazuje Adam Rodak.
Auta przekazane medykom w całej Polsce przez Toyotę w ciągu ostatniego półtora roku pokonały już blisko 200 tys. km, przewożąc próbki do badań i transportując personel medyczny.
Czytaj także
- 2025-07-31: Czipowanie pozwala o jedną czwartą zmniejszyć bezdomność psów i kotów. UE chce wprowadzić taki obowiązek
- 2025-07-21: Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła
- 2025-07-17: Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji
- 2025-07-22: Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
- 2025-07-24: Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego
- 2025-07-04: Część środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]
- 2025-07-04: Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
- 2025-07-08: Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy
- 2025-07-31: Europosłanki PiS: Pakt dla czystego przemysłu niesie ze sobą ideologię klimatyzmu. Może pogłębić utratę konkurencyjności
- 2025-06-25: Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.