Newsy

Getin Noble Bank wchodzi na rynek długoterminowego wynajmu aut

2013-05-24  |  06:17

Getin Noble Bank rozpocznie działalność w zakresie długoterminowego wynajmu flot samochodowych. Pierwsi przedsiębiorcy powinni skorzystać z oferty już w czerwcu. To kolejna propozycja banku dla klientów korporacyjnych. 

 – Jako lider kredytów samochodowych i bardzo szybko rosnący podmiot na rynku leasingu samochodowego, na którym po kwietniu jesteśmy numer trzy, a na rynku kredytów samochodowych mamy 40 proc., to brakuje nam właśnie jednego produktu, który by spinał to wszystko razem, czyli wynajem flot samochodowych, długoterminowy wynajem dla dużych klientów firmowych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Rosiński, prezes zarządu Getin Noble Bank SA.

Wynajmem długoterminowym zajmie się zupełnie nowa spółka działająca w ramach grupy kapitałowej Getin Noble Banku. Coraz więcej firm decyduje się na taką formę pozyskania flot samochodowych. W Polsce to około 45-50 proc. przedsiębiorstw, ale na Zachodzie odsetek ten dochodzi do 70 proc. To rozwiązanie tańsze i bardziej elastyczne od tradycyjnego leasingu.

Do tej pory grupa kapitałowa Getin Noble Bank była obecna na rynku leasingowym poprzez Getin Leasing, spółkę, w której bank jest głównym akcjonariuszem od 2009 r. Obecnie Getin Noble Bank posiada w niej 97,16 proc. udziałów. Wartość wyleasingowanego przez spółkę mienia na koniec marca wynosiła niemal 350 mln zł.

Rosiński podkreśla, że bank stara się kierować dużo nowych propozycji w stronę klientów korporacyjnych.

 Mamy ich bardzo dużo i wkrótce też pokażemy nowe produkty. Właściwie można powiedzieć raz w miesiącu z czymś nowym wchodzimy na rynek. To są zarówno produkty kredytowe, jak i produkty związane z faktoringiem – podkreśla Krzysztof Rosiński.

W pierwszym kwartale 2013 r. Getin Noble Bank odnotował rekordową sprzedaż kredytów dla małych i średnich przedsiębiorstw na poziomie 830 mln zł. To o 33 proc. więcej niż w poprzednich trzech miesiącach. Klientami banku na koniec marca było 120 tys. przedsiębiorstw.

Więcej na temat
Motoryzacja Wynajem zamiast leasingu – połowa firm w Polsce wypożycza samochody Wszystkie newsy
2013-05-08 | 06:57

Wynajem zamiast leasingu – połowa firm w Polsce wypożycza samochody

Coraz więcej polskich firm wybiera długoterminowy wynajem samochodów zamiast zakupu czy leasingu. Na taki krok zdecydowała się między innymi firma pkt.pl Polskie Książki

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.