Newsy

Klienci zaskoczyli producenta. Wykupili cały zapas hybrydowej Toyoty Yaris na ten rok

2012-08-09  |  06:40

Koncern zakładał, że sprzedaż Toyoty Yaris Hybrid nie przekroczy w całym 2012 roku 200 sztuk. W ciągu półtora miesiąca klienci zamówili ponad 290 takich aut. To 1/5 całej sprzedaży tego modelu w Polsce. Dzięki odmianie hybrydowej, Yaris okazał się numerem jeden swojego segmentu w lipcu. Dlatego okres oczekiwania na nowy samochód wydłużył się do 6 miesięcy.

Od debiutu hybrydowej wersji miejskiego samochodu Toyoty minęły dwa miesiące.

 – To auto spotkało się z takim zainteresowaniem, że praktycznie w ciągu półtora miesiąca sprzedaliśmy wszystko, co mieliśmy zaplanowane na ten rok. W tej chwili okres oczekiwania na Yarisa hybrydowego to niestety 6 miesięcy – mówi Agencji Informacyjnej Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland.

Zdaniem szefa polskiego oddziału Toyoty, klientów kusi przede wszystkim cena (ok. 65 tys. zł), zbliżona do ceny tego samego modelu z silnikiem wysokoprężnym. Znacznie większe za to mogą okazać się oszczędności w codziennej eksploatacji pojazdu.

– Jeśli w ciągu 100 tysięcy kilometrów możemy zaoszczędzić na paliwie około 15 tys. złotych, to jest to bardzo rozsądna inwestycja – podkreśla Jacek Pawlak. – To jest na pewno konstrukcja, która w przyszłości będzie najczęściej wybieranym napędem w samochodach.

Technologia hybrydowa ma być kluczem, który pozwoli zrealizować ambitne plany sprzedażowe na ten i kolejny rok.

 – Chcemy, żeby sprzedaż w przyszłym roku była o około 30 proc. większa niż w tym roku. W tym roku zamierzamy sprzedać 21 tysięcy samochodów. W przyszłym ok. 27-28 tysięcy – prognozuje prezes Toyota Motor Poland. – Chcemy też, żeby samochody były wyposażone w naszą koronną technologię, w technologię hybrydową, która daje ogromne oszczędności.

Jak podkreśla Jacek Pawlak, tak szybkie tempo zdobywania rynku przez samochody hybrydowe Toyoty, to efekt intensywnych prac koncernu nad nowymi technologiami.

 – Toyota jest liderem, jeżeli chodzi o wydatki na badania i rozwój, ponieważ wydaje rocznie na te cel ponad 8 mld dolarów. To nie jest najwięcej ze wszystkim firm samochodowych, to jest najwięcej ze wszystkich firm na świecie – zapewnia prezes Toyoty w Polsce. – Dlatego właśnie mogliśmy w ciągu ostatnich 15 lat tak szybko rozwinąć technologię hybrydową.

I wyjaśnia, że technologia ta w coraz większym stopniu czerpie również z rozwiązań stosowanych w samochodach elektrycznych. Taka jest na przykład Toyota Prius Plug-In Hybrid.

 – Wprowadziliśmy na rynek pierwsze auto hybrydowe z wtyczką. Możemy je ładować w domu. Przejechanie 100 km kosztuje nas 5 złotych, a zasięg to około 20-25 km, czyli mniej więcej tyle, ile potrzebuje 80% naszych klientów na dojazd z domu do pracy. Jednocześnie, kiedy nam się skończy energia elektryczna z akumulatorów, możemy kontynuować podróż na superoszczędnym napędzie hybrydowym przez kolejnych ponad 1000 km – tłumaczy Jacek Pawlak.

Znika tym samym problem niewielkiego zasięgu - tak powszechny w samochodach elektrycznych.

Toyota ma nadzieję, że jej produkty z powodzeniem zdobywać będą kolejne rynki. Dziś największe sukcesy odnosi w Stanach Zjednoczonych, Australii oraz w Japonii, gdzie według najnowszych danych ma około 40–procentowy udział. Duże nadzieje koncern wiąże z rynkami rozwijającymi się. Liczy na znaczny udział w sprzedaży nowych pojazdów w Chinach, Indiach, Rosji oraz w Ameryce Południowej.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.