Newsy

Najnowsza Toyota Yaris ma spalać 3l/100 km. Szykuje się rewolucja wśród aut miejskich

2012-05-21  |  06:40
Mówi:Jacek Pawlak
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Toyota Motor Poland
  • MP4

    Władze koncernu liczą, że nowa Toyota Yaris powtórzy sukces hybrydowych modeli Auris i Prius. Jak zapowiada producent, Yaris będzie pierwszym miejskim autem z napędem hybrydowym. Jego debiut przewidziany jest na czerwiec.

       To jest pierwsze auto miejskie z takim napędem, które będzie paliło tylko 3 litry paliwa na 100 km  mówi prezes Toyota Motor Poland Jacek Pawlak.

    To czyni Yarisa najbardziej ekonomicznym samochodem miejskim. Według ocen analityków z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, nowym Yarisem zainteresują się w pierwszej kolejności klienci instytucjonalni, posiadający duże floty samochodów służbowych.

    Zarówno przedstawiciele koncernu, jak i eksperci rynku motoryzacyjnego zapowiadają rewolucję na polskim rynku hybryd. Głównie za sprawą przystępnej ceny nowego modelu, która będzie wynosić ok. 65 tys. zł. Przykładowo, podstawowa wersja większego Priusa kosztuje ponad 100 tys. zł.

       Przy 100 tys. km zaoszczędzimy około 20 tys. zł, więc kiedy odejmiemy to od ceny zakupu, to się okazuje, że jest to samochód w bardzo przystępnej cenie  podkreśla Jacek Pawlak.

    Tym samym Toyota odpowiada na zmieniające się potrzeby klientów. Zdaniem Jacka Pawlaka, coraz częściej Polacy zaczynają zwracać uwagę na koszty eksploatacji i naprawy kupowanych aut. Do tej pory decydującą rolę miała cena i rabaty, które oferowali dilerzy.

      Oprócz tego, że patrzymy na cenę i na upust, zwracamy również uwagę na to, ile za nasz samochód weźmiemy po 4-5 czy 6 latach, a także na to, ile to auto będzie nas kosztowało w okresie użytkowania, czyli koszty benzyny, naprawy i okres gwarancji  uważa prezes Toyota Motor Poland.

    Jak podkreśla Jacek Pawlak, oszczędne auta hybrydowe wpisują się w nowe zwyczaje zakupowe Polaków. Dlatego jest ich coraz więcej, na polskich ulicach i w salonach samochodowych. W ubiegłym roku sprzedano 866 sztuk samochodów z napędem hybrydowym  wynika z raportu Samar. W 2010 roku było ok. 300 mniej.

    To nie jedyna hybrydowa nowość japońskiego koncernu. W tym roku na światowych rynkach pojawiły się lub dopiero pojawią trzy kolejne modele: Aqua, Prius+ i Prius Plug In. Wszystkie, oprócz Aqua, który jest przeznaczony na rynki azjatyckie i amerykański, pojawią się również w Polsce. Toyota planuje, że światowa sprzedaż hybryd w tym roku przekroczy 1 mln sztuk, czyli będzie dwa razy większa niż w 2011. Udział aut z napędem hybrydowym w całkowitej sprzedaży ma wzrosnąć do 13,5 proc.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.