Newsy

Polska w pierwszej dziesiątce największych europejskich rynków dla Volvo. Koncern bije kolejne rekordy sprzedaży

2017-01-26  |  06:40
Mówi:Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland

Mariusz Nycz, dyrektor sprzedaży i marketingu, Volvo Car Poland

  • MP4
  • Dobra passa koncernu motoryzacyjnego Volvo na polskim rynku. W ciągu ostatnich trzech lat sprzedaż samochodów tej marki zwiększyła się o ponad 50 proc. W ubiegłym roku tempo wzrostu sprzedaży Volvo w Polsce było ponaddwukrotnie wyższe od tego, które koncern wypracował globalnie. To sprawiło, że Polska awansowała do pierwszej dziesiątki największych europejskich rynków dla Volvo Cars z wynikiem 7,8 tys. sprzedanych aut w 2016 roku. W tym roku motoryzacyjny gigant zapowiada kontynuację ofensywy nowych modeli.

     To był rekordowy rok. Sprzedaliśmy 7,8 tys. samochodów, czyli o 13 proc. więcej niż w roku poprzednim. W ciągu ostatnich trzech lat zanotowaliśmy ponad 50-procentowy wzrost, co oznacza, że sprzedajemy teraz o połowę więcej samochodów. To bardzo dobry trend – mówi agencji Newseria Biznes Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.

    Ubiegły rok był kolejnym z rzędu, w którym szwedzka marka odnotowała rekordowe wyniki sprzedaży. W 2016 roku zarejestrowano w Polsce dokładnie 7741 nowych samochodów Volvo, co stanowiło wzrost o 13,5 proc. rok do roku. Dobrą passę marki pokazują statystyki: począwszy od 2007 roku, Volvo podwoiło sprzedaż swoich samochodów. Najbardziej dynamiczne wzrosty koncern motoryzacyjny wypracował w ciągu trzech ostatnich lat: w 2016 roku sprzedaż Volvo była wyższa o 57 proc. niż jeszcze trzy lata temu. Tak duża dynamika wzrostów przełożyła się na to, że Polska awansowała w tym roku do pierwszej dziesiątki największych europejskich rynków dla Volvo Cars.

    Dobre wyniki koncernu na krajowym rynku są zasługą XC60. Ten model od chwili debiutu cieszył się największą popularnością zarówno za granicą, jak i w Polsce, gdzie był najpopularniejszym modelem w segmencie premium siódmy rok z rzędu. Na polskim rynku sprzedano 3202 sztuki tego modelu.

    – Jesteśmy obecnie wiceliderem w porównywalnych kategoriach modelowych najdroższych aut. Jeżeli bierzemy pod uwagę wszystkie modele w segmencie premium, to zajmujemy pozycję numer cztery – dodaje Mariusz Nycz, dyrektor marketingu Volvo Car Poland.

    Ubiegły rok był też pierwszym pełnym rokiem sprzedaży modelu XC90, który stał się drugim pod względem popularności modelem Volvo w Polsce (1063 nowe rejestracje). Na trzecim miejscu znalazł się model V40 (1011 rejestracji). Motoryzacyjny koncern zaznacza, że dobre wyniki ubiegłorocznej sprzedaży były zasługą ofensywy modelowej, która w tym roku przybierze na sile.

     W tym roku mamy kilka nowości produktowych. Już teraz wprowadzamy nowy model Volvo V90 Cross Country. Natomiast w połowie roku szykujemy dużą nowość, czyli Volvo XC60, które zastąpi lidera sprzedaży premium w Polsce. Wiążemy z tym modelem duże nadzieje. Natomiast pod koniec roku pokażemy samochód Volvo XC40 w segmencie małych SUV-ów. To zupełnie nowe auto, a dla naszej marki to będzie nowy segment – mówi Arkadiusz Nowiński.

    Dyrektor marketingu Volvo Car Poland prognozuje, że 2017 rok będzie okresem kolejnych wzrostów w branży motoryzacyjnej. W skali roku rynek może zyskać 5–10 proc. względem 2016 roku.

    O rozwoju rynku i wzrostach sprzedaży będą decydowały przede wszystkim nastroje konsumentów i to, czy będą chcieli kupować samochody. Znaczący wpływ ma także tani pieniądz i korzystne formy finansowania. Powoli przechodzimy z modelu posiadania samochodu na model użytkowania samochodu. Instrumenty leasingowe, które pozwalają długoterminowo, przez 2–3 lata, użytkować samochód, są coraz bardziej popularne – mówi Mariusz Nycz.

    Arkadiusz Nowiński jest przekonany, że dobra kondycja rynku przełoży się na kolejne rekordy sprzedaży. Portfel zamówień już dziś obejmuje rekordową liczbę samochodów, które trafią do klientów w I i II kwartale tego roku.

     Jestem pewien, że w tym roku pobijemy w Polsce kolejny rekord sprzedaży. Już dzisiaj w portfelu mamy rekordową liczbę zamówień, bardzo wielu klientów czeka na nasze samochody – mówi Arkadiusz Nowiński.

    Ubiegłoroczne tempo wzrostu sprzedaży Volvo w Polsce było ponaddwukrotnie wyższe od tempa wypracowanego w skali globalnej. W 2016 roku na całym świecie sprzedano ponad 534,3 tys. aut (503 tys. w 2015 roku), co stanowi wzrost o 6,2 proc. rok do roku. Był to już drugi rok z rzędu, w którym Volvo Cars przekroczyło barierę pół miliona sprzedanych samochodów.

    Koncern zanotował w ubiegłym roku wzrosty na wszystkich najważniejszych rynkach, a w Chinach i Stanach Zjednoczonych sprzedaż wzrosła dwucyfrowo (odpowiednio o 11,5 proc. oraz 18,1 proc.). W Europie zwiększyła się o 4,1 proc. rok do roku, głównie dzięki dużemu zainteresowaniu samochodami w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i we Włoszech. Łącznie w Europie koncern sprzedał ponad 206 tys. swoich aut. Motorem napędowym zwiększonej dynamiki sprzedaży na całym świecie był model XC90, którego sprzedaż wzrosła aż o 125 proc. rok do roku.

    –  Wraz z końcem 2015 roku Volvo przekroczyło po raz pierwszy barierę pół miliona sprzedanych samochodów rocznie. Miniony rok był wspaniały dla całej korporacji, sprzedano ponad 534 tys. aut. Teraz ta bariera jest daleko za nami, Volvo się rozpędza. Myślimy o sprzedaży sięgającej 800 tys. w 2020 roku i jesteśmy na dobrej drodze, aby ten cel został osiągnięty – mówi prezes Volvo Car Poland.

    W ubiegłym roku koncern ogłosił również, że w bliskiej przyszłości wszystkie serie modelowe samochodów Volvo mają być dostępne w wersjach plug-in hybrid. W 2019 roku ma zostać zaprezentowany całkowicie elektryczny samochód. Natomiast do 2025 roku koncern zamierza sprzedać łącznie milion samochodów elektrycznych i hybrydowych. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Konsument

    Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

    Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

    Polityka

    Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

    – ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

    Handel

    Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

    Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.