Mówi: | Tomasz Tonder |
Funkcja: | PR Manager |
Firma: | Volkswagen Group Polska |
Volkswagen planuje rekordową liczbę premier i liczy na 10-proc. udział w rynku
Po raz pierwszy w historii marki Volkswagen zaplanowano na jeden rok aż 11 premier nowych modeli. Koncern chce w ten sposób utrzymać dobre wyniki sprzedaży, która w styczniu i lutym tego roku wzrosła o 40 proc. Plany firmy zakładają, że co dziesiąty samochodów kupowany w Polsce to będzie właśnie Volkswagen.
– Nasza sprzedaż w ubiegłym roku urosła i to dość znacznie, zarówno na całym światowym rynku, jak i w Polsce. Początek roku był jeszcze lepszy dla nas. Sprzedaż w pierwszych dwóch miesiącach urosła o ponad 40 proc. Wprowadzenie kolejnych nowych modeli w ciągu roku z pewnością ten rynek pozwoli nam ten wynik utrzymać. Chcemy, aby nasz udział w rynku wyniósł ponad 10 proc., czyli żeby co dziesiąty nowo sprzedany samochód był autem marki Volkswagen – mówi Tomasz Tonder z Volkswagen Group Polska.
Jak podkreśla, oferta modelowa koncernu jest coraz bogatsza. W ubiegłym roku na rynku pojawiło się osiem nowych modeli, w tym będzie jedenaście.
– Zależy nam, by nasi klienci mieli pełen wybór, obok aut konwencjonalnych proponujemy także pojazdy elektryczne i hybrydowe – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Tonder.
Najmniejszym z nowych modeli niemieckiego koncernu jest up!, auto miejskie z napędem elektrycznym. Tonder wyjaśnia, że jest to najbardziej wydajny samochód elektryczny dostępny na rynku – na przejechanie 100 km potrzebuje zaledwie 11,7 kilowatogodziny energii. Przy aktualnych cenach prądu koszt przebycia tego dystansu to 6,56 zł.
Pod koniec roku w sprzedaży pojawi się flagowy SUV Volkswagena, czyli model Touareg. To auto przeznaczone do pokonywania długich dystansów, odpowiednie na wypady za miasto. W połowie roku do salonów zawita Golf Sportvan, skierowany do osób mających większą rodzinę oraz Jetta, samochód chętnie kupowany przez właścicieli firm. Miłośnicy niemieckiej marki doczekają się też nowej odsłony Passata, która ma szansę stać się prawdziwym hitem. Niedługo do sprzedaży wejdzie nowe Polo, a niedługo po nim XL1.
Pomóc w zdobywaniu pozycji na rynku ma zastosowanie technicznych udoskonaleń, które pozwolą zmniejszyć koszt paliwa. Wszystkie debiutujące w tym roku modele mają być wyposażone w silniki dużo oszczędniejsze od swoich poprzedników.
– W przypadku Polo możemy mówić o różnicy 21 proc. – tłumaczy przedstawiciel Volkswagena. – Na uwagę zasługuje Polo Bluemotion z silnikiem TDI – auto zużywa 3,1 litra paliwa na 100 km. Jest to najoszczędniejszy pięcioosobowy samochód na świecie z silnikiem wysokoprężnym.
W aktualną politykę niemieckiego koncernu, promującą ekonomiczne samochody, wpisują się też modele z napędem elektrycznym. Szczególne zainteresowanie budzi model XL1.
– To auto wykorzystujące technologię rodem z Formuły 1, podobnie jak bolidy ma nadwozie z karbonu i z włókien węglowych – wyjaśnia Tomasz Tonder. – Dzięki temu ma niezwykle niski wskaźnik oporu powietrza.
Czytaj także
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-01-20: Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2024-12-13: W Europie segment elektrycznych małych aut miejskich zapóźniony o trzy–cztery lata. Hyundai chce to zmienić
- 2025-01-13: Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
- 2024-12-12: Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
- 2025-01-10: Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-12-05: Walka z globalnym wylesianiem przesunięta o rok. Rozporządzenie UE prawdopodobnie zacznie obowiązywać dopiero w grudniu 2025 roku
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Transport
Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.
Polityka
M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne
Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.