Mówi: | Paula Kornaszewska, Head of Operations, Central & Eastern Europe, TikTok, Jakub Przygoński, kierowca rajdowy, członek zespołu Orlen Team Adrian Medusa Salamon, zawodnik sportów walki, twórca internetowy Agnieszka Kaczorowska, aktorka, tancerka |
Zaczyna się sezon turystycznych wyjazdów. Influencerzy promują bezpieczną jazdę i odpowiedzialność na drodze
– Influencerzy i twórcy internetowi, którzy mają potężne zasięgi i miliony fanów, mają wpływ na życie pewnej części społeczeństwa. Więc jeżeli oni powiedzą, że trzeba uważać na drodze albo trzymać dwie ręce na kierownicy, żeby móc wyprowadzić samochód z poślizgu, to ta wiedza zacznie krążyć – mówi Jakub Przygoński, zawodowy kierowca rajdowy, członek zespołu Orlen Team. Na jego zaproszenie znane osobistości ze świata social mediów, telewizji i sportu mierzą się w czwartej edycji zawodów rajdowych TikTok Speed Games. Jedna z najpopularniejszych platform rozrywkowych chce w ten sposób promować bezpieczną jazdę i odpowiedzialność na drodze, zwłaszcza przed okresem wakacyjnych wyjazdów.
– Popularność sportów motorowych na TikToku stale rośnie. Globalnie hashtag #cartok zbliża się do 20 mld wyświetleń, hashtagi związane z motosportem mają ponad 7 mld odsłon. Podobnie jest w Polsce. Sporty motorowe zaczęły być bardzo popularne na TikToku zwłaszcza na przestrzeni ostatniego roku – mówi agencji Newseria Biznes Paula Kornaszewska, Head of Operations, TikTok Central & Eastern Europe.
Jak wskazuje, dynamika sportów motorowych dobrze wpisuje się w specyfikę platformy, ale TikTok stawia też mocny akcent na promowanie bezpieczeństwa. W ubiegłym roku zainicjował m.in. challenge #bezpiecznamajowka w celu zwrócenia uwagi na bezpieczeństwo w ruchu drogowym podczas długiego weekendu majowego. Dużym echem odbiła się też akcja „Baba za kierownicą”, obecnie ten hashtag ma blisko 60 mln wyświetleń.
– Sporo inicjatyw dotyczących bezpieczeństwa na drodze jest też organizowanych oddolnie przez naszych użytkowników – mówi Paula Kornaszewska. – Rola platform cyfrowych w promowaniu tego zagadnienia jest ogromna, one są w tej chwili nawet bliższe użytkownikom niż tradycyjne media. Obserwowanie swojego ulubionego twórcy, który edukuje, jak bezpiecznie zachowywać się na drodze, jak reagować w trudnych sytuacjach, to wiedza bardziej przystępna, łatwiejsza do przyswojenia, poniekąd też ciekawsza niż nauka tradycyjnymi kanałami.
Nauka bezpiecznej i odpowiedzialnej jazdy, w połączeniu z zabawą i zdrową rywalizacją, jest też celem czwartej edycji TikTok Speed Games – zawodów rajdowych z udziałem najpopularniejszych gwiazd i sportowców. To cykl wydarzeń organizowanych przez TikToka we współpracy z zawodowym kierowcą rajdowym Kubą Przygońskim. W ten sposób platforma chce promować odpowiedzialność na drodze, zwłaszcza przed szczytem wakacyjnych wyjazdów.
– Kuba Przygoński pojawił się na naszej platformie i chcieliśmy połączyć to, co robi – czyli kontekst szybkich samochodów, wyścigów, driftu – z edukacją. Tak powstał TikTok Speed Games – projekt, do którego zapraszamy m.in. twórców internetowych, popularnych aktorów, piosenkarzy czy prezenterów telewizyjnych. Oni mają szansę trochę się zabawić, poczuć ogromne emocje, prowadząc wspaniałe auta, a jednocześnie dowiedzieć się trochę więcej na temat bezpiecznej jazdy, np. na temat tego, jak auto reaguje w czasie poślizgu i jak wyjść z takiej sytuacji. To wszystko mogą też zobaczyć nasi użytkownicy w aplikacji. A każdy, kto ma prawo jazdy, powinien taką wiedzę mieć – mówi Paula Kornaszewska.
– Zawodnicy Speed Games uczą się dobrej pozycji za kierownicą, uczą się, jak musi być przysunięty fotel, jak trzymać kierownicę. Są też szkoleni, że jeśli wpadną w poślizg, to trzymając kierownicę jedną ręką, nie wyprowadzą z niego samochodu – dodaje Jakub Przygoński. – Platformy rozrywkowe to jest nowy nośnik mediów. Influencerzy, którzy mają potężne zasięgi i miliony fanów, mają wpływ na życie pewnej części społeczeństwa. Więc jeżeli oni powiedzą, że trzeba uważać albo trzymać dwie ręce na kierownicy, żeby móc wyprowadzić samochód z poślizgu, to ta wiedza zacznie krążyć.
Dotychczasowe edycje Speed Games zgromadziły na torach wyścigowych wiele znanych osobistości ze świata social mediów, telewizji i sportu. W tym roku dołączyli do nich m.in. tancerka i aktorka Agnieszka Kaczorowska, aktorzy Nikodem Rozbicki, Wiktoria Gąsiewska, a także Wojciech Gola, Magdalena Pieczonka i Robert Buczyński, czyli Buczooo z kanału „Hi_5”. W trakcie zawodów mieli okazję poćwiczyć bezpieczną jazdę w ekstremalnych warunkach oraz konkurować ze sobą na profesjonalnym torze wyścigowym.
– Podczas Speed Games mamy m.in. konkurencję dotyczącą bezpieczeństwa jazdy, czyli wjazd na szarpak, kiedy samochód nagle wpada w poślizg i nasz zawodnik jest postawiony w sytuacji niebezpiecznej, z której musi wyprowadzić samochód – mówi Kuba Przygoński.
– Mamy tutaj bardzo doświadczonych instruktorów, którzy pokazują m.in., jak kontrolować hamowanie, jak kontrolować kierownicę podczas jazdy i ułożyć fotel, żeby czuć pewnie samochód. To są rzeczy, o których na co dzień zapominamy – dodaje Adrian „Medusa” Salamon, utytułowany zawodnik sportów walki i popularny twórca internetowy. – TikTok Speed Games jest eventem, na którym możemy się fajnie bawić, a przy okazji nabyć doświadczenia, które może się przydać w niekontrolowanych sytuacjach na drodze.
– Speed Games to dla mnie duża frajda, zabawa, ale przede wszystkim nauka bezpiecznej jazdy. Jestem mamą, więc to dla mnie ważne, żeby prowadzić samochód bezpiecznie. Zachowywanie się w poślizgu to jest coś, czego nikt mnie dotąd nie uczył. A tutaj mam możliwość zdobyć tę wiedzę i poczuć w rękach – dodaje aktorka Agnieszka Kaczorowska.
Pierwsze z pięciu zaplanowanych wydarzeń w ramach czwartej edycji Speed Games odbyło się 24 maja br. na Torze Modlin w Nowym Dworze Mazowieckim. Jego zwieńczeniem był wyścig gwiazd, w którym najlepsi okazali się właśnie Agnieszka Kaczorowska i Nikodem Rozbicki. Kolejne wydarzenia serii będą odbywać się aż do września br.
Czytaj także
- 2025-01-22: T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
- 2025-01-17: Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
- 2025-01-14: Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE
- 2024-12-30: Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
- 2024-12-10: Polska spółka stworzyła innowacyjny system poprawiający bezpieczeństwo pożarowe w kopalniach. Właśnie wchodzi z nim na globalny rynek
- 2024-12-12: Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
- 2025-01-16: Doświadczenia Ukrainy są cenną lekcją dla polskich medyków. Pomagają się przygotować na potencjalny konflikt
- 2024-12-10: Europosłowie PiS: Europa traci na konkurencyjności. Potrzeba redefinicji polityki klimatycznej
- 2024-12-09: Zaangażowanie północnokoreańskich żołnierzy eskaluje konflikt w Ukrainie. Europosłowie wzywają do większej współpracy obronnej w UE
- 2025-01-02: Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Transport
Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.
Polityka
M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne
Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.