Mówi: | Agnieszka Stańczuk |
Funkcja: | Europe PR manager |
Firma: | Motorola Mobility |
Najnowsze technologie w smartfonach są coraz przystępniejsze cenowo. Rynek napędza pandemia i zmieniające się preferencje użytkowników
Analitycy Canalys prognozują, że w 2021 roku sprzedaż smartfonów wzrośnie ogółem o 12 proc., do 1,4 mld sztuk. Pandemia, która zachwiała tym rynkiem tylko chwilowo, w długiej perspektywie przełożyła się na mocne wzrosty. Z kolei producentów urządzeń skłoniła do szukania coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w przystępniejszej dla klientów cenie. W ten trend wpisuje się nowa rodzina smartfonów Motorola edge, która właśnie trafiła do przedsprzedaży. Producent naszpikował nowe urządzenia innowacjami i skupił się zwłaszcza na ulepszaniu kamer i funkcji wideo, kierując się potrzebami młodego pokolenia, które chętnie dzieli się contentem w mediach społecznościowych.
– W pandemii musieliśmy zmienić przyzwyczajenia, zacząć inaczej konsumować media, inaczej korzystać z urządzeń. Dla smartfonów ta sytuacja była bardzo korzystna, ponieważ to właśnie one stały się w pandemii najpotrzebniejszymi urządzeniami. Dlatego rynek zyskuje, rok do roku notujemy znaczące wzrosty zapotrzebowania na nowe smartfony – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Agnieszka Stańczuk, PR manager Motoroli w Europie.
Według IDC Mobile Phone Tracker w 2020 roku sprzedaż smartfonów w Polsce spadła o 8,5 proc., a na rynek trafiło 8,53 mln urządzeń. Pandemia COVID-19 wywołała też chwilowe spadki na rynku globalnym – dane Canalys pokazują, że w 2020 roku sprzedaż smartfonów sięgnęła ogółem 1,26 mld sztuk, notując 7-proc. spadek. Jednak już początek tego roku przyniósł duże odbicie. Od stycznia do marca na rynek trafiło ponad 347 mln smartfonów, czyli aż 27 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
W drugim kwartale z kolei na rynek trafiło tylko 316 mln sztuk, co oznacza spadek o 9 proc. w stosunku do pierwszych trzech miesięcy roku. Analitycy wskazują jednak, że za spadki odpowiadają głównie braki magazynowe i przerwane łańcuchy dostaw. W ujęciu rocznym sprzedaż smartfonów w drugim kwartale zanotowała mimo to 11-proc. wzrost. Canalys prognozuje, że w całym 2021 roku sprzedaż wzrośnie ogółem o 12 proc., do 1,4 mld sztuk.
– Zmienia się to, na jakie smartfony klienci czekają, czyli wielofunkcyjne urządzenia, które zaoferują im jakąś wartość dodaną, a nie tylko podstawowe funkcje – mówi Agnieszka Stańczuk. – To jest urządzenie, które służy już nie tylko do dzwonienia, wysyłania wiadomości czy przeglądania internetu. Teraz oczekujemy, że będzie towarzyszyć nam w życiu codziennym i zapewniać dodatkowe korzyści.
Przełomem było pojawienie się na rynku smartfonów z 5G, jednak na ich zakup w pierwszej fali mogli pozwolić sobie tylko nieliczni. Te nowe rozwiązania technologiczne są już jednak coraz bardziej dostępne cenowo, bo oferują je nawet smartfony ze średniej półki.
– Na przestrzeni lat zmian technologicznych cena stała się bardziej przyjazna użytkownikowi. To oznacza, że teraz za niższą cenę możemy mieć coraz ciekawsze rozwiązania technologiczne. Ta bariera dostępu do pewnych technologii się obniża – mówi PR manager Motoroli w Europie. – W przypadku Motoroli, czyli firmy z ponad 90-letnim doświadczeniem w tworzeniu rynku komunikacji przy użyciu inteligentnych urządzeń, postawiliśmy sobie za cel, aby te nowe rozwiązania były dostępne dla ludzi. To reprezentuje nasza rodzina Moto G. Wprowadziliśmy na rynek najatrakcyjniejszy cenowo smartfon z technologią 5G, żeby mogła ona dotrzeć do jak największej liczby ludzi, także w Polsce.
W ubiegłym tygodniu w ramach przedsprzedaży na sklepowe półki trafiły też dwa najnowsze modele producenta: Motorola edge 20 oraz edge 20 pro, które oferują ulepszenia niemal w każdej kategorii w stosunku do poprzedniej generacji. Oba urządzenia mają zapewnić użytkownikom wydajniejsze procesory, zaawansowane aparaty z większą liczbą pikseli i nawet 50x Super Zoomem, szybsze odświeżanie wyświetlacza 144 Hz, szybsze ładowanie baterii oraz szybkość transmisji nowej generacji 5G w przyjaznej cenie.
– Motorola edge 20, czyli nasze najnowsze smartfony rodziny premium, to przełamanie pewnego schematu tego, czym w ogóle są urządzenia tej klasy i ile powinny kosztować. Naszym zdaniem wcale nie powinny być bardzo drogie. Dlatego zaoferowaliśmy zupełnie nowe podejście, urządzenia w przedziale cenowym od 1699 zł do 3299 z najnowszymi technologiami, z łącznością 5G, wysokorozdzielczą optyką, 50-krotnym zoomem w modelu edge 20 Pro, nowym trybem Super Slow Motion, Dual Capture, Audio Zoom i wieloma innymi funkcjonalnościami dla kreatorów contentu. Położyliśmy też bardzo duży nacisk na ekrany w naszych smartfonach oraz coś, co jest bardzo ważne dla odbiorców urządzeń premium, czyli design. Model edge 20 jest najsmuklejszym telefonem 5G w ofercie Motorola – wymienia Agnieszka Stańczuk.
W nowej rodzinie Motorola edge 20 producent skupił się zwłaszcza na ulepszaniu kamer, kierując się potrzebami młodego pokolenia, które polega na swoich aparatach i chętnie dzieli się zdjęciami i wideo w mediach społecznościowych. Wersja pro ma matrycę o rozmiarze 1/1,5” i rozdzielczości 108 MP, a także peryskopowy teleobiektyw, rzadko spotykany w tej klasie cenowej, który załamuje światło pod kątem 90 stopni i zapewnia doskonałą wyrazistość obrazu z pięciokrotnie większej odległości. Producent wprowadził w nim też funkcję Super Zoom 50x i technologię Ultra Pixel, która łączy dziewięć pikseli w jeden 2,1-mikronowy ultrapiksel, co zwiększa czułość na światło aż dziewięciokrotnie, a efektem jest lepsza jakość zdjęć nawet przy słabym oświetleniu. edge 20 pro jako pierwszy smartfon Motoroli nagrywa też wideo w rozdzielczości 8K oraz oferuje wiele rozwiązań dla twórców contentu, takich jak Super Slow Motion, Dual Capture, Audio Zoom czy kolor spotowy w wideo.
– Najnowsze modele są naszpikowane innowacjami, które są dostosowane do oczekiwań konsumentów. Oprócz najnowszej łączności 5G rodzina edge 20 oferuje także najnowszą łączność Wi-Fi 6, pełnię barw kolorów w OLED-owych ekranach i najlepsze optyki – wskazuje PR manager Motoroli w Europie.
Nowa rodzina smartfonów Motoroli będzie dostępna w regularnej sprzedaży od września, ale już w tym tygodniu premierowo trafiła m.in. do salonów Play i Plus oraz sieci sklepów RTV Euro AGD, Media Expert, Media Markt, x-kom, Komputronik, Neonet, Action i Empik. W ramach przedsprzedaży sklepy do zestawu ze smartfonem będą dodawać warte kilkaset złotych słuchawki bezprzewodowe.
Czytaj także
- 2025-03-04: Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-03-12: Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
- 2025-02-28: Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin
- 2025-02-27: Polskie produkty rolno-spożywcze za granicą drożeją. Eksporterzy tracą dotychczasowe przewagi kosztowe
- 2025-03-11: Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-03-13: Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień
- 2025-03-13: Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.