Newsy

Najstarsza organizacja ekologiczna w Polsce nawiązuje partnerstwo z gigantem energetycznym. Wspólnie będą prowadzić działania z zakresu ochrony środowiska oraz edukacji przyrodniczej

2021-11-30  |  06:05
Mówi:Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej
Paweł Sałek, prezes zarządu, Liga Ochrony Przyrody
  • MP4
  • Liga Ochrony Przyrody, czyli organizacja zajmująca się działalnością proekologiczną od prawie 100 lat, zyskała właśnie potężnego sprzymierzeńca. Zawarła umowę o partnerstwie strategicznym z PGE, czyli gigantem polskiego rynku energetycznego. Roczna umowa o współpracy zakłada realizację szeregu działań z zakresu ochrony środowiska oraz edukacji przyrodniczej i ekologicznej. – Współpracę z Ligą Ochrony Przyrody podjęliśmy dlatego, że jest to najbardziej utytułowana i najstarsza organizacja ekologiczna w Polsce, z bogatą tradycją – mówi prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej Wojciech Dąbrowski.

    Podpisaliśmy właśnie strategiczną umowę o współpracy z Ligą Ochrony Przyrody, czyli najstarszą ekologiczną organizacją w Polsce. Powstała w 1928 roku z inicjatywy środowisk konserwatywnych, aby przeciwdziałać degradacji przyrody prowadzonej wówczas przez przedsiębiorstwa, które nie reprezentowały tego typu wartości. To jest organizacja z wielką historią i cieszę się, że zacieśniamy z nią współpracę – mówi agencji Newseria Biznes Wojciech Dąbrowski.

    W ramach partnerstwa strategicznego Liga Ochrony Przyrody i energetyczny gigant będą wspólnie realizować projekty środowiskowe, edukacyjne i ekologiczne. Planowane przedsięwzięcia to m.in. konferencje naukowe, wydawnictwa dydaktyczno-edukacyjne, konkursy dla szkół, ale także szereg działań z zakresu bioróżnorodności, w tym m.in. zagospodarowanie łąk kwietnych i nasadzenia drzew.

    Jest bardzo wiele inicjatyw, które chcemy zrealizować w ciągu najbliższego roku. Z pewnością będą to różnego rodzaju wydawnictwa poligraficzne, komiksy, rysowanki, wierszyki i kolorowanki, kierowane do dzieci i młodzieży. Planujemy też zorganizować konferencję na temat ptaków, które gniazdują m.in. na instalacjach PGE Polskiej Grupy Energetycznej  – dodaje Paweł Sałek, prezes zarządu Ligi Ochrony Przyrody.

    Organizacja od blisko 100 lat prowadzi działalność proekologiczną i edukacyjną, skierowaną zwłaszcza do młodzieży i dzieci, m.in. w formie konkursów i olimpiad. Zrzesza zarówno miłośników przyrody, jak i osoby zawodowo zajmujące się ochroną środowiska.

    Partnerstwo z Grupą PGE będzie związane także z kontynuowaniem wydawania „Przyrody Polskiej”, czyli najstarszego w Polsce czasopisma o tej tematyce, które jest wydawane od roku 1957. Na łamach tego miesięcznika będziemy publikować także informacje o różnego rodzaju akcjach prośrodowiskowych, które są podejmowane przez PGE – mówi Paweł Sałek. 

    Jak podkreśla, wsparcie finansowe ze strony biznesu jest nieocenione dla organizacji pozarządowych, ponieważ pozwala im prowadzić działalność na szerszą skalę.

    Nowo nawiązane partnerstwo z Ligą Ochrony Przyrody wpisuje się w szerszą strategię Grupy PGE, która od wielu lat we własnym zakresie podejmuje szereg działań prośrodowiskowych. Jednym z głównych jest program „Lasy pełne energii” realizowany od 2000 roku, którego celem jest poprawa jakości powietrza i stanu wód gruntowych oraz odbudowa drzewostanu w polskich lasach. W ramach trwającego ponad 20 lat programu pracownicy PGE wraz z rodzinami posadzili blisko 600 tys. drzew. Energetyczny gigant współpracuje też m.in. ze Świętokrzyskim, Biebrzańskim, Roztoczańskim oraz Kampinoskim Parkiem Narodowym przy szeregu projektów ukierunkowanych na wspieranie dziedzictwa przyrodniczego.

    – Współpraca z Ligą Ochrony Przyrody jest też dowodem na konsekwentne realizowanie przez nas przyjętej w ubiegłym roku strategii Grupy PGE, która zakłada osiągnięcie zeroemisyjności do 2050 roku. Wspieramy wszelkiego rodzaju inicjatywy mające na celu ochronę środowiska, a nawiązanie współpracy z Ligą Ochrony Przyrody jest tego kolejnym wyrazem – podkreśla Wojciech Dąbrowski.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.