Newsy

Nawet połowa innowacyjnych mikrofirm eksportuje swoje produkty. W ekspansji zagranicznej pomagają im duże korporacje

2017-03-17  |  06:50

Większość mikrofirm stawia na innowacje. Co dziesiąta wytwarza nowatorskie produkty i usługi, które mogłyby z powodzeniem zawojować zagraniczne rynki. Barierą w ekspansji zagranicznej często jest nie tylko brak odpowiedniego wsparcia finansowego, lecz także słaba rozpoznawalność. W tym może pomóc współpraca z dużymi globalnymi korporacjami. Dla firm chcących rozwijać swój biznes zarówno w Polsce, jak i globalnie wsparciem może być program Think Big – podkreśla Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.

– Jako UPC wspieramy innowacyjną przedsiębiorczość na wiele sposobów. Jednym z nich jest projekt Think Big realizowany od czterech lat. W jego ramach wspieramy finalistów tego konkursu, przedsiębiorców, którzy mają najbardziej innowacyjne i twórcze pomysły – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.

Think Big to program wsparcia dla małych, innowacyjnych firm, które mają pomysł na swój biznes i pierwsze sukcesy. W tym roku po raz pierwszy w konkursie mogły wziąć udział firmy nie tylko z Polski, lecz także z całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Warunkiem było wykazanie potencjału biznesowego projektu w obszarach B2B, customer experience lub technologii marketingowych.

– Think Big może być autostradą dla firm chcących rozwijać swój biznes w Polsce, regionie czy globalnie. Wiele z nich patrzy bowiem nie tylko na nasz region, lecz także chce oferować swoje usługi na całym świecie. Każde wsparcie – albo poprzez umożliwienie im robienia interesów, albo poprzez środki finansowe lub pomoc w zaprezentowaniu się w określony sposób – to dla nich bardzo dobra szansa na wzrost i rozwój – przekonuje prezes UPC Polska.

W Polsce aktywnie działa ok. 2 mln firm. 99,8 proc. z nich to mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa. Ponad połowa deklaruje innowacyjną działalność, przede wszystkim na gruncie narzędzi wspierających prowadzenie biznesu. Z raportu „Gotowi na innowacje – co uwalnia potencjał małych i średnich firm w Polsce” zrealizowanego dla UPC Biznes wynika, że 13 proc. chce w przyszłości rozpocząć ekspansję na zagraniczne rynki, a najczęściej wskazywanym kierunkiem są Niemcy. Dla przedsiębiorców ważne jest wsparcie większych firm, nie tylko finansowe, lecz także promocyjne. Dlatego produkty lub usługi start-upów biorących udział w konkursie miały być przydatne dla UPC, a zwycięzca może liczyć na współpracę z organizatorem.

– Jeżeli uważamy, że dana technologia może się okazać przydatna także dla nas, to inwestujemy w firmę i pozwalamy się jej rozwijać, wykorzystując jej technologię – podkreśla Frans-Willem de Kloet.

W poprzednich edycjach pierwsze miejsca zajęły firmy IzzyBike, Luna EMG oraz Elephant. W tym roku zwycięzcą Think Big został CallPage, którego narzędzie dzięki automatyzacji może zwiększyć liczbę telefonów od klientów zainteresowanych danym produktem czy usługą, a tym samym wpływać na większą sprzedaż.

– Nasze narzędzie zmienia digital customer experience, konwertując ruch ze strony telefonów sprzedażowych od klientów. Daje to możliwość zwiększenia sprzedaży telefonicznej, bo zwiększamy liczbę telefonów ze strony internetowej. Narzędzia pozwalają skontaktować się w ciągu 28 sekund z dowolną firmą, która je zainstaluje – tłumaczy Ross Knap, założyciel CallPage, zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu Think Big.

Narzędzie, które oferuje CallPage, jest w stanie rozpoznać, kto z odwiedzających stronę danej firmy, jest faktycznie zainteresowany produktem. Klient, który poda swój numer telefonu, w ciągu mniej niż pół minuty może liczyć na kontakt z konsultantem.

– Już teraz jesteśmy liderem w Polsce, teraz chcemy wyjść na cały świat. W ciągu dwóch lat widzimy siebie jako globalnego lidera i dostawcę usług call back automatically. Mamy obecnie 1,2 tys. klientów, wśród nich korporacje z 25 różnych krajów – wskazuje Knap.

Jak podkreśla prezes CallPage, współpraca z UPC daje jego firmie możliwość szybszego znalezienia klientów, przede wszystkim dając jej większą rozpoznawalność.

– Jeszcze raz udowodnimy, że jesteśmy w stanie współpracować z dużymi firmami, takimi jak UPC. Istotne, że możemy rozpowszechniać naszą usługę nie tylko na rynek polski, lecz także na inne rynki, na których UPC jest obecna – zapowiada Ross Knap.

Łącznie na nagrody, które mają wesprzeć ekspansję zagraniczną małych firm, przeznaczono 90 tys. zł. Zwycięzca otrzymał także zaproszenie do współpracy od UPC.

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Wydarzenia

POZNAŃ MOTOR SHOW 2018

Zakończyły się Poznań Motor Show 2018, największe targi motoryzacyjne w Polsce i czwarte w Europie. Tegoroczne wydarzenie odbywało się pod hasłem „Motoryzacja Jutra” – na targach można było zobaczyć ponad 60 motoryzacyjnych premier, samochodów koncepcyjnych oraz wizję motoryzacji według projektantów i inżynierów przyszłości.

Zapraszamy do śledzenia naszych relacji.

Bankowość

Ponad połowa Polaków trzyma oszczędności w skarpecie. Tylko niewielki odsetek decyduje się na inwestowanie swoich środków

Polacy bardzo ostrożnie podchodzą do inwestowania – tylko niewielki odsetek decyduje się na oszczędzanie w jednostkach funduszy inwestycyjnych, inwestycje w akcje i obligacje czy odkładanie pieniędzy w ramach IKZE lub IKE. Zdecydowana większość gospodarstw domowych nadal trzyma środki w skarpecie lub na nisko oprocentowanych lokatach. Eksperci oceniają, że niechęć Polaków ma wiele przyczyn. Z jednej strony może to być brak jakiejkolwiek wiedzy o inwestowaniu i przekonanie, że ma się niewystarczające fundusze. Z drugiej strony mogą to być złe doświadczenia czy utrata zainwestowanych w przeszłości środków. 

Bankowość

Firmy coraz więcej inwestują. Leasing maszyn i urządzeń może w I połowie roku wzrosnąć nawet o 20 proc.

Ubiegły rok był bardzo udany dla branży leasingowej, która odnotowała blisko 16-proc. wzrost. Największe ożywienie było obserwowane w segmencie lekkich pojazdów osobowych i dostawczych oraz maszyn i urządzeń. Ten ostatni segment wykazuje też znaczącą dynamikę od początku 2018 roku. I połowa roku może przynieść nawet 20-proc. wzrost – szacują eksperci BZ WBK Leasing. To zasługa wzmożonych inwestycji firm.

Handel

Ograniczenie handlu w niedziele na razie nie wpływa na decyzje inwestujących w nieruchomości. Większym zagrożeniem jest dla nich rozwój e-handlu

W 2017 roku całkowita wartość transakcji inwestycyjnych osiągnęła historyczne 5,1 mld euro, z czego 2,1 mld euro przypadło na centra handlowe. Obecny rok zapowiada się jeszcze lepiej. Tylko w pierwszym kwartale właściciela zmieniły nieruchomości wyceniane na ponad 2 mld euro, przede wszystkim z sektora handlowego. W tym roku w wynikach transakcji nie będzie raczej widać efektów ograniczenia handlu w niedziele – oceniają eksperci Colliers International. Bardziej niż ten zakaz na decyzje inwestorów wpływać będzie dalszy rozwój sektora e-commerce

 
 

Konsument

Certyfikat „Teraz Polska” przekłada się na nawet 30-proc. wzrost sprzedaży. Klienci coraz częściej kierują się nim, wybierając produkty

Firmy odnotowują nawet 30-proc. wzrost sprzedaży produktu lub usługi nagrodzonych Godłem „Teraz Polska”. Największy wpływ tego certyfikatu jakości na sprzedaż widać w branży artykułów spożywczych, chemii przemysłowej i gospodarczej. Dodatkowo nagrodzeni zyskują wizerunkowo, co jest szczególnie ważne dla usługodawców i gmin, które także rywalizują o godło. Na tegorocznej liście nominowanych w konkursie „Teraz Polska” znajduje się dwadzieścia sześć produktów, dwadzieścia jeden usług, trzy przedsięwzięcia innowacyjne i sześć gmin. Laureatów poznamy w połowie czerwca.