Newsy

Neonet w tym roku otworzy 120 sklepów w mniejszych miastach. Za rok firma rozpocznie ekspansję na metropolie

2014-02-10  |  06:30

Firma Neonet, która w ciągu ostatnich dwóch lat potroiła swoje obroty, chce kontynuować rozwój sieci sklepów i modernizację już istniejących. W tym roku nowe sklepy powstawać będą w jeszcze mniejszych miejscowościach. Na 2015 r. planowane jest rozpoczęcie działalności w większych miastach.

  W tym roku chcemy otworzyć 120 sklepów w miastach do 200 tys. mieszkańców – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Kiestrzyń, wiceprezes zarządu Neonet SA.

Rok 2015 ma być czasem rozpoczęcia ekspansji sieci na największe polskie miasta.

 – Zaczynając od Warszawy przez wszystkie duże miasta wojewódzkie – mówi Kiestrzyń. – Chcemy zaistnieć dużą liczbą lokalnych sklepów, które będą blisko klienta, będą odpowiadały na jego potrzeby.

Neonet planuje rozwijać sprzedaż w najbardziej perspektywicznych i najszybciej rosnących segmentach, czyli branży IT, RTV i małego AGD. W tych segmentach zapowiadanych jest również najwięcej nowości.

 – Na masową skalę wejdą telewizory OLED-owe produkowane przez największych producentów. Spodziewam się dalszego wzrostu sprzedaży tabletów z wyższych półek cenowych, o lepszych funkcjonalnościach – zapowiada Kiestrzyń. – Liczę też na dalsze wzrosty w branży GSM. Zauważamy przejście klientów od operatorów telekomunikacyjnych do sklepów detalicznych ze względu na coraz mniejsze różnice w cenach telefonów oferowanych przez sklepy – dodaje.

W dwóch poprzednich latach sieć potroiła obroty. Wpłynęły na to nie tylko dobre wyniki sprzedaży sklepów stacjonarnych, lecz także sprzedaży internetowej. Neonet stara się prowadzić taką politykę asortymentową, by sieć sklepów i sprzedaż w sieci wzajemnie się uzupełniały.

 – To, co nas czeka, to mądre połączenie sklepów naziemnych z internetem. Chcemy zachować internetowe ceny i większość towarów udostępniamy przez sieć. Jednocześnie lokujemy stacjonarne sklepy możliwie blisko klienta. Udostępniamy szeroką półkę produktów w sieci, a najlepsze z nich w sklepach – mówi wiceprezes zarządu Neonet SA.

Według danych firmy PMR, w 2012 roku aż 70 proc. sprzedaży sprzętu RTV i AGD w Polsce pochodziło ze sklepów sieciowych. Internet był na drugim miejscu z udziałem ponad 16-proc. Polacy niechętnie za to kupowali elektronikę w hiper- i supermarketach (3,4 proc.), co pokazuje, że cenią sobie specjalistyczne porady obsługi.

 – Nasz model biznesowy to w skrócie: niskie koszty, niewielkie sklepy, szeroka półka produktów w internecie i top lista w sklepie. Staramy się także zapewnić klientom wysoką jakości obsługi w zakresie doradztwa produktowego – wyjaśnia Kiestrzyń.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.