Mówi: | Krzysztof Michalski |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Agencja Mienia Wojskowego |
Agencja Mienia Wojskowego sprzeda działki i mienie ruchome za 200 mln zł
Agencja Mienia Wojskowego planuje w najbliższym czasie sprzedaż lotniska w Nowym Mieście nad Pilicą i przylegających do niego działek, a także łódzkiego kompleksu magazynowego. Istnieją także plany sprzedaży innych nieruchomości, m.in. wrocławskiej Kępy Mieszczańskiej, a także mienia ruchomego: armat, czołgów czy materiałów chemicznych. Według szacunków łączne przychody AMW ze sprzedaży w tym roku wyniosą 200 mln złotych.
AMW dysponuje obecnie 5 tys. hektarów ziemi i około 2 tys. budynków, również w atrakcyjnych lokalizacjach. Jeszcze we wrześniu na sprzedaż wystawiony zostanie były kompleks magazynów położony przy ul. Pryncypalnej w Łodzi. Jego nabywca będzie musiał wyłożyć co najmniej 28 mln złotych. Powtórzony też zostanie przetarg na sprzedaż lotniska w Nowym Mieście nad Pilicą wraz z przylegającymi do niego działkami o łącznej powierzchni 500 hektarów.
– W najbliższym czasie będziemy pozbywać się też Kępy Mieszczańskiej, czyli terenów w samym sercu Wrocławia – 500 metrów od rynku – z nałożonym planem zagospodarowania przestrzennego – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Michalski, prezes Agencji Mienia Wojskowego. – Planujemy także sprzedaż działek na Helu.
Najmniejsza z tych działek ma kosztować 800 tysięcy złotych, a największa – ponad 5 mln zł.
– Myślimy także o sprzedaży terenów przy ul. Powązkowskiej w Warszawie. Są one atrakcyjnie ulokowane, jednak pracujemy jeszcze nad planem zagospodarowania. Zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach dobrze sprzedają się te działki, które są już w pełni przygotowane do użycia – zapowiada Michalski.
W sierpniu, po dziewięciu procedurach przetargowych Agencja Mienia Wojskowego sprzedała też zabytkową Twierdzę Modlin. Nabywcą jest firma deweloperska, która przebiła ofertę dwóch osób fizycznych, oferując o 300 tysięcy złotych więcej. Prezes AMW podkreśla, że sprzedaż Modlina to sukces – na Zachodzie zdarza się, że podobne obiekty są oddawane za darmo.
– Inwestor musi zapłacić Agencji Mienia Wojskowego 17 mln zł, ale pobieżnie liczony całkowity nakład inwestycyjny wynosi około 500 mln zł – mówi Michalski. – Jesteśmy zadowoleni z ceny i jednocześnie przekonani, że inwestor tchnie w tę twierdzę nowe życie. Uważam, że Modlin ma wielki potencjał rozwojowy.
Agencja Mienia Wojskowego zajmuje się sprzedażą mienia ruchomego i nieruchomego należącego do MON i MSW. Zyski ze sprzedaży są w 93 proc. przekazywane na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych.
Czytaj także
- 2025-07-01: Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży
- 2025-06-18: Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
- 2025-05-05: Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo
- 2025-05-13: Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat
- 2025-05-06: Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny
- 2025-04-07: Krzysztof Skórzyński: Elektrośmieci są dzisiaj gigantycznym problemem. Wciąż nie nauczyliśmy się segregować takich odpadów
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-04-16: Krzysztof Skórzyński: Dla mnie Wielkanoc ma wymiar symboliczny i duchowy. Podczas przygotowań w kuchni ja jestem od wykonywania poleceń córki
- 2025-03-05: Sztuczna inteligencja usprawni załatwianie spraw urzędowych. Polski model językowy PLLuM zadebiutuje w mObywatelu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.