Mówi: | Krzysztof Michalski |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Agencja Mienia Wojskowego |
Agencja Mienia Wojskowego sprzeda działki i mienie ruchome za 200 mln zł
Agencja Mienia Wojskowego planuje w najbliższym czasie sprzedaż lotniska w Nowym Mieście nad Pilicą i przylegających do niego działek, a także łódzkiego kompleksu magazynowego. Istnieją także plany sprzedaży innych nieruchomości, m.in. wrocławskiej Kępy Mieszczańskiej, a także mienia ruchomego: armat, czołgów czy materiałów chemicznych. Według szacunków łączne przychody AMW ze sprzedaży w tym roku wyniosą 200 mln złotych.
AMW dysponuje obecnie 5 tys. hektarów ziemi i około 2 tys. budynków, również w atrakcyjnych lokalizacjach. Jeszcze we wrześniu na sprzedaż wystawiony zostanie były kompleks magazynów położony przy ul. Pryncypalnej w Łodzi. Jego nabywca będzie musiał wyłożyć co najmniej 28 mln złotych. Powtórzony też zostanie przetarg na sprzedaż lotniska w Nowym Mieście nad Pilicą wraz z przylegającymi do niego działkami o łącznej powierzchni 500 hektarów.
– W najbliższym czasie będziemy pozbywać się też Kępy Mieszczańskiej, czyli terenów w samym sercu Wrocławia – 500 metrów od rynku – z nałożonym planem zagospodarowania przestrzennego – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Michalski, prezes Agencji Mienia Wojskowego. – Planujemy także sprzedaż działek na Helu.
Najmniejsza z tych działek ma kosztować 800 tysięcy złotych, a największa – ponad 5 mln zł.
– Myślimy także o sprzedaży terenów przy ul. Powązkowskiej w Warszawie. Są one atrakcyjnie ulokowane, jednak pracujemy jeszcze nad planem zagospodarowania. Zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach dobrze sprzedają się te działki, które są już w pełni przygotowane do użycia – zapowiada Michalski.
W sierpniu, po dziewięciu procedurach przetargowych Agencja Mienia Wojskowego sprzedała też zabytkową Twierdzę Modlin. Nabywcą jest firma deweloperska, która przebiła ofertę dwóch osób fizycznych, oferując o 300 tysięcy złotych więcej. Prezes AMW podkreśla, że sprzedaż Modlina to sukces – na Zachodzie zdarza się, że podobne obiekty są oddawane za darmo.
– Inwestor musi zapłacić Agencji Mienia Wojskowego 17 mln zł, ale pobieżnie liczony całkowity nakład inwestycyjny wynosi około 500 mln zł – mówi Michalski. – Jesteśmy zadowoleni z ceny i jednocześnie przekonani, że inwestor tchnie w tę twierdzę nowe życie. Uważam, że Modlin ma wielki potencjał rozwojowy.
Agencja Mienia Wojskowego zajmuje się sprzedażą mienia ruchomego i nieruchomego należącego do MON i MSW. Zyski ze sprzedaży są w 93 proc. przekazywane na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych.
Czytaj także
- 2025-07-01: Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży
- 2025-06-18: Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
- 2025-05-05: Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo
- 2025-05-13: Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat
- 2025-05-06: Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny
- 2025-04-07: Krzysztof Skórzyński: Elektrośmieci są dzisiaj gigantycznym problemem. Wciąż nie nauczyliśmy się segregować takich odpadów
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-04-16: Krzysztof Skórzyński: Dla mnie Wielkanoc ma wymiar symboliczny i duchowy. Podczas przygotowań w kuchni ja jestem od wykonywania poleceń córki
- 2025-03-05: Sztuczna inteligencja usprawni załatwianie spraw urzędowych. Polski model językowy PLLuM zadebiutuje w mObywatelu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.