Mówi: | Krzysztof Michalski |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Agencja Mienia Wojskowego |
Agencja Mienia Wojskowego sprzeda działki i mienie ruchome za 200 mln zł
Agencja Mienia Wojskowego planuje w najbliższym czasie sprzedaż lotniska w Nowym Mieście nad Pilicą i przylegających do niego działek, a także łódzkiego kompleksu magazynowego. Istnieją także plany sprzedaży innych nieruchomości, m.in. wrocławskiej Kępy Mieszczańskiej, a także mienia ruchomego: armat, czołgów czy materiałów chemicznych. Według szacunków łączne przychody AMW ze sprzedaży w tym roku wyniosą 200 mln złotych.
AMW dysponuje obecnie 5 tys. hektarów ziemi i około 2 tys. budynków, również w atrakcyjnych lokalizacjach. Jeszcze we wrześniu na sprzedaż wystawiony zostanie były kompleks magazynów położony przy ul. Pryncypalnej w Łodzi. Jego nabywca będzie musiał wyłożyć co najmniej 28 mln złotych. Powtórzony też zostanie przetarg na sprzedaż lotniska w Nowym Mieście nad Pilicą wraz z przylegającymi do niego działkami o łącznej powierzchni 500 hektarów.
– W najbliższym czasie będziemy pozbywać się też Kępy Mieszczańskiej, czyli terenów w samym sercu Wrocławia – 500 metrów od rynku – z nałożonym planem zagospodarowania przestrzennego – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Michalski, prezes Agencji Mienia Wojskowego. – Planujemy także sprzedaż działek na Helu.
Najmniejsza z tych działek ma kosztować 800 tysięcy złotych, a największa – ponad 5 mln zł.
– Myślimy także o sprzedaży terenów przy ul. Powązkowskiej w Warszawie. Są one atrakcyjnie ulokowane, jednak pracujemy jeszcze nad planem zagospodarowania. Zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach dobrze sprzedają się te działki, które są już w pełni przygotowane do użycia – zapowiada Michalski.
W sierpniu, po dziewięciu procedurach przetargowych Agencja Mienia Wojskowego sprzedała też zabytkową Twierdzę Modlin. Nabywcą jest firma deweloperska, która przebiła ofertę dwóch osób fizycznych, oferując o 300 tysięcy złotych więcej. Prezes AMW podkreśla, że sprzedaż Modlina to sukces – na Zachodzie zdarza się, że podobne obiekty są oddawane za darmo.
– Inwestor musi zapłacić Agencji Mienia Wojskowego 17 mln zł, ale pobieżnie liczony całkowity nakład inwestycyjny wynosi około 500 mln zł – mówi Michalski. – Jesteśmy zadowoleni z ceny i jednocześnie przekonani, że inwestor tchnie w tę twierdzę nowe życie. Uważam, że Modlin ma wielki potencjał rozwojowy.
Agencja Mienia Wojskowego zajmuje się sprzedażą mienia ruchomego i nieruchomego należącego do MON i MSW. Zyski ze sprzedaży są w 93 proc. przekazywane na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych.
Czytaj także
- 2025-05-05: Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo
- 2025-05-13: Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat
- 2025-05-06: Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny
- 2025-04-07: Krzysztof Skórzyński: Elektrośmieci są dzisiaj gigantycznym problemem. Wciąż nie nauczyliśmy się segregować takich odpadów
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-04-16: Krzysztof Skórzyński: Dla mnie Wielkanoc ma wymiar symboliczny i duchowy. Podczas przygotowań w kuchni ja jestem od wykonywania poleceń córki
- 2025-03-05: Sztuczna inteligencja usprawni załatwianie spraw urzędowych. Polski model językowy PLLuM zadebiutuje w mObywatelu
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.