Newsy

LC Corp spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży. Deweloper szuka nowych rynków na inwestycje biurowe i mieszkaniowe

2017-10-11  |  06:40
Mówi:Dariusz Niedośpiał, prezes zarządu LC Corp S.A.

Tomasz Wróbel, członek zarządu LC Corp S.A.

  • MP4
  • Po zmianie akcjonariatu spółka chce kontynuować dotychczasowe tempo rozwoju. Prowadzi szereg inwestycji mieszkaniowych w największych miastach Polski. Posiadany bank ziemi daje potencjał oferty kilku tysięcy mieszkań. Firma realizuje też dwa projekty biurowe w Warszawie i Wrocławiu i cały czas obserwuje rynek pod kątem nowych szans inwestycyjnych. Poza dużymi miastami w obszarze jej zainteresowania są też rynki regionalne.

    – W zakresie budownictwa mieszkaniowego chcielibyśmy utrzymać dotychczasową strategię dywersyfikacji. Jako jeden z nielicznych deweloperów w Polsce działamy na 5 podstawowych rynkach: Warszawa, Kraków, Wrocław, Trójmiasto i w tej chwili ruszamy z inwestycjami w Katowicach. Tę strategię chcielibyśmy dalej rozwijać – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Dariusz Niedośpiał, prezes zarządu LC Corp S.A.

    Jak podkreśla, wszystkie te ośrodki mają jeszcze duży potencjał rozwoju. Dlatego spółka chce utrzymywać na nich swoją obecność. Dziś realizuje na nich łącznie ponad 20 inwestycji mieszkaniowych.  

    Nasz potencjał to oferta kilku tysięcy mieszkań. Poziom naszej sprzedaży od 2 lat utrzymuje się na poziomie 2 tys. mieszkań. Nie wykluczamy, że pojawią się również inne miejskie lokalizacje, nieco mniejsze i rozwijające się. W tej chwili monitorujemy rynek – mówi Dariusz Niedośpiał.

    Poza inwestycjami mieszkaniowymi, prowadzonymi w 5 polskich miastach, spółka LC Corp jest też aktywna na rynku nieruchomości komercyjnych. W portfelu ma łącznie około 50 tys. mkw. powierzchni handlowej oraz 150 tys. mkw. powierzchni biurowej, łącznie z aktualnie prowadzonymi projektami.

    W tej chwili realizujemy dwa projekty biurowe: Wola Retro w Warszawie liczący 24,5 tys. mkw. oraz Retro Office House na ul. Piłsudskiego, w samym centrum Wrocławia, tuż przy kinie Capitol. Moim zdaniem to jeden z najlepiej zlokalizowanych biurowców we Wrocławiu. Mamy już ponad 70 proc. skomercjalizowania, a pozostało jeszcze ponad 8 miesięcy do zakończenia budowy – mówi Tomasz Wróbel, członek zarządu LC Corp S.A.

    Deweloperska spółka podkreśla, że cały czas analizuje rynek, poszukując nowych możliwości inwestycyjnych. Bezpieczeństwo takich inwestycji gwarantuje wysoki stopień komercjalizacji inwestycji jeszcze przed startem.

    – Cykl od zakupu do rozpoczęcia budowy nie przekracza zwykle roku. Zwykle w momencie rozpoczęcia budowy chcemy mieć około 30 proc. skomercjalizowanej powierzchni. Cały czas analizujemy rynek, szukamy nowych projektów. Rozglądamy po rynkach wrocławskim, warszawskim, kilku rynkach regionalnych i szukamy szans – patrzymy, kogo możemy tam wprowadzić, zaczynamy rozmowy, sprawdzamy rynek, podejmujemy decyzję, kupujemy, projektujemy i budujemy – mówi Tomasz Wróbel.

    LC Corp to notowana na warszawskim parkiecie spółka zgodnie z raportem giełdowym, w pierwszym półroczu 2017 r. wypracowała 42,7 mln zł zysku netto.

    Do września właścicielem spółki deweloperskiej był biznesmen Leszek Czarnecki. We wrześniu jeden z najbogatszych Polaków sprzedał swój pakiet 51,17 proc. akcji i złożył rezygnację z funkcji przewodniczącego rady nadzorczej LC Corp. Swoje zaangażowanie udziałowe w spółce zwiększyły natomiast Otwarte Fundusze Emerytalne  oraz m.in. fundusze zarządzane przez Altus oraz i Quercus TFI.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

    Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

    Bankowość

    Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

    Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

    Ochrona środowiska

    Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

    Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.