Newsy

Nowy hotel Hampton by Hilton w Warszawie oficjalnie otwarty. To nie koniec rozwoju sieci w Polsce

2014-09-18  |  06:45
Mówi:Mark Nogal, regionalny szef ds. wyspecjalizowanej obsługi na Europę
Phil Cordell, dyrektor ds. wyspecjalizowanej obsługi i menadżer marki Hampton na świecie
  • MP4
  • W centrum Warszawy otwarto nowy hotel marki Hampton by Hilton. 300-pokojowy obiekt w sąsiedztwie Dworca Centralnego to jednak nie koniec inwestycji światowej sieci hotelarskiej w Polsce. Spółka już jest zadowolona z liczby rezerwacji w nowym obiekcie.

    Polska to jeden z naszych kluczowych rynków, który cechuje bardzo dynamicznie rozwijająca się gospodarka. Postrzegamy Polskę jako rynek dobrze dopasowany do marek Hampton by Hilton i Hilton Garden Inn, widzimy niesamowitą energię i potencjały jakie tu drzemią. Nasze hotele odpowiadają na potrzeby tego rozwijającego się rynku – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Mark Nogal, regionalny szef ds. wyspecjalizowanej obsługi na Europę w Hiltonie.

    Nowy hotel Hiltona w Warszawie znajduje się przy ulicy Wspólnej, w bezpośredniej bliskości Dworca Centralnego oraz Pałacu Kultury i Nauki. To największy hotel tej marki poza Stanami Zjednoczonymi. Na 17 piętrach znajduje się łącznie 300 pokoi. Nowy warszawski Hampton jest 10. obiektem Hiltona w Polsce, a czwartym należącym do marki Hampton. W Warszawie jest już jeden hotel tej marki, pozostałe działają w Świnoujściu i Gdańsku.

    Hotel pierwszych gości przyjął już w czerwcu. Jak podkreśla Nogal, od otwarcia nowy warszawski Hampton notuje bardzo dobre, satysfakcjonujące spółkę wyniki. Decyzję o otwarciu największego hotelu tej marki poza Stanami Zjednoczonymi właśnie w Warszawie tłumaczy rosnącą polską gospodarką oraz coraz większą liczbą podróżnych szukających zakwaterowania w dobrym miejscu, cenie i jakości.

     Hilton łącznie ma ponad 4000 obiektów, Hampton prawie połowę tych obiektów, czyli ok. 2000. Spółka cały czas się rozwija, już jest w ponad 20 krajach, to duży sukcesu, który świadczy o dobrym rozwoju Hilton Worldwide na świecie – podkreśla Phil Cordell, dyrektor ds. wyspecjalizowanej obsługi i menadżer marki Hampton na świecie.

    Polska jest dla Hilton Worldwide rynkiem strategicznym, bo szybko rośnie liczba turystów odwiedzających nasz kraj. Zgodnie z danymi GUS-u, w 2013 r. w Polsce zatrzymało się ponad 23 mln turystów (o 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej), a niemal 15 mln z nich nocowało w hotelach (wzrost o 8,2 proc.). Z zagranicy pochodziło 5,2 mln turystów (wzrost o 5,3 proc.).

    Hilton Worldwide planuje rozwijać nie tylko średniej wielkości markę Hampton by Hilton, lecz także inne. W portfolio spółki znajduje się łącznie 11 marek, a w Polsce obecne są cztery z nich: pięciogwiazdkowe hotele Hilton w Warszawie i Gdańsku, dwa hotele Hilton Garden Inn w Krakowie i Rzeszowie, dwa czterogwiazdkowe DoubleTree by Hilton w Warszawie i Łodzi oraz cztery Hampton by Hilton.

    Wszystkie nasze marki wchodzą do Polski, bo jest to kraj naprawdę warty odwiedzin – podkreśla Nogal. ‒ Hotele Hampton by Hilton w Polsce odnoszą sukces, podobnie jak hotele Hilton Garden Inn. Udało nam się wejść na rynek, gdzie był popyt, i znaleźć niszę.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.