Newsy

Prawie tysiąc mieszkań na warszawskiej Woli i 700 w Katowicach. J.W. Construction buduje w całym kraju

2014-08-07  |  06:30
Mówi:Małgorzata Szwarc-Sroka
Funkcja:dyrektor finansowy
Firma:J.W. Construction Holding SA
  • MP4
  • Nowe mieszkania na warszawskiej Woli, w Katowicach i Gdyni – takie plany na najbliższe miesiące ma J.W. Construction. Deweloper w I kwartale sprzedał o 30 proc. więcej mieszkań niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Choć najlepiej wciąż sprzedają się małe mieszkanie, to zainteresowanie jest tak duże, że spółka podwyższyła nieco ceny.

    Rynek warszawski jest najbardziej atrakcyjny, ale w związku z tym, że jesteśmy dużym deweloperem, to nie pogardzamy też innymi dużymi miastami. Byliśmy do tej pory obecni w Łodzi, Gdyni i Katowicach, mamy tam przetarte ścieżki, posiadamy biura handlowe, nie chcemy z tego potencjału rezygnować. W związku z tym kontynuujemy tam inwestycje i stąd nowe poczynione zakupy, które będą miały przełożenie na rozpoczynane inwestycje w tym roku czy następnych latach – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Małgorzata Szwarc-Sroka, dyrektor finansowa J.W. Construction Holding.

    Spółka ma ambitne plany w wielu dużych miastach. W Warszawie trwają prace na osiedlu Bliska Wola przy ulicy Kasprzaka, gdzie w pierwszym etapie ponad 150 mieszkań sprzedało się w cenie średnio 7 tys. zł za metr. Szwarc-Sroka podkreśla jednak, że w kolejnych etapach ceny wzrosną do co najmniej 7,3 tys. zł za metr, a być może nawet bardziej, bo zainteresowanie jest bardzo duże. Spółka chce w etapie B1 sprzedawać nawet 60 mieszkań miesięcznie, a klienci wprowadzą się do nich w 2016 r. W drugim etapie zostanie wybudowanych 940 mieszkań.

    Na przełomie III i IV kwartału tego roku J.W. Construction liczy na otrzymanie kolejnego pozwolenia na budowę w stolicy. Powstanie też kolejny etap osiedla Zielona Dolina na Białołęce, gdzie najtańsze mieszkania kosztują nawet poniżej 5 tys. zł za metr. To oferta skierowana do osób zainteresowanych dotacją z rządowego programu „Mieszkanie dla Młodych”, który, jak zauważa Szwarc-Sroka, ma duży wpływ na rosnącą sprzedaż spółki. Limit ceny w Warszawie to w drugim kwartale br. nieco ponad 6,1 tys. zł.

    Program MdM wpłynął poważnie na naszą sprzedaż. Zanotowaliśmy 30-proc. wzrost sprzedaży w I kwartale 2014 roku wobec I kwartału 2013 roku. W naszym portfelu mamy nadal 300 mieszkań gotowych, głównie są to mieszkania popularne: na Białołęce, w Poznaniu, Ożarowie, które też się częściowo wpisują w ten program. Program okazał się bardzo atrakcyjny – ocenia Szwarc-Sroka.

    Do końca sierpnia spółka chce uzyskać pozwolenie na budowę kolejnego etapu inwestycji na osiedlu Bernadowo w Gdyni. Jak podkreśla Szwarc-Sroka, dwa pierwsze etapy zrealizowane przy ulicy Parkowej cieszyły się bardzo dużą popularnością.

    Kolejnym miastem w orbicie zainteresowań J.W. Construction są Katowice. Obecnie trwa budowa 149 mieszkań na osiedlu Tysiąclecia w pobliżu granicy z Chorzowem, docelowo ma tam znaleźć się nawet 700 lokali. Szwarc-Sroka zapowiada także, że spółka planuje kolejne etapy zakończonej w 2008 r. inwestycji przy ul. Bałtyckiej na zachodnich obrzeżach Katowic.

    Niezmiennie najlepiej sprzedają się jednak niewielkie mieszkania.

    Polacy nadal poszukują mieszkań małych, niezależnie od sytuacji, od rynku. Nieraz mówiło się, że poszukują już mieszkań większych. W naszej firmie, a jesteśmy dużą firmą z dużą ofertą, najpierw zawsze sprzedawały się mieszkania małe i nieco większe, a na końcu zostawały największe. To się nie zmienia – ocenia Szwarc-Sroka.

    Dodaje, że J.W. Construction dzięki 14 mln zł z unijnego instrumentu Jessica uruchomiło także budowę czterogwiazdkowego hotelu w Szczecinie. Obiekt będzie miał 107 pokoi, a atrakcyjne finansowanie było ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o inwestycji.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

    Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

    Transport

    Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

    Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

    Transport

    Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

    Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.