Newsy

W internecie przybywa ogłoszeń dotyczących najmu krótkotrwałego mieszkań i pracy tymczasowej

2014-07-17  |  06:10
Mówi:Katarzyna Merska-Pietrak
Funkcja:koordynator ds. komunikacji
Firma:Gumtree Polska
  • MP4
  • W wakacje rośnie liczba ofert dotyczących wynajmu na krótki czas. W serwisie Gumtree pojawia się do 150 tys. ofert dotyczących nieruchomości tygodniowo. Wzrasta także liczba ofert dotyczących pracy. W ciągu tygodnia na portalu pojawia się około 8 tys. ogłoszeń związanych z rynkiem pracy, większość dotyczy jednak zarobku sezonowego, a nie stałej pracy.

    Na początku wakacji rośnie liczba ofert dotyczących wynajmu krótkotrwałego. Wiadomo, że osoby, które kończą rok akademicki zwalniają mieszkania, więc na czas wakacji te mieszkania są wynajmowane. Rośnie też liczba kwater, co jest związane z urlopami – mówi agencji Newseria Biznes Katarzyna Merska-Pietrak, koordynator ds. komunikacji w Gumtree Polska.

    Tygodniowo na portalu pojawia się około 250–280 tys. ogłoszeń, z czego ponad połowę stanowią te dotyczące rynku nieruchomości (ok. 130–150 tys.).

    – Więcej jest ofert sprzedaży i wynajmu, duża część z tego stanowią również oferty agencyjne. Dużo jest osób, które poszukują poprzez Gumtree mieszkania do wynajęcia lub na sprzedaż. Jedną z naszych najmocniejszych kategorii są właśnie nieruchomości – tłumaczy Merska-Pietrak.

    Pod koniec wakacji na stronie zaczynają przeważać oferty skierowane do studentów. Można znaleźć oferty wynajmu całych mieszkań lub pojedynczych pokoi, np. w mieszkaniu studenckim bądź przy starszej osobie.

    Na przełomie sierpnia i września zdecydowanie zwiększa się ruch, jeżeli chodzi o poszukiwanie mieszkań dla studentów czy w kategorii pokoje do wynajęcia. W serwisie można zaoferować mieszkanie do wynajęcia, lecz także go szukać, oczywiście jest też kategoria mieszkań na sprzedaż – zaznacza Katarzyna Merska-Pietrak.

    Przyznaje, że Gumtree często jest portalem, na którym Polacy zaczynają szukać lokum.

    W serwisie pojawiają się również ogłoszenia o pracę i jest ich coraz więcej. Tygodniowo można znaleźć 7-8 tys. nowych ofert.

    – Sezonowość ma wpływ przede wszystkim na rodzaj ofert. W okresie wakacyjnym w kategorii praca  nieco spada liczba ogłoszeń dotyczących zatrudnienia stałego, a zdecydowanie rośnie liczba ofert dotyczących pracy sezonowej bądź zastępstw w firmach – mówi Merska.

    Ogłoszenia na Gumtree są dostępne przez 31 dni. Zamieszczane są za darmo, dopłacić trzeba za ich wyróżnienie na stronie bądź dłuższy niż standardowy okres publikacji.

    Gumtree powstał dziesięć lat temu jako portal warszawski, z biegiem lat zaczęło rozszerzać swoją działalność na inne miasta wojewódzkie i powiatowe. Jak tłumaczy Merska, strona cały czas jest rozbudowywana, a zmiany, które wprowadzamy, bazują na sugestiach użytkowników.

    – Chcemy, żeby społeczność wokół portalu Gumtree, czyli około 2,5 mln użytkowników miesięcznie, została i miała do nas zaufanie – podsumowuje Katarzyna Merska-Pietrak.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.