Newsy

Nokia walczy o powrót na listę lidera na rynku. Za kilka miesięcy wprowadzi nowe modele telefonów komórkowych

2013-02-28  |  06:35
Mówi:Vesa Jutila
Funkcja:Dyrektor marketingu
Firma:Nokia
  • MP4
  • Nokia zaprezentowała nową serię telefonów Lumia. Model 520 ma kosztować 139 euro netto, a model 720 – 249 euro. Jak zapewnia producent, w obydwu telefonach znalazły się rozwiązania stosowane również w najdroższych smartfonach Nokii. Do połowy roku nowe produkty znajdą się w europejskich sklepach. Mają sprawić, że fińska marka zacznie odzyskiwać utraconą pozycję na rynku.

    Wcześniej nowe telefony Nokii będzie można kupić na priorytetowych dla firmy rynkach: w Stanach Zjednoczonych i Chinach. To tam najwięcej osób korzysta ze smartfonów. Jednak fiński producent nie zapomina o Europie. Dzięki Lumii 520 oraz 720 Nokia chce odzyskać rynek również tutaj.

     – Nasz główny cel to wykorzystać bardziej potencjał systemu Windows dla smartfonów. Linia Lumia to najszersza linia produktów działających w oparciu o Windows Phone na świecie. Z tego powodu bardzo blisko współpracujemy z Microsoftem po to, by dotrzeć z tym produktem do milionów ludzi na całym świecie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria w czasie Mobile World Congress w Barcelonie Vesa Jutila, dyrektor marketingu Nokii.

    Obydwa nowe modele, choć znacznie tańsze od Lumii 820 i 920, będą oferować podobne rozwiązania. Działają one w systemie operacyjnym Windows Phone 8 oraz zawierają mapy i nawigację Here z usługami lokalizacyjnymi Here Map, Here Drive oraz Here Transit. Wszystkie te usługi będą dostępne także w trybie offline. Smartfon umożliwia korzystanie z bezpłatnych serwisów strumieniowego dostępu do muzyki Nokia Music, a ekran o przekątnej 4 cali, jak zapewnia producent, jest wyjątkowo czuły na dotyk.

    Nowe smartfony Nokii będą miały również takie same dodatki rozszerzające możliwości wbudowanych aparatów fotograficznych, jakie zastosowano w droższych modelach z rodziny Lumia. 

     – Wierzymy, że model z 4-calowym wyświetlaczem będzie atrakcyjnym produktem dla osób, które po pierwszej próbie poważnie będą rozważać przełączenie się na Windowsa ze starszych produktów Nokii – mówi Jutila.

    Według niego nowy system Microsoftu, Windows Phone 8, jest bardziej spersonalizowany i umożliwia wykorzystanie w pełni możliwości nowych telefonów z rodziny Lumia. Jak podkreśla Vesa Jutila, Nokia chce łączyć system Windows Phone 8 z rozbudowaną obsługą zdjęć, nawigacji oraz muzyki, a także z oferowanym przez fińskiego producenta designem. Dlatego współpraca pomiędzy Nokią a Microsoftem jest bardzo bliska.

     – Sygnały, jakie płyną z rynku wskazują, że jest coraz więcej osób, które chcą przełączyć się na Nokię i doceniają to, co im możemy zaoferować. Oni z kolei polecają Lumię swoim znajomym i rodzinie, więc widzimy tutaj ruch w dobrym kierunku – mówi dyrektor marketingu Nokii.

    Dodaje, że koncern wiąże z nowymi modeami duże nadzieje na odzyskanie swojej pozycji na rynku telefonów komórkowych, gdzie jeszcze kilka lat temu była niekwestionowanym liderem.

    Więcej na temat

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.