Newsy

Nokia walczy o powrót na listę lidera na rynku. Za kilka miesięcy wprowadzi nowe modele telefonów komórkowych

2013-02-28  |  06:35
Mówi:Vesa Jutila
Funkcja:Dyrektor marketingu
Firma:Nokia
  • MP4
  • Nokia zaprezentowała nową serię telefonów Lumia. Model 520 ma kosztować 139 euro netto, a model 720 – 249 euro. Jak zapewnia producent, w obydwu telefonach znalazły się rozwiązania stosowane również w najdroższych smartfonach Nokii. Do połowy roku nowe produkty znajdą się w europejskich sklepach. Mają sprawić, że fińska marka zacznie odzyskiwać utraconą pozycję na rynku.

    Wcześniej nowe telefony Nokii będzie można kupić na priorytetowych dla firmy rynkach: w Stanach Zjednoczonych i Chinach. To tam najwięcej osób korzysta ze smartfonów. Jednak fiński producent nie zapomina o Europie. Dzięki Lumii 520 oraz 720 Nokia chce odzyskać rynek również tutaj.

     – Nasz główny cel to wykorzystać bardziej potencjał systemu Windows dla smartfonów. Linia Lumia to najszersza linia produktów działających w oparciu o Windows Phone na świecie. Z tego powodu bardzo blisko współpracujemy z Microsoftem po to, by dotrzeć z tym produktem do milionów ludzi na całym świecie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria w czasie Mobile World Congress w Barcelonie Vesa Jutila, dyrektor marketingu Nokii.

    Obydwa nowe modele, choć znacznie tańsze od Lumii 820 i 920, będą oferować podobne rozwiązania. Działają one w systemie operacyjnym Windows Phone 8 oraz zawierają mapy i nawigację Here z usługami lokalizacyjnymi Here Map, Here Drive oraz Here Transit. Wszystkie te usługi będą dostępne także w trybie offline. Smartfon umożliwia korzystanie z bezpłatnych serwisów strumieniowego dostępu do muzyki Nokia Music, a ekran o przekątnej 4 cali, jak zapewnia producent, jest wyjątkowo czuły na dotyk.

    Nowe smartfony Nokii będą miały również takie same dodatki rozszerzające możliwości wbudowanych aparatów fotograficznych, jakie zastosowano w droższych modelach z rodziny Lumia. 

     – Wierzymy, że model z 4-calowym wyświetlaczem będzie atrakcyjnym produktem dla osób, które po pierwszej próbie poważnie będą rozważać przełączenie się na Windowsa ze starszych produktów Nokii – mówi Jutila.

    Według niego nowy system Microsoftu, Windows Phone 8, jest bardziej spersonalizowany i umożliwia wykorzystanie w pełni możliwości nowych telefonów z rodziny Lumia. Jak podkreśla Vesa Jutila, Nokia chce łączyć system Windows Phone 8 z rozbudowaną obsługą zdjęć, nawigacji oraz muzyki, a także z oferowanym przez fińskiego producenta designem. Dlatego współpraca pomiędzy Nokią a Microsoftem jest bardzo bliska.

     – Sygnały, jakie płyną z rynku wskazują, że jest coraz więcej osób, które chcą przełączyć się na Nokię i doceniają to, co im możemy zaoferować. Oni z kolei polecają Lumię swoim znajomym i rodzinie, więc widzimy tutaj ruch w dobrym kierunku – mówi dyrektor marketingu Nokii.

    Dodaje, że koncern wiąże z nowymi modeami duże nadzieje na odzyskanie swojej pozycji na rynku telefonów komórkowych, gdzie jeszcze kilka lat temu była niekwestionowanym liderem.

    Więcej na temat

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Finanse

    Andrzej Rzońca: Polsce grozi pierwsza od trzech dekad recesja. W tłustych latach rząd nie przygotował kraju na kryzys

    Według marcowej projekcji inflacji NBP, opublikowanej kilka dni po wykryciu pierwszego w Polsce przypadku zachorowania na koronawirusa, polska gospodarka miałaby wzrosnąć w 2020 roku o 3,2 proc. Niecały miesiąc później prognozy te są nieaktualne. Zdaniem byłego członka RPP, dr. hab. Andrzeja Rzońcy pandemia obniży wzrost gospodarczy nawet do 3 pkt proc., co spowoduje, że możemy się otrzeć o recesję. I choć jego zdaniem proponowana tarcza antykryzysowa pomoże niewielu, to Polska jest w nie najgorszej sytuacji w porównaniu z innymi krajami.

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Komunikat

    Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

    Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

    Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

    Handel

    Prezes UOKiK: Nieuczciwi przedsiębiorcy próbują w tym czasie drenować portfele konsumentów. Grozić im będzie kara nawet do 5 mln zł

    Możliwość wprowadzenia maksymalnych cen i marż na towary i usługi, które mają istotne znaczenie dla ochrony zdrowia oraz kosztów utrzymania gospodarstw domowych, a także kary finansowe nawet do 5 mln zł dla nieuczciwych przedsiębiorców zawyżających ceny – takie zapisy wprowadza przyjęta z piątku na sobotę przez Sejm tarcza antykryzysowa. Prezes UOKiK podkreśla, że w ostatnim czasie na rynku pojawiło się wiele niedozwolonych praktyk. Zdarzają się nieuczciwe firmy, które próbują wykorzystać czas pandemii, żeby dodatkowo zarobić. Nowe przepisy mają uchronić konsumentów przed wydrenowaniem portfeli.

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Konsument

    W kryzysie milczenie nie jest złotem. Spójna i wiarygodna komunikacja może przesądzić o przyszłości wielu firm

    Pandemia koronawirusa wpłynęła nie tylko na sytuację finansową firm, lecz także na ich komunikację. Duża część zrezygnowała z niej całkowicie, w ten sposób wysyłając w świat komunikat: nie wiadomo, co się u nas dzieje. Tymczasem właściwe zarządzanie informacją jest kluczowe właśnie teraz – może pomóc firmom w przezwyciężeniu kryzysu i opłaci się po zakończeniu pandemii, kiedy wszyscy będą chcieli wrócić do normalności. – Prędzej czy później obecny kryzys dobiegnie końca i może się okazać, że te podmioty, które potrafiły odpowiednio zarządzić nim od strony komunikacyjnej, znajdą się dwie długości przed resztą rynku – mówi prezes agencji informacyjnej Newseria, Artur Woliński.