Newsy

Nowa Astra w sprzedaży już na początku listopada. W wyposażeniu dostępne innowacyjne systemy wsparcia kierowcy

2015-09-11  |  06:35

Osobisty opiekun kierowcy OnStar, który automatycznie wezwie pomoc w razie wypadku, stała łączność z internetem i system multimedialny – to nowinki technologiczne, które mają zachęcić klientów do zakupu Astry piątej generacji. Produkowana w gliwickiej fabryce nowa wersja popularnego modelu Opla ma zwiększyć sprzedaż koncernu. Linie produkcyjne ruszą pełną parą pod koniec września.

Opel Astra V jest naszpikowany nowinkami technologicznymi. Może być na stałe podłączony do internetu, co pozwala kierowcy i pasażerom na stały dostęp do aktualnych informacji m.in. o sytuacji na drogach.

Od początku w modelach Astry nowej generacji dostępny będzie system OnStar, czyli opiekun osobisty użytkownika samochodu – mówi agencji Newseria Biznes Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. – Poza tym bardzo ciekawe rozwiązanie multimedialne, czyli system IntelliLink, oraz możliwość pełnej integracji smartfona z samochodem i wykorzystanie tego, co daje nam telefon na ekranie dotykowym samochodu.

W ramach systemu Opel OnStar, w który wyposażone są już Ople w 13 krajach, kierowca może liczyć na wsparcie m.in. w sytuacjach kryzysowych. W razie kolizji system automatycznie wzywa pomoc ratunkową. Na co dzień sprawdzi, czy na trasie nie ma korków, gdzie znajduje się najbliższa stacja benzynowa oraz czy restauracja, do której zmierzają pasażerowie, jest czynna.

Z kolei IntelliLink to system multimedialny, który ułatwia korzystanie z funkcji smartfona i dostępnych na nim aplikacji w samochodzie, m.in. umożliwia komunikację, odtwarzanie muzyki czy korzystanie z map. Jak podkreśla Mieczkowski, klienci salonów samochodowych coraz częściej oczekują integracji auta z urządzeniem mobilnym.

Wyróżnikiem nowej Astry mają być też innowacje ułatwiające prowadzenie samochodu, zwiększające bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania.

W zakresie bezpieczeństwa najważniejszy jest zupełnie nowy system oświetlenia. Nowa model ma to, czego żaden inny Opel nie ma, czyli w pełni LED-owe, matrycowe światła, które pozwalają na dużo lepsze oświetlenie drogi przed kierowcą, jednocześnie nieoślepiające innych użytkowników. Pozwala to na dużo szybsze rozpoznanie ewentualnych przeszkód przed samochodem, nawet do 40 metrów wcześniej – wyjaśnia dyrektor GM w Polsce.

Wśród innych rozwiązań w nowej Astrze znalazły się takie elementy, jak system rozpoznawania znaków drogowych, monitorowanie odległości od poprzedzającego auta, system ostrzegania o pojeździe w martwym polu czy alarm kolizji z funkcją automatycznego hamowania.

Ciekawym rozwiązaniem, które wprowadziliśmy po raz pierwszy w Astrze, jest – oprócz bardzo wygodnych, świetnie regulowanych siedzeń – możliwość uruchomienia masażu, co przy dłuższych podróżach będzie się dobrze sprawdzać – mówi Mieczkowski.

Opel Astra V także wyglądem różni się od poprzednika. Auto zostało odchudzone – nawet o 200 kg – co poprawia jego parametry jezdne, czyli dynamikę, prowadzenie i zużycie paliwa.

Nowa Astra została zaprojektowana w ten sposób, aby udostępniając większą przestrzeń wewnątrz, być jednocześnie samochodem bardziej kompaktowym, czyli wymiary zewnętrzne zmniejszyły się, ale wewnątrz samochód daje użytkownikom więcej miejsca – podkreśla Mieczkowski.

Oficjalna premiera Astry będzie miała miejsce 15 września, na targach we Frankfurcie. W sprzedaży pojawi się na początku listopada. Podstawowa wersja auta kosztuje niecałe 60 tys. zł.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie

Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.

Edukacja

Do Polski z Ukrainy uciekło nawet 70 tys. Romów. Ich sytuacja po ponad dwóch latach nadal pozostaje trudna

Mniejszość romska w Polsce liczy ok. 30 tys. osób, po wybuchu wojny za wschodnią granicą mogła się zwiększyć do nawet 100 tys. na skutek napływu uchodźców z Ukrainy. Jak wskazuje Fundacja w Stronę Dialogu, uchodźcy romskiego pochodzenia nie byli chętnie przyjmowani w punktach recepcyjnych, a na traumę spowodowaną agresją Rosji nałożyły się bieda, wykluczenie społeczne i traktowanie jak uchodźców drugiej kategorii. Przez dwa lata w tym zakresie niewiele się zmieniło, dlatego fundacja zaapelowała do rządu i Rzecznika Praw Obywatelskich o zajęcie się problemami Romów z Ukrainy, w szczególności w zakresie zakwaterowania, edukacji i miejsc pracy.

Transport

Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację

Branża paliwowa dobrze poradziła sobie z zawirowaniami, które przez ostatnie dwa lata wpływały na polski rynek. Wciąż jednak kwestia bezpieczeństwa paliwowego wymaga dużego wysiłku. Wśród priorytetowych zadań stojących przed sektorem i rządem jest rozbudowa infrastruktury paliwowej, szczególnie nowych mocy magazynowych, ale też kolei i morskich terminali – wskazują eksperci POPiHN. Wyzwaniem w kolejnych latach będzie także zielona transformacja oparta m.in. na elektryfikacji transportu i paliwach alternatywnych, która – w opinii ekspertów – wymaga w Polsce znacznego przyspieszenia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.