Newsy

Nowa Astra w sprzedaży już na początku listopada. W wyposażeniu dostępne innowacyjne systemy wsparcia kierowcy

2015-09-11  |  06:35

Osobisty opiekun kierowcy OnStar, który automatycznie wezwie pomoc w razie wypadku, stała łączność z internetem i system multimedialny – to nowinki technologiczne, które mają zachęcić klientów do zakupu Astry piątej generacji. Produkowana w gliwickiej fabryce nowa wersja popularnego modelu Opla ma zwiększyć sprzedaż koncernu. Linie produkcyjne ruszą pełną parą pod koniec września.

Opel Astra V jest naszpikowany nowinkami technologicznymi. Może być na stałe podłączony do internetu, co pozwala kierowcy i pasażerom na stały dostęp do aktualnych informacji m.in. o sytuacji na drogach.

Od początku w modelach Astry nowej generacji dostępny będzie system OnStar, czyli opiekun osobisty użytkownika samochodu – mówi agencji Newseria Biznes Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. – Poza tym bardzo ciekawe rozwiązanie multimedialne, czyli system IntelliLink, oraz możliwość pełnej integracji smartfona z samochodem i wykorzystanie tego, co daje nam telefon na ekranie dotykowym samochodu.

W ramach systemu Opel OnStar, w który wyposażone są już Ople w 13 krajach, kierowca może liczyć na wsparcie m.in. w sytuacjach kryzysowych. W razie kolizji system automatycznie wzywa pomoc ratunkową. Na co dzień sprawdzi, czy na trasie nie ma korków, gdzie znajduje się najbliższa stacja benzynowa oraz czy restauracja, do której zmierzają pasażerowie, jest czynna.

Z kolei IntelliLink to system multimedialny, który ułatwia korzystanie z funkcji smartfona i dostępnych na nim aplikacji w samochodzie, m.in. umożliwia komunikację, odtwarzanie muzyki czy korzystanie z map. Jak podkreśla Mieczkowski, klienci salonów samochodowych coraz częściej oczekują integracji auta z urządzeniem mobilnym.

Wyróżnikiem nowej Astry mają być też innowacje ułatwiające prowadzenie samochodu, zwiększające bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania.

W zakresie bezpieczeństwa najważniejszy jest zupełnie nowy system oświetlenia. Nowa model ma to, czego żaden inny Opel nie ma, czyli w pełni LED-owe, matrycowe światła, które pozwalają na dużo lepsze oświetlenie drogi przed kierowcą, jednocześnie nieoślepiające innych użytkowników. Pozwala to na dużo szybsze rozpoznanie ewentualnych przeszkód przed samochodem, nawet do 40 metrów wcześniej – wyjaśnia dyrektor GM w Polsce.

Wśród innych rozwiązań w nowej Astrze znalazły się takie elementy, jak system rozpoznawania znaków drogowych, monitorowanie odległości od poprzedzającego auta, system ostrzegania o pojeździe w martwym polu czy alarm kolizji z funkcją automatycznego hamowania.

Ciekawym rozwiązaniem, które wprowadziliśmy po raz pierwszy w Astrze, jest – oprócz bardzo wygodnych, świetnie regulowanych siedzeń – możliwość uruchomienia masażu, co przy dłuższych podróżach będzie się dobrze sprawdzać – mówi Mieczkowski.

Opel Astra V także wyglądem różni się od poprzednika. Auto zostało odchudzone – nawet o 200 kg – co poprawia jego parametry jezdne, czyli dynamikę, prowadzenie i zużycie paliwa.

Nowa Astra została zaprojektowana w ten sposób, aby udostępniając większą przestrzeń wewnątrz, być jednocześnie samochodem bardziej kompaktowym, czyli wymiary zewnętrzne zmniejszyły się, ale wewnątrz samochód daje użytkownikom więcej miejsca – podkreśla Mieczkowski.

Oficjalna premiera Astry będzie miała miejsce 15 września, na targach we Frankfurcie. W sprzedaży pojawi się na początku listopada. Podstawowa wersja auta kosztuje niecałe 60 tys. zł.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.