Newsy

Od lipca nowa Telewizyjna Agencja Informacyjna. Będą zmiany w zatrudnieniu w TVP

2013-04-02  |  06:57

TVP po raz kolejny zmienia strukturę organizacyjną. Od lipca uruchomiona zostanie Telewizyjna Agencja Informacyjna, która zajmie się tworzeniem materiałów informacyjnych oraz będzie gospodarzem „odświeżonego” TVP Info. To zaś może wymusić zmiany w zatrudnieniu. – Być może nie będziemy musieli korzystać z tak dużej liczby współpracowników – mówi prezes TVP Juliusz Braun.

Telewizyjna Agencja Informacyjna ma produkować materiały informacyjne na potrzeby wszystkich serwisów ukazujących się na antenie Telewizji Polskiej, m.in. "Wiadomości", "Panoramy", "Teleexpressu". Jak podkreśla prezes, nie jest to odwzorowanie pomysłu sprzed lat.

 – To jest trochę inna struktura, związana także ze zmianami technologicznymi – zaznacza w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Juliusz Braun, prezes Zarządu Telewizji Polskiej S.A. – Jednak zasada, że produkcja informacji powinna być zintegrowana, w wielu stacjach telewizyjnych i w Polsce, i na świecie funkcjonuje.

Według Brauna, zasada ta się sprawdza. Rozdrobnienie, które ma dzisiaj miejsce w telewizji publicznej jest nieracjonalne z punktu widzenia interesów spółki, również  ze względów ekonomicznych. Dlatego planowane zmiany mają wyjść publicznemu nadawcy na dobre.

 – Po pierwsze, informacja będzie teraz lepsza, szybsza, a po drugie będzie tańsza – mówi szef TVP.

Wiązać to się może z kolejnymi zwolnieniami. W ubiegłym roku pracę w Telewizji Polskiej straciło już ponad 160 pracowników etatowych. Tym razem redukcja może dotknąć nie tylko „etatowców”, ale i osoby związane z TVP umowami cywilno-prawnymi, np. umowami o dzieło. 

 – Będzie to funkcjonować inaczej, ale oczywiście trzon pracowników związanych z informacją to muszą być etatowi pracownicy – tłumaczy Juliusz Braun. – W niektórych sektorach będzie potrzeba mniej osób, ale my też być może nie będziemy musieli korzystać wtedy z tak dużej liczby współpracowników.

Telewizyjna Agencja Informacyjna będzie „gospodarzem” kanału informacyjnego TVP Info, który zmieni sposób funkcjonowania. Będzie on oddzielony od kanałów tematycznych, regionalnych. Dzisiaj funkcjonują one wspólnie, w ramach jednej anteny. Ośrodki regionalne będą miały nową przestrzeń do działania. Współtworzyć będą 18-godzinny, a docelowo całodobowy program telewizyjny.

 – Nowy kanał będzie tworzony wspólnie, przez oddziały, przez ośrodek programów regionalnych – mówi prezes TVP S.A. – W nim każdy będzie miał rozpiętych 3-5 godzin, stopniowo coraz więcej, ale to pasmo wspólne będzie budowane z programów stworzonych w regionach czy kupowanych dla tego wspólnego pasma.

Ma to zapobiegać pojawiającym się dziś problemom, np. w sytuacjach, gdy dzieje się coś ważnego na poziomie ogólnokrajowym i władze kanału muszą wybierać między ograniczeniem pasm lokalnych a ich funkcjonowaniem mimo to. Jak podkreśla prezes TVP, cierpią na tym przede wszystkim widzowie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.