Newsy

Łódź juz przygotowuje się na siatkarski mundial za dwa lata

2012-09-21  |  06:15
Mówi:Hanna Zdanowska
Funkcja:Prezydent Łodzi
  • MP4

    Nie ma zagrożenia dla rozgrywania w Łodzi części meczów mistrzostw świata w siatkówce mężczyzn, które za dwa lata odbędą się w Polsce. – Miasto przygotowuje się organizacyjnie do tego turnieju – przekonuje prezydent Hanna Zdanowska. Duża hala, w której będą rozgrywane mecze, jest już gotowa, obok powstaje mniejszy obiekt, przeznaczony m.in. do treningów. Wprawdzie wiąże się to z dużymi nakładami finansowymi, ale te są już zarezerwowane w wieloletnim planie inwestycyjnym.

    Prezydent Łodzi zapewnia, że miasto będzie w pełni przygotowane do tego, by za dwa lata gościć uczestników światowego czempionatu. Swoje mecze będą oni rozgrywali w nowoczesnej Atlas Arenie.

     – Z tych dużych hal powstała jako pierwsza w Polsce i w tej chwili jest praktycznie wypełniona wielką ilością wydarzeń o charakterze kulturalnym i sportowym – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Hanna Zdanowska.

    Minusem jest brak hali rozgrzewkowej.

     – W tym celu wokół hali Atlas Arena znajduje się teraz olbrzymi plac budowy, ponieważ w bezpośrednim sąsiedztwie budujemy mniejszą halę, na 3,5 tysiąca osób, która będzie służyć do rozgrzewki, ale też jako hala dla naszych drużyn ligowych, dla sportu dziecięcego i młodzieżowego – tłumaczy Zdanowska.

    Wiąże się to z wydatkiem rzędu 50 milionów złotych. Prezydent miasta zapewnia, że mimo problemów budżetowych, znajdą się środki na realizację inwestycji.

     – Pieniądze już są w wieloletniej prognozie finansowej – tłumaczy. – One już są zarezerwowane, więc nie potrzebujemy szukać tych środków gdzie indziej.

    Hanna Zdanowska nie ukrywa, że liczy też na wnioskowaną dotację z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Miasto będzie potrzebować również funduszy na promocję miasta. 

     – To jest wydatek rzędu ponad 7 mln zł, kwota dosyć znacząca – zauważa prezydent miasta. – Ale my już mieliśmy parę imprez, co prawda nie o charakterze światowym, ale np. mistrzostwa Europy w koszykówce kobiet i mogę powiedzieć z pełnym przekonaniem, że te pieniądze naprawdę się zwracają.

    Zapewnia, że osiągnięte zyski kilkukrotnie przewyższyły poniesione wówczas nakłady.

     – Wartość medialna była trzykrotnie wyższa od wkładu finansowego w promocję – mówi Hanna Zdanowska, zapewniając, że podobnego efektu nie udałoby się osiągnąć, organizując jakąkolwiek płatną kampanię promocyjną. Tym bardziej, że jej koszty byłyby porównywalne. – W tej chwili reklama już tak nie przemawia, bardziej coś przemycanego przy okazji, bo to działa bardziej na naszą podświadomość niż reklama – dodaje prezydent Łodzi.

    Siatkarskie mistrzostwa będzie ku temu znakomitą okazją.

     – Po Euro 2012, mistrzostwa świata w siatkówce mężczyzn będą następnym olbrzymim wydarzeniem w skali międzynarodowej, które odbędzie się w Polsce. Lepiej się kojarzyć z taką imprezą niż wydatkować te środki na reklamę, która niekoniecznie może przynieść aż taki efekt – podkreśla Zdanowska.

    Prezydent miasta zapewnia, że budowa nowej hali to nie jedyny element rozbudowy bazy sportowej w mieście.

     – Budujemy stadion, pierwszy stadion z prawdziwego zdarzenia w Łodzi – mówi. 

    Będzie on mógł pomieścić 17 tysięcy widzów.

     – Mamy dwa duże kluby specjalizujące się w piłce nożnej, to jest podstawa, ale stadion ma szansę pomieścić inne drużyny, m.in. naszą kluczową, bardzo znaną drużynę rugby – dodaje Zdanowska, zapewniając jednocześnie, że wszystkie obiekty będą gotowe do końca przyszłego roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Praca

    Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

    Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

    Sport

    Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

    Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

    Polityka

    Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

    Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.