Newsy

Orange technologicznym partnerem Euro 2012

2012-06-04  |  06:35
Mówi:Maciej Witucki
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Orange
  • MP4

    Orange udostępni mecze Euro 2012 użytkownikom mobilnego i stacjonarnego internetu. W tym celu operator podpisał już umowy z UEFA i Telewizją Polską. Orange jest też technologicznym partnerem i sponsorem tegorocznych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.

    - Od strony technologicznej to jest niesamowite przedsięwzięcie, musieliśmy zbudować specjalnie dla UEFA najszybszą sieć światłowodową w tej części Europy – mówi prezes Orange Maciej Witucki.

    Mecze Euro 2012 będzie można oglądać na wszystkich urządzeniach mających dostęp do Internetu. Chodzi zarówno o urządzenia mobilne jak i stacjonarne.

    - To jest dodatkowo jeszcze w ramach abonamentu, w ramach przesyłu danych, jeśli się zmieszczą, jest to bez dodatkowych kosztów. Jeśli jest to Internet stacjonarny, to zupełnie za darmo – dodaje Maciej Witucki.

    Firma ma nadzieję, że w trakcie piłkarskiej imprezy uda się jej przekonać klientów do swojego nowego wizerunku. Zaangażowanie jako sponsora i partnera technologicznego w organizację Euro 2012 może pomóc w przekonaniu klientów do jednej, połączonej marki Orange. Zgodnie z planem marka TP zniknie z rynku do końca czerwca.

    - Także zapraszamy tych, których będą ewentualnie mamy, wujowie czy babcie odpychali od telewizora z powodu ulubionego serialu. Dzisiaj wszyscy klienci Orange mogą to oglądać w Internecie, więc dzieje się dużo. A dla nas najważniejszym wyzwaniem jest ta obsługa technologiczna UEFA w transmisji danych – mówi prezes Orange.

    W sumie rozegranych zostanie 31 meczów, a mobilnie obejrzą je ci, którzy mają zarejestrowane konto w serwisie orange.pl.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

    W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

    Handel

    Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

    19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

    Transport

    W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

    Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.