Newsy

Pandemia nie przeszkodzi w promocji tenisa stołowego wśród dzieci i młodzieży. Rozwój dyscypliny będzie wspierać jeden z największych koncernów energetycznych w kraju

2021-02-26  |  06:20
Mówi:Paweł Szczeszek, prezes Enei 
Dariusz Szumacher, prezes Polskiego Związku Tenisa Stołowego
Anna Lutek, dyrektor Departamentu PR i Komunikacji Enei
Natalia Partyka, reprezentantka Polski w tenisie stołowym
  • MP4
  • Ponad 2 tys. dzieci na treningach tenisa stołowego, 70 tys. godzin zajęć sportowych, 200 trenerów i sprzęt sportowy o wartości 75 tys. zł to dotychczasowy efekt Narodowego Programu Rozwoju Tenisa Stołowego na lata 2018–2033. Promocja tenisa stołowego, który jest szóstą najpopularniejszą dyscypliną sportową na świecie, będzie kontynuowana mimo pandemii, a wsparcie otrzymają także czołowi polscy zawodnicy, którzy przygotowują się do igrzysk olimpijskich w Tokio. To efekt podpisanej właśnie umowy między koncernem energetycznym Enea i Polskim Związkiem Tenisa Stołowego.

    Koncern energetyczny Enea został właśnie sponsorem generalnym Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Celem współpracy jest pomoc zawodnikom w przygotowaniach do igrzysk olimpijskich w Tokio w 2021 roku oraz zapewnienie optymalnych warunków do trenowania i startu w innych zawodach na arenie krajowej i międzynarodowej.

    – Wspieramy tenis stołowy, bo już od lat jesteśmy związani z KTS Enea Siarkopol Tarnobrzeg, który po raz 29. jest mistrzem Polski. Wydało się nam naturalne, że skoro sponsorujemy mistrza Polski, wieloletniego lidera, należy pomóc także naszym tenisistom stołowym w przygotowaniach do igrzysk olimpijskich w Tokio – przyznaje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Szczeszek, prezes Enei.

    W ostatnich latach Polacy wielokrotnie odnosili zwycięstwa w międzynarodowych turniejach tenisa stołowego, zdobywając m.in. indywidualne i drużynowe medale mistrzostw Europy oraz igrzysk europejskich. Na podium największych imprez stawali także zawodnicy z niepełnosprawnościami. Natalia Partyka ośmiokrotnie zdobyła medale igrzysk paraolimpijskich, a Patryk Chojnowski – czterokrotnie. Polska jest niekwestionowanym liderem tenisa stołowego osób z niepełnosprawnościami w Europie.

    – Dzięki współpracy z Eneą będziemy mieli więcej możliwości do dobrego, spokojniejszego treningu. To się przełoży również na lepsze wyniki. Jeśli naszych zmartwień będzie mniej, będziemy mieli lepsze warunki, to na pewno zawodnicy na tym zyskają. Zyska także dyscyplina, bo będziemy robić wszystko, żeby grać jak najlepiej. Obiecać medali nie możemy, ale na pewno będziemy się starali je zdobywać – mówi Natalia Partyka.

    Medalistka została właśnie ambasadorką marki Enea.

    – Powodów dla nawiązania współpracy z Natalią Partyką jest bardzo wiele. Te same wartości przyświecają naszej pracy, nam, koncernowi energetycznemu, który zatrudnia 17 tys. ludzi, i Natalii, która potrzebuje energii i ciężkiej pracy, aby zdobywać kolejne trofea. Jest bardzo ambitną, pełną energii i pasji zawodniczką, co bardzo w niej cenimy – wyjaśnia Anna Lutek, dyrektor Departamentu Public Relations i Komunikacji Enei.

    Współpraca między Eneą a Polskim Związkiem Tenisa Stołowego ma również na celu aktywną promocję tej dyscypliny sportowej, szczególnie wśród dzieci i młodzieży. Będzie to istotne wsparcie związku w realizacji trwającego od trzech lat Narodowego Programu Rozwoju Tenisa Stołowego na lata 2018–2033.

    – Program jest bardzo szeroki, bo rozpoczyna się od naboru dzieci w wieku pięciu–sześciu lat i później staramy się realizować kolejne etapy szkolenia. Wiemy, że sport to nie są wyniki z dnia na dzień. Szczególnie tak techniczna dyscyplina, jaką jest tenis stołowy, potrzebuje czasu, żeby wyszkolić mistrza olimpijskiego. Chcielibyśmy w 2033 roku na podsumowaniu programu powiedzieć, że mamy medale igrzysk olimpijskich – mówi Dariusz Szumacher, prezes Polskiego Związku Tenisa Stołowego.

    – Wspólnymi siłami możemy zrobić wiele dobrego na wielu płaszczyznach. Na pewno dla tenisa stołowego jest to ogromna szansa na rozwój, na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców i być może pozyskiwanie młodych adeptów, którzy nas zastąpią w reprezentacji i będą odnosić sukcesy – podkreśla Natalia Partyka.

    Elementem długofalowej strategii PZTS jest program Pingpongowe Marzenia z PSE, w którym uczestniczą dzieci w wieku 5–10 lat.

    – Podczas zajęć uczą się grać w tenisa stołowego pod okiem przeszkolonych trenerów. Polski Związek Tenisa Stołowego przy współpracy z Ministerstwem Sportu dofinansowuje te zajęcia. Mamy już ponad 2 tys. dzieci przeszkolonych w podstawach gry oraz osiem ośrodków, w których szkoli się młodzież w drugim etapie tego programu – wylicza Dariusz Szumacher.

    PZTS istnieje nieprzerwanie od 1931 roku i zrzesza blisko 700 klubów sportowych z całego kraju, w których na co dzień trenuje ponad 11 tys. osób z licencjami zawodniczymi. Poza olimpiadą w Tokio w jubileuszowym dla związku 2021 roku najważniejszym wydarzeniem dla zawodników będą indywidualne mistrzostwa Europy, które odbędą się w czerwcu w Warszawie.

    Mimo pandemii koronawirusa w 2020 roku budżet na sport powszechny był rekordowy. Nakłady na sport dzieci i młodzieży oraz szeroko pojętą aktywizację Polaków wzrosły w 2020 roku w stosunku do 2015 roku o 141 proc. (ze 117 do 282 mln zł). Od tego roku Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej będzie otrzymywał dodatkowe środki finansowe z Narodowego Funduszu Zdrowia w wysokości 117 mln zł rocznie. Będą one przeznaczane m.in. na rozwój infrastruktury sportowej w Polsce oraz upowszechnianie sportu wśród najmłodszych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

    W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

    Ochrona środowiska

    Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

    W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

    Transport

    Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

    Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.