Newsy

PARP pomoże polskim firmom wejść na chiński rynek

2012-03-12  |  13:40
Mówi:Bożena Lublińska-Kasprzak
Funkcja:Prezes
Firma:Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  • MP4

    Rusza rządowy program wspierania współpracy polsko-chińskiej. Projekt Go China będzie rozwijać i inicjować działania, które przyciągną chińskich inwestorów nad Wisłę, a polskim firmom pomogą w ekspansji na rynek Państwa Środka.

    Pomysłodawcy projektu chcą w ten sposób wykorzystać zainteresowanie Chińczyków Polską po ubiegłorocznym EXPO w Szanghaju oraz po grudniowej wizycie prezydenta Bronisława Komorowskiego w Pekinie, kiedy podpisano porozumienie w sprawie strategicznego partnerstwa obu państw.

    Przy uruchomieniu programu zaangażowane są 4 ministerstwa: gospodarki, sportu i turystyki, rolnictwa oraz spraw zagranicznych. Dodatkowo przedsiębiorcy będą mogli korzystać z pomocy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Państwowej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Agencji Rynku Rolnego oraz Polskiej Organizacji Turystycznej.

     - W tym roku w ramach inicjatywy Go China szczególnie będziemy chcieli wesprzeć polskie firmy, które są zainteresowane wejściem na rynek chiński, zwłaszcza z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Nasze działania na rynku chińskim będziemy opierać na współpracy z chińskimi organizacjami biznesu. Mamy już podpisane porozumienia, planujemy podpisać kolejne, tak aby wymieniać się informacjami, aby wspólnie organizować spotkania biznesowe polskich i chińskich firm - wymienia Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

    Agencja będzie w tym celu współpracować również z organizacjami finansowanymi przez Komisję Europejską, działającymi w Chinach. W Polsce PARP planuje organizacje kilku konferencji w największych miastach kraju, poświęconych możliwościom współpracy z Chińczykami, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii związanych z własnością intelektualną.

    W ramach programu uruchomiono portal www.gochina.gov.pl, na którym zgromadzono najważniejsze i najbardziej przydatne informacje dla inwestorów, eksporterów i importerów. Jak podkreślają pomysłodawcy portalu odpowiednia wiedza o potencjalnym partnerze to połowa sukcesu.

     - Zainteresowany przedsiębiorca w tej chwili może zacząć poszukiwanie informacji czy wsparcia dotyczącego rynku chińskiego w portalu Go China. Tam znajdzie informacje o Chinach, o tym, jak się prowadzi biznes w Chinach oraz o instytucjach w Polsce, w których może dalsze informacje pozyskać - mówi Bożena Lublińska-Kasprzak.

    PARP jest jedną z instytucji, która udziela nie tylko informacji o rynku Państwa Środka, ale też wsparcia finansowego dla przedsiębiorców zainteresowanych współpracą z Chinami.

     - Jest program „Paszport do Eksportu”. Nie jest on kierowany szczególnie na chiński rynek, ale w ramach tego programu przedsiębiorca może pozyskać finansowanie na wejście na rynek chiński oraz na działania marketingowe i promocyjne na tym rynku - podkreśla prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

    Działanie w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka jest skierowane do małych i średnich przedsiębiorstw, które rozpoczynają działalność eksportową. Maksymalna wysokość dofinansowania to 200 tys. zł. W tym roku PARP przewiduje 3 konkursy w ramach „Paszportu do Eksportu”. Nabór wniosków do pierwszego ruszy prawdopodobnie jeszcze w marcu. Szczegółowy harmonogram dostępny jest na stronach Agencji.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    Problemy społeczne

    Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

    Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

    Motoryzacja

    Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

    Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.