Newsy

Pekao tnie koszty dzięki bankowości internetowej

2012-08-06  |  06:10
Mówi:Dariusz Choryło
Funkcja:Dyrektor Wykonawczy
Firma:Bank Pekao S.A.
  • MP4

    Polityka kontroli kosztów przynosi efekty. Koszty operacyjne Pekao S.A. wzrosły w I półroczu o 0,8 proc., czyli znacznie poniżej inflacji. I to mimo dodatkowych nakładów poniesionych w związku ze sponsoringiem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Przedstawiciele banku zapewniają, że wpłynęły na to nie tylko ściśle kontrolowane wydatki, ale również rosnące zainteresowanie klientów bankowością internetową.

    Jak podkreśla Dariusz Choryło, dyrektor wykonawczy Pekao S.A., bank nie oszczędza, ale kontroluje koszty. 

     – To jest efekt procesów, które są wdrażane w banku od wielu lat. To jest ścisła kontrola wszystkich zakupów, współpraca z dostawcami tak, by zminimalizować koszty ponoszone przez bank. I wreszcie dalsza optymalizacja procesów, które pozwalają na zmniejszenie pracochłonności szeregu procesów. To jest na przykład centralizacja funkcji back–office i w wyniku tego osiągnięcie korzyści kosztowych – tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Dariusz Choryło.

    Jak podkreśla, obniżanie kosztów operacyjnych jest możliwe również dzięki temu, że coraz większa liczba klientów korzysta z bankowości internetowej. 

     – Najbardziej przemawiający do wyobraźni przykład to są koszty pocztowe. Większość klientów przechodzących do internetu rezygnuje  z otrzymywania wyciągów pocztowych. Mogą sprawdzić stan swojego konta za pomocą internetu. Proszę pamiętać, że każdy taki list kosztuje kilka złotych – mówi Dariusz Choryło.

    Jednak bankowość internetowa to nie tylko oszczędności, ale również mniejsze przychody. Rosnąca rzesza klientów wybierających ten kanał spowodowała, że w I półroczu przychody z tytułu opłat bankowych i prowizji spadły o ponad 9 proc. w porównaniu do I połowy 2011 roku.

    Jak zapewnia Dariusz Choryło, większa popularność bankowości internetowej nie oznacza, że bank będzie redukował liczbę placówek, a co za tym idzie – również zatrudnienie. Świadczenie usług bankowych w internecie ma swoje zalety, ale – jak sądzi – dla klienta wciąż ważny jest kontakt osobisty z pracownikiem banku.

     – Wydaje się że część operacji zostanie zmigrowanych w pełni do kanałów zdalnych, takich jak internet. Ale z drugiej strony również fizyczny kontakt w placówce z doradcami będzie korzystny dla klienta i przez niego wymagany. Nie bardzo sobie wyobrażam internet jako miejsce udzielania porad i miejsce załatwienia bardziej skomplikowanych funkcji – stwierdza dyrektor wykonawczy Pekao S.A.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.