Newsy

PESA inwestuje w nowe lokomotywy. Chce wejść na kolejne rynki

2013-07-04  |  06:10
Mówi:Tomasz Zaboklicki
Funkcja:prezes zarządu
Firma:PESA Bydgoszcz SA
  • MP4
  • Bydgoska PESA chce coraz bardziej rozwijać się na rynkach międzynarodowych, również poza Europą. Po dużych kontraktach w Niemczech, Włoszech i Rosji producent pojazdów szynowych zapowiada rozwój rodziny lokomotyw czteroosiowych Gama. Prezes PESY ujawnia, że trwają już prace nad nowymi projektami.

     – Strategii się nie zdradza, ale rzeczywiście chcemy być globalnym, międzynardowym graczem, w związku z tym nie interesują nas już tylko rynki europejskie, będziemy sięgali dalej. Myślę, że coraz lepszymi produktami udowadniamy, że technologicznie i technicznie jesteśmy firma rozwiniętą. I ten kierunek będziemy realizować. Do tej pory plany się udawało realizować, więc myślę, że i tym razem też się uda – prognozuje w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Tomasz Zaboklicki, prezes zarządu PESA Bydgoszcz SA.

    Prezes dodaje, że jego spółka stała się już równorzędnym rywalem dla europejskich producentów.

     – W Polsce ciągle leczymy jakieś kompleksy w stosunku do Zachodu. Myślę, że niepotrzebnie. Na Zachodzie naszą firmę wymienia się na równi z tamtejszymi firmami, a one z kolei traktują nas jako swojego godnego rywala i przeciwnika – podkreśla Zaboklicki.

    Bydgoskie konstrukcje są coraz częściej doceniane przez zagranicznych kupców. We wrześniu ubiegłego roku spółka podpisała rekordowy, warty ok. 5 mld zł kontrakt ramowy na dostawę do 470 spalinowych zespołów trakcyjnych Link dla Deutsche Bahn. W maju tego roku zamówienie na 40 pociągów złożyły włoskie koleje Trenitalia, a ostatnio 120 tramwajów zamówiła Moskwa.

    Zaboklicki przekonuje, że PESA ma zamiar rozwijać produkcję wszystkich typów pojazdów szynowych. W ubiegłym roku bydgoska spółka zaprezentowała pierwszą lokomotywę własnej produkcji. Gama 111Ed Marathon to pierwsza z całej rodziny czteroosiowych lokomotyw, które wkrótce trafią do sprzedaży.

     – Sama nazwa Gama pokazuje już, że to będzie cała rodzina lokomotyw. W tym roku będzie spalinowa lokomotywa, w kolejnym będzie wielosystemowa. Także to jest całe portfolio lokomotyw, jakich potrzebuje rynek – zapowiada Zaboklicki.

    Według niego to właśnie czteroosiowe lokomotywy jako tańsze w eksploatacji są lepsze dla przewoźników kolejowych. To odpowiedź PESY na produkcję konkurencyjnego Newagu, który ma w swojej ofercie zarówno ciężką lokomotywę elektryczną Dragon, przeznaczoną do ciągnięcia pociągów towarowych, jak i lżejszego czteroosiowego elektrycznego Griffina.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Krynica Forum 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Media i PR

    Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

    Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

    DlaWas.info

    Nauka

    Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

    Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.